ΠΑΡΕΜΒΑΣΕΙΣ...
Ο Τουρισμός αποτελεί φέτος το μεγάλο στοίχημα για την Ήπειρο!
● Με τους καλύτερους οιωνούς ξεκινά φέτος, συγκριτικά με πέρυσι, η καλοκαιρινή περίοδος για την Ήπειρο, τουλάχιστον όσον αφορά τις σχετικές προετοιμασίες από πλευράς των τοπικών φορέων, μιας και έδρασαν έγκαιρα και κατάφεραν να αυξήσουν τις «γαλάζιες σημαίες» στις παραλίες μας. Επτά λοιπόν ακτές της Ηπείρου πληρούσαν τις προδιαγραφές για να κυματίζει φέτος η «γαλάζια σημαία», η οποία δίνει ένα επιπλέον «ατού» στην περιοχή μας για να την προτιμήσουν Έλληνες (…θεωρητικά) και ξένοι τουρίστες.
Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχει περιθώριο για βελτίωση, αφού η Ήπειρος διαθέτει κι άλλες κρυστάλλινες παραλίες που θα μπορούσαν να διεκδικήσουν «γαλάζια σημαία» και να καταστήσουν την περιοχή μας άκρως ανταγωνιστική έναντι άλλων, αυξάνοντας το τουριστικό ρεύμα, άρα και το εισόδημα για τους επαγγελματίες. Μάλιστα, εάν η Ήπειρος καταφέρει να εκμεταλλευτεί σωστά την ιδιαιτερότητά της, μπορεί να καταστεί ένας από τους κορυφαίους εναλλακτικούς καλοκαιρινούς τουριστικούς προορισμούς της ηπειρωτικής Ελλάδος.
Η ιδιαιτερότητα αυτή έγκειται στο γεγονός ότι ταξιδεύοντας κανείς στην Ήπειρο, μπορεί να συνδυάσει μια βουτιά στα πεντακάθαρα νερά των ακτών μας, με σειρά επισκέψεων σε σημαντικούς αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία, σε ιστορικά μοναστήρια και εκκλησίες, εκδρομές και πεζοπορία στη μοναδική φύση, αλλά ακόμη και ημερήσιες βόλτες στο…. κέντρο, για γνωριμία με την πανέμορφη πόλη των Ιωαννίνων και το Νησάκι της.
Όχι, δεν είναι ουτοπικός ο στόχος της Περιφερειακής Αρχής που από την πρώτη στιγμή μίλησε για 12 μήνες τουρισμό το χρόνο στην Ήπειρο. Με κατάλληλο συντονισμό της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, σε συνεργασία και με άλλους φορείς (Ξενοδόχοι, Επιμελητήρια κ.α.), υπάρχει η δυνατότητα προσέλκυσης επισκεπτών και κυρίως ξένων, πολλοί από τους οποίους αναζητούν εναλλακτικούς προορισμούς.
Έχει γίνει μια καλή αρχή, αν και χρειάζεται πολύς δρόμος ακόμη για να υλοποιηθεί αυτό στοχευμένα, ώστε να φέρει και τα ανάλογα αποτελέσματα. Ξεκινώντας από το ότι υπάρχει μια καλή «πρώτη ύλη», η πολλή δουλειά τώρα πρέπει να γίνει στον τομέα της προώθησης. Ήδη η περιοχή μας τον τελευταίο καιρό «φιλοξενείται» σε παγκοσμίου φήμης ξένα περιοδικά, εφημερίδες και ηλεκτρονικά μέσα. Καλύτερη διαφήμιση από αυτή δεν θα μπορούσε να υπάρξει. Έχει καταφέρει να μπει στον «χάρτη» με τους κορυφαίους προορισμούς παγκοσμίως! Εκτός από τα Ζαγοροχώρια και το Μέτσοβο, που είναι κυρίως χειμερινοί προορισμοί, η Πάργα και τα Σύβοτα έχουν καταφέρει να ξεχωρίσουν και να γίνουν ευρύτερα γνωστά σε Ελλάδα και εξωτερικό.
* * *
Η φετινή καλοκαιρινή περίοδος αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για τους επαγγελματίες του Τουρισμού και την Τοπική Αυτοδιοίκηση, για να μετρήσουν τις δυνάμεις τους και να δουν πώς μπορούν να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις των καιρών. Εκτός από τη φυσική ομορφιά, την καθαριότητα και τις υποδομές (χρειάζεται περισσότερη προσπάθεια σ’ αυτούς τους τομείς), σημαντικότατο ρόλο θα παίξουν και οι παρεχόμενες υπηρεσίες, σε συνδυασμό με τις λογικές τιμές. Είναι γεγονός ότι ο Τουρισμός στην Ελλάδα εξακολουθεί να μας βγάζει από τα δύσκολα. Γι’ αυτό ακριβώς τον λόγο δεν χωρούν λάθος χειρισμοί…
•Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.