ΔΙΑΔΟΣΕΙΣ

on . Posted in Διαδόσεις

Για την Ευεργεσία…
Μια ενδιαφέρουσα ημερίδα, αφιερωμένη στα 200 χρόνια από την Επανάσταση του 1821, διοργανώνει την Παρασκευή το Κέντρο Έρευνας της Ελληνικής Φιλοσοφίας της Ακαδημίας Αθηνών. Θέμα της «Αρχαιογνωσία και Νεωτερικότητα στο όραμα της Εθνικής Παλιγγενεσίας. Αναβίωση και επιδράσεις της ελληνικής φιλοσοφίας στον Νεοελληνικό Διαφωτισμό» και από την επιστημονική αυτή εκδήλωση που θα πραγματοποιηθεί στο Μέγαρο της Ακαδημίας -θα μεταδοθεί και διαδικτυακά- δεν θα μπορούσε να λείπει ειδική αναφορά στην Ήπειρο. Μεταξύ των ομιλητών είναι ο φιλόλογος, συγγραφέας Σπύρος Εργολάβος (τακτικός αρθρογράφος του «Π.Λ.») και θέμα της εισήγησής του είναι «Οι Ηπειρώτες Διαφωτιστές. Σχολεία και Ιδρύματα πριν και μετά την Επανάσταση του 1821. Η συμβολή τους στην Νεοελληνική πνευματική αναδημιουργία». Ο κ. Εργολάβος μέσα από την αρθρογραφία του έχει αναδείξει όλες τις πτυχές της Ηπειρωτικής Ευεργεσίας και των Κληροδοτημάτων. Παράλληλα, με το πλούσιο αρχείο που διαθέτει έχει επιμεληθεί και πολλές εκδόσεις του Συνδέσμου Αποφοίτων Ζωσιμαίας Σχολής Ιωαννίνων «Οι Ζωσιμάδες», με τελευταία το βιβλίο «Ευεργεσία και Παιδεία», οπότε η ομιλία του στην Ακαδημία Αθηνών αποκτά ξεχωριστό ενδιαφέρον…
Ε.
Επιτέλους…
Είχαμε λυπηθεί με τη στάση του αξιωματικού Αποστολάκη, όταν προέκυψε το θέμα της ανάθεσης καθηκόντων εκ μέρους της κυβέρνησης… Τότε έβαλε μπροστά το κόμμα και πίσω το καθήκον! Μετά την εμπαθή στάση του Τσίπρα στο θέμα των φρεγατών και της Γαλλικής συμφωνίας και τα όσα είπε στη Βουλή, ο κ. Αποστολάκης αναφώνησε! «Είναι εξαιρετική η επιλογή των γαλλικών φρεγατών...». Αυτός κάτι περισσότερο ξέρει από έναν μέτριο πολιτικό.
ΜΑΤ
Εκ διαμέτρου αντίθετες…
Η γιαλαντζί Αριστερά του ΣΥΡΙΖΑ τρέφει και τρέφεται από το διχασμό! Επιδιώκει τη διχόνοια του λαού… Ο Μίκης μίλησε για τον αριστερόστροφο φασισμό που είναι πιο επικίνδυνος απ’ οτιδήποτε άλλο… Και ο Μίκης δεν ήταν όποιος και όποιος. Η γνώμη του γινόταν σεβαστή από πολίτες όλων των παρατάξεων… Θυμόμαστε την ομιλία του στη Θεσσαλονίκη, όταν εμφανίστηκε ως αρχηγός της «Σπίθας» και έτρεξαν για να τον ακούσουν από όλη την Ελλάδα... Είμαστε και εμείς οι Γιαννιώτες εκεί και πήραμε πάμπολλα μηνύματα… Ο εθνικός διχασμός ήταν ο φόβος και ο τρόμος του και γι’ αυτό έδωσε τότε το παρόν παρά τις κινητικές δυσκολίες που είχε…
Θ.

Θεσπρωτός μαραθωνοδρόμος…
Ο Θεσπρωτός Αντώνης Νικολάου συγκαταλέγεται στη λίστα των 13 καλύτερων Ελλήνων μαραθωνοδρόμων. Τη δυνατότητα αυτή του την έδωσε ο χρόνος, που έκανε στο μαραθώνιο της Βάρνας Βουλγαρίας, τερματίζοντας σε 2.51. 55. Η Θεσπρωτία έχει εκλεκτούς δρομείς, που συμμετέχουν σε αγώνες στην Ελλάδα και στο εξωτερικό.
H.M.
Γνώριζαν οι Νεοδημοκράτες!..
Ένας από τους λόγους της συμμετοχής των εκπαιδευτικών στην απεργία ήταν και η αντίθεση στην αξιολόγηση στις σχολικές μονάδες. Τι θέλουν τελικά οι καθηγητές στις βαθμίδες της εκπαίδευσης και γιατί εναντιώνονται; Φτάνουν στο σημείο να ζητήσουν κάποιοι και την παραίτηση της Υπουργού Παιδείας, η οποία απλά εφαρμόζει τις προεκλογικές εξαγγελίες του κυβερνώντος κόμματος, στις οποίες περιλαμβάνονταν και η αξιολόγηση. Προφανώς οι συνδικαλιστές που ανήκουν στο χώρο της Νέας Δημοκρατίας γνώριζαν καλά αυτές τις εξαγγελίες, δεν αιφνιδιάστηκαν. Γιατί τώρα εκφράζουν την αντίθεσή τους, κατεβαίνοντας στους δρόμους;
Α.
Τέλος στην οδική απομόνωση…
Ένα όνειρο ήταν η σύνδεση του ιστορικού Σουλίου με την Εγνατία οδό. Και το όνειρο έγινε πραγματικότητα, κάτι, που διευκολύνει και τους κατοίκους και τους τουρίστες. Μπορεί η διαδρομή να μην είναι εύκολη, υπάρχουν πολλές στροφές, ωστόσο διασφαλίζει σύντομη πρόσβαση. Πρόκειται για ένα έργο, που δίνει πολλές ανάσες στο Σούλι, γιατί μέχρι τώρα, για να μετακινηθούν στην Παραμυθιά, στην Ηγουμενίτσα ή στα Γιάννινα οι κάτοικοι ήταν ολόκληρη περιπέτεια. Με ό,τι αυτό συνεπαγόταν για τους αρρώστους, για τα παιδιά του σχολείου, για τον εφοδιασμό με τρόφιμα. Επί της ουσίας, υπήρχε οδική απομόνωση, που, τώρα σταμάτησε. Σε λίγη ώρα βρίσκονται στην Εγνατία και από εκεί κινούνται άνετα και με ασφάλεια προς όποια κατεύθυνση θελήσουν. Επιπλέον ο δρόμος αυτός είναι μια καλή προϋπόθεση για να ενισχυθεί ο τουρισμός στην περιοχή.
H.M.
* * *
Οι ταμπέλες…
Διάφορες «ομάδες» κάνοντας ντόρο προσπαθούν να επιβάλουν στην κοινωνία τα «θέλω τους»! Με πλακάτ και με πορείες νομίζουν ότι μπορούν να οδηγήσουν τα πράγματα εκεί που τους συμφέρουν. Οι «ταμπέλες» που οριοθετούν τις επιδιώξεις τους απλά έτρεφαν και τρέφουν τις αντιπαλότητες εμποδίζοντας τις ουσιαστικές μεταρρυθμίσεις του εκσυγχρονισμού… Έτσι σκούριαζαν οι δημόσιες υπηρεσίες, ενώ εξυπηρετούσαν ορισμένα και συγκεκριμένα συμφέροντα, αλλά και προσωπικές φιλοδοξίες… Και σ’ αυτή την αδράνεια όλα έμεναν στάσιμα, τίποτε δεν άλλαζε προς το καλύτερο και μας έκανε εντύπωση η κατάσταση σε άλλες χώρες πιο προχωρημένες που πρόσφεραν στους λαούς τους καλύτερες υπηρεσίες… Εμείς αρκούμαστε στις ιδεολογικές αντιπαλότητες που δεν οδηγούν πουθενά.

Οι εμπάθειες περισσεύουν…
Κάθε κίνηση, κάθε απόφαση, κάθε εκσυγχρονιστική πρακτική της κυβέρνησης βρίσκει… τοίχο από εκείνους που έταξαν εαυτόν να αρνούνται και μόνο να αρνούνται την όποια συνεργασία! Βγάζουν… αναφυλαξία στη σκέψη ότι μπορεί να συμπράξουν με την κυβερνητική πολιτική, ακόμη και όταν οι αποφάσεις της φωνάζουν από μακριά για την αναγκαιότητα εφαρμογής νέων κανόνων… Κι ενώ ξέρουν από τις πρακτικές άλλων χωρών ότι υστερούμε σε πολλά εδώ στον τόπο μας, επειδή πάντα υπήρχαν οι ιδεολογικές αγκυλώσεις, δεν αλλάζουν στάση και εμμένουν στα ίδια και τα ίδια… Όσο για τους συμμετέχοντες στην εκπαιδευτική διαδικασία, γνωρίζουν ότι το όλο σύστημα πάσχει και γι’ αυτό επιβάλει διπλό και τριπλό κόπο στους μαθητές προκειμένου να ολοκληρώνουν τη μάθησή τους…

Στα κάγκελα…
Κι ενώ γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί γνωρίζουν ότι ο Έλληνας μαθητής κοπιάζει υπερβολικά, προκειμένου να ανταποκριθεί στις σχολικές του υποχρεώσεις, επιμένουν να μην αλλάξει τίποτε και να συνεχίζεται η κοπιαστική προσπάθεια των μαθητών που τους κρατάει σε εγρήγορση όλες τις ώρες της ημέρας και μέχρι αργά το βράδυ… Όσο για τα έξοδα της οικογένειας, προκειμένου να ανταποκριθεί το παιδί τους στις σχολικές του υποχρεώσεις, ξεφεύγουν του οικογενειακού προϋπολογισμού και αλίμονο στους γονείς που δεν διαθέτουν τους πόρους για την πρόσθετη βοήθεια του παιδιού τους… Η ελληνική κοινωνία και ιδιαίτερα η εκπαιδευτική κοινότητα κλείνουν τα μάτια και δέχονται ότι η εν Ελλάδι παρεχόμενη παιδεία είναι «δωρεάν»… Κάποτε δεν οφείλουμε να δούμε απ’ την αρχή αυτό το θέμα;

Τόσες αντιδράσεις…
Οι αντιδράσεις που προκαλούνται, όταν κάτι πάει να αλλάξει στην παρεχόμενη παιδεία μας, προβληματίζουν… Ποιοι δεν θέλουν να αλλάξει τίποτε σ’ αυτό τον τόπο; Ποια συμφέροντα θίγονται και ξεσηκώνονται οι συμμετέχοντες στην εκπαίδευση παιδιών και νέων; Δεν θα ήταν καλύτερα αν και στη χώρα μας οι μαθητές εκπαιδεύονταν μέσα στα σχολεία και είχαν ελεύθερο τον υπόλοιπο χρόνο της ημέρας για ανάπαυση και ελεύθερες δραστηριότητες; Η αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας ποια συμφέροντα θίγει και προκαλείται τόσος ντόρος κάθε φορά που κάτι πάει ν’ αλλάξει στο αναχρονιστικό και κοπιαστικό ελληνικό σύστημα; Στην Κύπρο η εκπαίδευση όλων των βαθμίδων βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα και εδώ ζούμε τη μίζερη αντίδραση εκείνων που δεν θέλουν το καλύτερο…
Θεανώ Βλάχου