ΔΙΑΔΟΣΕΙΣ

on . Posted in Διαδόσεις

Νωρίτερα το μνημόσυνο!
 Το ερχόμενο Σάββατο θα πραγματοποιηθεί στους Βουλιαράτες το μνημόσυνο για τα δύο χρόνια από τον άδικο χαμό του νεαρού Βορειοηπειρώτη Κωνσταντίνου Κατσίφα. Σύμφωνα με το «himara.gr», τη συγκεκριμένη ημερομηνία επέβαλαν οι αλβανικές αρχές προκειμένου το μνημόσυνο να μη συμπέσει με τις εκδηλώσεις για την 28η Οκτωβρίου στο στρατιωτικό νεκροταφείο του Βουλιαρατίου! Προφανώς κάτι φοβούνται… Στο μεταξύ, συμπληρώνονται δύο χρόνια και ακόμα να εκδοθεί το πόρισμα της αλβανικής δικαιοσύνης για τις ακριβείς συνθήκες θανάτου του ομογενούς που το μεγάλο του… παράπτωμα ήταν ότι αγαπούσε την πατρίδα του!
Κ.Α.

Eκτόξευση κρουσμάτων!

Ανατρέχοντας στα στατιστικά της αύξησης των κρουσμάτων, ύστερα από προτροπή- εκτίμηση αναγνώστη ότι μπορεί στη διασπορά να συνέβαλε και ο «Γύρος της λίμνης» -κάτι που βεβαίως δεν μπορεί να αποδειχθεί- εκείνο που διαπιστώνεται είναι ότι η ανιούσα των κρουσμάτων στα Γιάννενα ξεκίνησε από τις 24 Σεπτεμβρίου. Από ένα - δύο που είχαμε μέχρι τότε, ξαφνικά φτάσαμε τα επτά και τα 12 στις 28 Σεπτεμβρίου, για να αρχίσει πλέον η «εκτόξευση» από τις 7 Οκτωβρίου. Στο ίδιο διάστημα έχουν ειπωθεί πολλά και για έναν γάμο, που συνέβαλε τα μέγιστα στη διασπορά του κορωνοϊού. Το κακό είναι ότι «μυαλό δεν βάλαμε» και το πρόβλημα διαιωνίζεται.

Ν.
Πράξη ευθύνης…
 Πράξη υψηλής ευθύνης ήταν η αναβολή – ματαίωση των εκλογών για νέα διοίκηση στην Συνεταιριστική Τράπεζα Ηπείρου που είχαν προγραμματιστεί για το περασμένο Σαββατοκύριακο. Τα ειδικά μέτρα προστασίας που έχουν επιβληθεί στο Νομό Ιωαννίνων δεν επέτρεψαν την εκλογική διαδικασία κι αυτό από την υπεύθυνη στάση που για λόγους προστασίας της δημόσιας υγείας κράτησαν οι άνθρωποι της Τράπεζας. Σύμφωνα με ανακοίνωση της ίδιας της Τράπεζας, οι εκλογές θα πραγματοποιηθούν στο μέλλον και γι’ αυτό το λόγο θα καθοριστούν νέες διαδικασίες κι όταν αυτές επιτραπούν από τα νέα δεδομένα που θα υπάρξουν!
Γ.Γ.
Με γοργούς ρυθμούς…
Δεν ξέρουμε πότε ακριβώς θα ξεκινήσει το κυρίως κομμάτι των εργασιών κατασκευής της Λεωφόρου Νιάρχου, όμως τα σημάδια δείχνουν πως δεν θα αργήσει πολύ, αν κρίνει κανείς από εκείνες που γίνονται εδώ και αρκετές εβδομάδες στον υπό διαμόρφωση κόμβο με τη Δωδώνης. Οι παρεμβάσεις έχουν προχωρήσει (φωτό) και οι εργασίες συνεχίζονται με γοργούς ρυθμούς. Εν αναμονή λοιπόν των εξελίξεων…
Κ.Α.

Ελληνική «σχιζοφρένεια»…
 Εδώ ο κόσμος χάνεται και τα ελληνικά κόμματα το χαβά τους! Ψάχνουν για επιχειρήματα ώστε να… κατατροπώσουν την κυβέρνηση. Εποικοδομητικό ρόλο δεν επέλεξαν ποτέ. Και αν δεν το κάνουν ούτε τώρα που τα σύννεφα πυκνώνουν πάνω από τη χώρα μας τότε μας απογοητεύουν. Βλέπεις, έχουν διάφορα για να ασχολούνται όπως η οικονομική κρίση, ο κορωνοϊός, τα ακραία καιρικά φαινόμενα και το αποκορύφωμα τα επικίνδυνα καμώματα του Ερντογάν για τα οποία όλοι οι εκπρόσωποι έχουν άποψη και την εκφράζουν δημόσια δίνοντας τη χαρά στο Σουλτάνο. Αντί να συσπειρωθούν με υπευθυνότητα για να βγούμε στο ξέφωτο αποδεικνύονται κατώτεροι των περιστάσεων…
Θ.

Γιατί τόση ανευθυνότητα;
 Και στην πόλη μας μαζεύονται νέοι και χοροπηδάνε μέχρι τις πρωινές ώρες πίνοντας αλκοόλ! Όλοι γνωρίζουν τις επιπτώσεις αυτής της συμπεριφοράς αλλά επιμένουν! Να υποθέσουμε ότι αυτά τα παιδιά δεν έχουν γονείς με επιχειρήσεις εστίασης που πλήττονται από τα μέτρα και θα υποστούν μεγάλες ζημιές από το κλείσιμο; Δεν έχει κανένα παιδί γονιό που να εργάζεται ως σερβιτόρος σε καφέ ή εστιατόρια που θα χάσει τη δουλειά του; Δεν έχει κανένα παιδί γονείς που προμηθεύουν τα αναγκαία σ’ αυτά τα κέντρα; Αυτά τα παιδιά λέτε να είναι παιδιά πλουτοκρατών που δεν έχουν ανάγκη να δουλεύουν οι γονείς τους για τον επιούσιο; Εάν προκαλέσουν το νέο «σφράγισμα» της οικονομικής ζωής της πόλης μας τότε θα συνεχίσουν να χοροπηδάνε; Εκτός κι αν αυτό θέλουν να πετύχουν για λόγους...
ΜΑΤ

Μας κρατάνε πίσω…
Οι αγκυλώσεις στη χώρα μας μάς κρατάνε πολύ πίσω… Οι υποτιθέμενες ιδεολογίες που βάζουν διάφορα εμπόδια μόνο κακό κάνουν. Μεγάλη η υποκρισία των πολιτικών και των εξαπτέρυγών τους. Επιμένουν να εμποδίζουν την ίδρυση και ιδιωτικών ΑΕΙ υπό τον έλεγχο του κράτους. Παρακολουθούν τη μετανάστευση των φοιτητών προς τις χώρες των Βαλκανίων, την Ιταλία, την Τσεχία, της Αγγλία , την Κύπρο κλπ. και το συνάλλαγμα που φεύγει και δεν κάνουν καμία κίνηση να κρατήσουν εδώ και τα παιδιά μας αλλά να προσελκύσουν και ξένους φοιτητές με όλα τα οφέλη αυτών των μετακινήσεων. Για σκεφθείτε πόσοι διδάσκοντες θα έβρισκαν εδώ εργασία, ενώ τώρα αναγκάζονται να αναζητούν την τύχη τους σε άλλη χώρα όπου διαπρέπουν! Και πόσοι άλλοι εργαζόμενοι θα έβρισκαν εδώ δουλειά…
Κλείνουν τα αφτιά!
 Κατ’ επανάληψη γίνεται λόγος για τα οικονομικά οφέλη που έχουν χώρες όπως η Αγγλία ή η Τσεχία από τη λειτουργία των ιδιωτικών ΑΕΙ! Προβληματίστηκαν εκείνοι που καταφέρνουν να επιβάλουν την υστέρησή μας σ’ αυτό τον τομέα γιατί σπουδάζουν στη Βουλγαρία τα ελληνόπουλα; Δεν ξέρω ποιο είναι το επίπεδο σπουδών στη γειτονική χώρα αλλά οι απόφοιτοι θα έρθουν εδώ και θα κάνουν χρήση των δικαιωμάτων τους σύμφωνα με όσα προβλέπονται από τους ελληνικούς νόμους. Ξέρουμε πόσοι γιατροί και πόσοι εκπαιδευτικοί εργάζονται στην Ελλάδα φέρνοντας πτυχίο από γειτονικές χώρες; Μήπως φρόντισε κάποιος από εκείνους που αντιδρούν στην ίδρυση και ιδιωτικών ΑΕΙ να μας πληροφορήσει πόσο συνάλλαγμα φεύγει από τη χώρα μας για τις σπουδές των παιδιών μας;

Τόση υποκρισία…
 Εκείνοι που ζουν μόνο για να αντιδρούν δεν μας εξήγησαν τι συμβαίνει με τα διάφορα κολλέγια που λειτουργούν στην Ελλάδα εδώ και πολλά χρόνια ως παραρτήματα ξένων πανεπιστημίων! Για τη λειτουργία τους δεν έχει κανέναν έλεγχο το ελληνικό κράτος αλλά κατάφεραν οι απόφοιτοι ύστερα από απόφαση της Ε.Ε. να αναγνωρίζονται τα πτυχία τους ως ισότιμα των ελληνικών Δημοσίων ΑΕΙ και να διορίζονται και στον ιδιωτικό και στο Δημόσιο τομέα της χώρας μας. Κι ενώ για τα ιδιωτικά ΑΕΙ θα είχε λόγο το κράτος μας και για την ίδρυση των σχολών και για τον έλεγχο τήρησης των ελληνικών νόμων, για τα κολλέγια δεν εμπλέκεται πουθενά η χώρα μας. Απλά δέχεται τους αποφοίτους ως αναγκαίο κακό. Και το περίεργο είναι ότι για τα κολλέγια δεν παίρνουν θέση ούτε τα δημόσια ελληνικά ΑΕΙ…

Μεγάλο το θέμα!
 Ποιος κακός δαίμονας μας εμποδίζει να δούμε τα πράγματα στις πραγματικές τους διαστάσεις; Επιβλήθηκε η παραπαιδεία είτε ως ιδιαίτερα μαθήματα στους μαθητές, μετά τη σχολική απασχόληση, είτε ως παρακολούθηση μαθημάτων στα φροντιστήρια. Το μόνο καλό σ’ αυτές τις περιπτώσεις είναι η εύρεση εργασίας εκείνων των εκπαιδευτικών που δεν διορίστηκαν στα δημόσια σχολεία. Για τους μαθητές όμως είναι διπλός ο κόπος. Σε πόσα ευρωπαϊκά κράτη υπάρχει αυτό το σύστημα της διπλής εκπαιδευτικής διαδικασίας; Κι ενώ κάναμε σημαία μας τη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση οι γονείς ξέρουν πόσα ξοδεύουν για να προετοιμάσουν τα παιδιά τους και για την επόμενη μέρα αλλά και για τις πανελλήνιες εξετάσεις. Όλα αυτά θέλουν πλήρη αναδιοργάνωση χωρίς ιδεολογικές αγκυλώσεις…
Θεανώ Βλάχου