ΔΙΑΔΟΣΕΙΣ

on . Posted in Διαδόσεις

Δεν ισχύει στην Ήπειρο!
 Μετά την ανακοίνωση από τον Μωυσή Ελισάφ πως στην Ήπειρο φιλοξενούνται 3.650 πρόσφυγες και μετανάστες είναι ξεκάθαρο ότι τουλάχιστον για την περιοχή μας δεν ισχύει η πρόσφατη δέσμευση του Κυβερνητικού Εκπροσώπου ότι σε κάθε Περιφέρεια δεν θα μεταφερθούν περισσότεροι αλλοδαποί από το 1% του συνόλου του πληθυσμού της. Στο θέμα αναφέρθηκε και πρόσφατα ο «Π.Λ.» τονίζοντας σε πρωτοσέλιδο ρεπορτάζ του πως η Ήπειρος «έκλεισε» ως περιοχή υποδοχής προσφύγων. Να θυμίσουμε πως με βάση την πιο πρόσφατη απογραφή, ο πληθυσμός της είναι 336.000 άτομα!
Κ.Α.
Ζημιές στο γήπεδο…
 Δύο χρόνια πέρασαν από τότε που έγιναν τα εγκαίνια του πλαστικού χλοοτάπητα στο γήπεδο της Λιμνοπούλας, όμως υπάρχουν κι άλλα προβλήματα στο χώρο που πρέπει κάποια στιγμή να δει σοβαρά η νέα Διοίκηση του ΠΕΑΚΙ. Ένα από αυτά είναι η ζημιά που έχει υποστεί ο πάγκος για τους φιλοξενούμενους. Σπασμένα καθίσματα και σπασμένο το πλαστικό που προφυλάσσει τους παίκτες από τη βροχή! Ζημιές που καλό είναι να αποκατασταθούν το συντομότερο, γιατί έρχεται χειμώνας! Παράλληλα, καλό θα ήταν, μιας και οι βροχοπτώσεις δεν έχουν τελειωμό, να τοποθετηθεί και ένας πάγκος ανάμεσα από τους δυο υπάρχοντες για τους δημοσιογράφους, γιατρό, παρατηρητή του αγώνα κλπ..
Χ.Κ.
Mε ακαδημαϊκά κριτήρια!
Τελικά ο σχεδιασμός των όποιων αποφάσεων που αφορούν στην Παιδεία θα πρέπει να γίνεται μόνο με ακαδημαϊκά κριτήρια. Όπου μπλέκονται τα κομματικά συμφέροντα όλα γίνονται χειρότερα. Και από αυτά τα τελευταία δεν μπόρεσαν μέχρι σήμερα να ξεφύγουν οι Έλληνες πολιτικοί. Αυτό είναι το πρόβλημά μας. Και θα συνεχίζεται αν δεν γίνουν μεγάλες ανατροπές. Όσο για τη δωρεάν παιδεία που υποτίθεται ότι παρέχεται στα παιδιά μας, αυτή την ξέρουν καλύτερα απ’ τον καθένα οι ελληνικές οικογένειες…
Θ.

Μίλησε… διπλωματικά!
 Στάση… διπλωματική κράτησε ο Αντιπρύτανης Μηνάς Πασχόπουλος ερωτηθείς προχθές για τα τρία τμήματα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων που αναστέλλεται η λειτουργία τους.
Απέφυγε να μιλήσει για προχειρότητα στον σχεδιασμό της προηγούμενη ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας, αφού θεσμοθέτησε τμήματα χωρίς μελέτη σκοπιμότητας, οργανογράμματα κλπ., όμως από την άλλη είπε πως το Πανεπιστήμιο θα ήθελε να έχει λιγότερα από οκτώ νέα τμήματα μετά τη συγχώνευση με το ΤΕΙ Ηπείρου!
Πάντως, είναι γεγονός ότι η απόφαση Κεραμέως για «πάγωμα» των τριών τμημάτων έδωσε ανάσα στη Σύγκλητο που δεχόταν πιέσεις να δώσει ημερομηνία λειτουργίας σ’ αυτά!
Κ.Α.

Αναγνωρίζεται η σκληρή δουλειά!
 Μια ακόμη υψηλή θέση κατέλαβε η συμπατριώτισσά μας Βούλα Τσέτση, γνωστή για την επιτυχημένη θητεία της ως Γενική Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Ευρωπαίων Πρασίνων στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Πρόσφατα εκλέχθηκε και στο Προεδρείο του Ευρωπαϊκού Πράσινου Κόμματος (αποτελείται από 36 κόμματα της Ε.Ε., αλλά και της ευρύτερης περιοχής), ως μέλος της Εκτελεστικής Επιτροπής, κάτι που αποδεικνύει ότι η σκληρή δουλειά και η προσήλωση σ’ αυτό που κάνει, αναγνωρίζεται συνολικά!
Έχει τη δική του αξία λοιπόν που μια Ελληνίδα κατέχει τόσο σημαντικές θέσεις σ’ ένα από τα πιο μαχητικά κόμματα της Ευρώπης και είναι σίγουρο ότι θα συνεχίσει δυναμικά τις παρεμβάσεις της κυρίως στα περιβαλλοντικά θέματα. Εξάλλου, το στοίχημα της νέας Επιτροπής είναι η ενίσχυση της παρουσίας του κόμματος των Πρασίνων στη νότια και Ανατολική Ευρώπη και η μεγάλη εμπειρία της Βούλας είναι σίγουρο ότι θα συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση. Μπορεί λοιπόν να αντιληφθεί εύκολα κανείς πόσο σημαντικό είναι και για τη χώρα μας, να υπάρχει μια ελληνική συμμετοχή σε τόσο υψηλό επίπεδο…
Ε.

Τώρα ανακάλυψε;

 Δεν επαρκούν οι χώροι των προκατασκευασμένων κτιρίων που θα στηθούν στο παλιό Χατζηκώστα για τη στέγαση και του 1ου Νηπιαγωγείου Ιωαννίνων και του Σχολείου Αναπήρων Παίδων που φεύγει από τις εγκαταστάσεις της ΕΛΕΠΑΠ «ανακοίνωσε» προχθές στο Δημοτικό Συμβούλιο ο Θωμάς Μπέγκας! Η δική του Δημοτική Αρχή είχε την ευθύνη του ζητήματος για περίπου τρία χρόνια, αν δεν απατώμαστε και ήταν εκείνη που είχε προκρίνει τη μεταστέγαση των δύο σχολείων στο παλιό Χατζηκώστα. Τότε δεν είχαν… μετρήσει τις διαστάσεις του προκάτ κτιρίου; Τώρα ανακάλυψαν το πρόβλημα; Και αν το ήξερε αυτό από καιρό ο κ. Μπέγκας, τι ακριβώς έκανε για να λύσει το θέμα του ΣΑΠ; Πολύ θα θέλαμε να ξέρουμε…

Κ.Α.

Ποιο είναι το αίτημα;
 Από τους νέους που υπερασπίζονται τώρα το άσυλο «τύπου μπάχαλου» δεν ακούσαμε συγκεκριμένα αιτήματα για την αναβάθμιση των σπουδών τους. Εκείνοι που κατέλαβαν τα υπόγεια της ΑΣΟΕΕ και που δεν ξέρουμε αν είναι και φοιτητές, προκειμένου να κατασκευάσουν μολότοφ, να φυλάνε κράνη, μάσκες, ρόπαλα, πέτρες και άλλα «πολεμικά» υλικά προβάλουν αιτήματα για καλύτερη εκπαίδευση; Τι ακριβώς εννοούν υποστηρίζοντας το άσυλο; Θέλουν να αγωνιστούν για καλύτερη εκπαίδευση; Θέλουν περισσότερο μορφωμένους διδάσκοντες; Αγωνίζονται για την έρευνα; Τέτοια αιτήματα δεν είχε υποστηρίξει ο πρώτος διδάξας το «μπάχαλο»! Αφού εκείνος έγινε πρωθυπουργός χωρίς να υπερασπιστεί τέτοια «πεζά» αιτήματα γιατί να μη τον μιμηθούν και οι νεώτεροι;

Ελληνική πρωτοτυπία…
 Η έννοια της μπαχαλοποίησης της εκπαίδευσης και ιδιαίτερα της ανωτάτης είναι ελληνικό φαινόμενο. Την επέβαλε ο πρώην πρωθυπουργός και ως μαθητής και ως φοιτητής. Την επέβαλε με τις πρακτικές του. Και οι διάδοχοί του τον μιμούνται αντιγράφοντας τις μεθόδους του με περισσότερο φανατισμό. Αν όλα αυτά γινόταν για να πετύχουν την αναβάθμιση των παρεχόμενων υπηρεσιών από τα δημόσια εκπαιδευτικά ιδρύματα θα ξέραμε ότι ο αγώνας τους έχει συγκεκριμένο σκοπό. Ο ξεσηκωμός για την υπεράσπιση ενός ιδιόμορφου ασύλου που δεν έχει σχέση με την ελεύθερη διακίνηση ιδεών μας μπερδεύει. Πώς είναι δυνατό νέοι άνθρωποι να σπάνε τις υποδομές στις σχολές τους, να χτίζουν τις πόρτες των διδασκόντων, να ασκούν βία εναντίον οποιουδήποτε έχει διαφορετική άποψη;

Ακαταλαβίστικος ξεσηκωμός…
 Αυτός ο ακαταλαβίστικος ξεσηκωμός χωρίς συγκεκριμένα αιτήματα για καλύτερη εκπαίδευση μας προβληματίζει! Γιατί οι νέοι στη χώρα μας ακολουθούν αυτό το δρόμο; Η βία που ασκούν σε τι αποβλέπει; Όλοι ξέρουν ότι οι οικογένειες κάνουν μεγάλες θυσίες για να σπουδάσουν τα παιδιά τους ώστε να έχουν τις προϋποθέσεις για ένα καλύτερο μέλλον. Ποιοι ωφελούνται όταν χάνονται εξάμηνα ή όταν δεν εξαντλείται η εκπαιδευτική διαδικασία σε ολόκληρο το εξάμηνο; Συμπτύσσοντας τα εξάμηνα τι ωφέλεια προκύπτει για τους φοιτητές; Η τόσο σκληρή στάση κάποιων φοιτητών ή εξωπανεπιστημιακών παραγόντων, ο θυμός, οι επιθετικές διαθέσεις τι σκοπούς εξυπηρετούν; Κάθε φορά μετά από κάποιο ξεσηκωμό αυτού του τύπου παρέχεται καλύτερη εκπαίδευση στους φοιτούντες στα ΑΕΙ;

Δεν ακούσαμε!..
 Αν ακούγαμε συγκεκριμένα αιτήματα για την αναβάθμιση των σπουδών τους θα λέγαμε ότι δεν είναι ικανοποιημένα τα παιδιά με τον τρόπο που τους παρέχονται οι γνώσεις και θέλουν υψηλότερο επίπεδο σπουδών. Όταν όμως δεν ακούμε να προβάλουν κανένα αίτημα που να αφορά στην ύλη, στον τρόπο διδασκαλίας, στο περιεχόμενο των σπουδών, στη συμμετοχή τους στην έρευνα τότε μένουμε προβληματισμένοι και νιώθουμε φόβο στη σκέψη ότι τέτοιες μέθοδοι δεν οδηγούν πουθενά. Η αναστάτωση στην εκπαίδευση, ο φόβος, η βία, είναι αδύνατο να αφήσουν τις σχολές να λειτουργήσουν ομαλά. Και την όποια αναστάτωση θα την πληρώσουν οι φοιτητές που θέλουν να σπουδάσουν χωρίς φόβο…
Θεανώ Βλάχου