ΔΙΑΔΟΣΕΙΣ

on . Posted in Διαδόσεις

Διοικητής από Πάτρα!
 Από την Πάτρα είναι ο νέος διοικητής της 6ης Υγειονομικής Περιφέρειας Πελοποννήσου, Ιονίων Νήσων, Ηπείρου και Δυτικής Ελλάδας και η σχετική απόφαση του υπουργείου Υγείας προφανώς δεν προξένησε καμία εντύπωση. Το όνομά του Ιωάννης Καρβέλης, είναι νομικός και έχει θητεύσει ως στέλεχος της ΝΟΔΕ Αχαΐας. Καλά όλα αυτά, αλλά τελικά ο νέος διοικητής θα κριθεί από το έργο που θα προσφέρει σε μία περιοχή η οποία έχει πολλές ανάγκες και μεγάλα προβλήματα στον τομέα της δημόσιας υγείας. Θα δούμε λοιπόν πώς θα ανταποκριθεί…
Κ.Α.

Θα πέσει η κολώνα!
Εκείνη η μεταλλική κολώνα με τον φωτεινό σηματοδότη στη συμβολή των οδών Μεγάλου Αλεξάνδρου και Βορείου Ηπείρου (μπροστά από το άλλοτε ζαχαροπλαστείο) κάποια στιγμή θα πέσει, γιατί έχει σαπίσει και δεν είναι πλέον πολύ στέρεη όπως επισήμανε στη στήλη φίλος αναγνώστης που διαμένει στην περιοχή. Κι αν πέσει, ενδέχεται να χτυπήσει κάποιον περαστικό! Τι θα γίνει τότε; Έλα μου ντε… Γι’ αυτό οι αρμόδιοι για τις συγκεκριμένες κολώνες – φανάρια ας ρίξουν μία ματιά όσο είναι καιρός. Υπάρχουν αρμόδιοι, έτσι δεν είναι;
K.A.

Ήταν η καλύτερη λύση;
Τελικά αποδείχθηκε ως η καλύτερη λύση να λειτουργεί ο σταθμός του Υπεραστικού ΚΤΕΛ στην Παπανδρέου; Έγιναν κάποτε πολλές συζητήσεις και κατέληξαν εκεί. Απέκλεισαν τη λύση της κατασκευής του στη Λαχαναγορά επειδή ήταν έξω από την πόλη και αποκλείστηκε η λύση της μετακίνησης με αστικά λεωφορεία από το ΚΤΕΛ στο κέντρο. Η διέλευση των λεωφορείων γίνεται τώρα από την παρακαμπτήριο μέσω του Αεροδρομίου προσθέτοντας σχεδόν μισή ώρα επί πλέον στα δρομολόγια. Δεν χρειάζονται ταξί από το ΚΤΕΛ στην Παπανδρέου για να φθάσουν στα σπίτια τους; Πόση περισσότερη ώρα θα ήθελαν από τη λαχαναγορά; Και τώρα τους κοστίζει λιγότερο σε χρήμα και σε χρόνο; Μέτρησε κανένας την κυκλοφοριακή επιβάρυνση και τους χρόνους με τη σημερινή λύση;
ΜΑΤ

Οδηγική παιδεία…
 Ο αριθμός των 120.000 νεκρών από τροχαία στην Ελλάδα τα τελευταία 50 χρόνια λέει πολλά και διδάσκει περισσότερα. Οι περισσότεροι στερούνται οδηγικής παιδείας. Οι μεγάλες ταχύτητες- και μέσα στις πόλεις- οι προσπεράσεις σε απαγορευτικές γραμμές, η έλλειψη σεβασμού στους πεζούς, η οδήγηση με τη χρήση κινητού, τα παιδιά στο αυτοκίνητο στις μπροστινές θέσεις ή και στις πίσω χωρίς προστασία είναι μερικές από τις «συνήθειές» μας. Κι αν δεις και τι γίνεται με τις μηχανές μεγάλου κυβισμού που εκπέμπουν μέσα στις πόλεις τρομακτικούς θορύβους αλλά και τα μηχανάκια που οι οδηγοί δεν βάζουν κράνος, ή μεταφέρουν και τα μέλη των οικογενειών τους βάζοντάς τα σε μεγάλο κίνδυνο... Οι παράνομες προσπεράσεις των μηχανών και από δεξιά ή η αντίθετη κίνηση στους μονόδρομους των νέων που μοιράζουν προϊόντα εγκυμονούν κινδύνους. Και το κακό γίνεται, και μυαλό δε βάζουμε!
Θ.

Σκοντάφτουν με τα καρότσια…
Αντιμέτωπη με αρκετά προβλήματα - μεγαλύτερα και μικρότερα - θα βρεθεί η νέα Δημοτική Αρχή Ιωαννίνων υπό τον Μωυσή Ελισάφ, η οποία σε λίγες μέρες αναλαμβάνει τα ηνία του Δήμου. Στις πρώτες προτεραιότητές της λοιπόν θα πρέπει να μπουν οι μικρές παρεμβάσεις, οι οποίες όμως διευκολύνουν σε μεγάλο βαθμό την καθημερινότητα των δημοτών. Χαρακτηριστική περίπτωση που ανέφερε στη στήλη αναγνώστης, το πεζοδρόμιο από τη Λαϊκή της Αγίας Μαρίνας προς την πλατεία, το οποίο είναι γεμάτο σπασμένες πλάκες και λακκούβες και πολλοί συμπολίτες που κυκλοφορούν με τα καρότσια σκοντάφτουν και πέφτουν! «Στο κέντρο της πόλης βρίσκεται το συγκεκριμένο πεζοδρόμιο, δεν το παρατήρησε κανείς;», αναρωτήθηκε δικαιολογημένα ο αναγνώστης. Ας ελπίσουμε ότι η νέα Δημοτική Αρχή θα είναι πιο… παρατηρητική!
Ε.

Οι ντόπιοι έλειπαν

 Eντύπωση προκάλεσε κατά την πρόσφατη κηδεία του Ηγουμένου της Μονής Μολυβδοσκέπαστου π. Θεόδωρου Διαμάντη η απουσία Μητροπολιτών από την Ήπειρο, με την εξαίρεση φυσικά του Δρυϊνουπόλεως, Πωγωνιανής και Κονίτσης Ανδρέα. Ιδιαίτερα δε σχολιάστηκε η απουσία του Ιωαννίνων Μάξιμου, στη Μητρόπολη του οποίου ανήκε κάποτε η Επισκοπή Βελλάς! Κατά τα άλλα, ο Οικουμενικός Πατριάρχης κ.κ. Βαρθολομαίος έστειλε εκπρόσωπο ο οποίος διάβασε επιστολή του, τον Ηγούμενο της Μονής Ζάβορδας Γρεβενών, ενώ παραβρέθηκαν οι Μητροπολίτες Αιτωλίας και Ακαρνανίας, Καστοριάς, Σισανίου και Σιατίστης. Και να σκεφτείς ότι ο αείμνηστος Ηγούμενος είναι συμπατριώτης μας, με καταγωγή από του Βαρυάδες Λάκκας Σουλίου…
Α.

Πώς να το γκρεμίσουν;
‘Ενα κράτος που ποτέ δεν ιδρύθηκε πάνω σε σωστές προδιαγραφές και που αναπτύχθηκε και τυχαία και άναρχα πώς είναι δυνατόν σήμερα να το βάλουν σε γερές ράγες; Μέχρι σήμερα δεν έδειχναν διατεθειμένοι να δουλέψουν σκληρά για να λύσουν το γόρδιο δεσμό που ενώνει το κράτος με το πελατειακό σύστημα και από θητεία σε θητεία τα πράγματα περιπλέκονταν ακόμη περισσότερο ενώ το ελληνικό σύστημα έγινε παράδειγμα προς αποφυγήν. Οι πολίτες ταλαιπωρούνταν κάθε φορά που έπρεπε να διεκπεραιώσουν μια υπόθεσή τους με το κράτος, ενώ και πόροι ξοδεύονταν χωρίς να πιάνουν τόπο, και πολλοί υπάλληλοι αγωνίζονταν για να εξυπηρετήσουν τους πολίτες και να τους διευκολύνουν τη ζωή από τα εμπόδια που τους βάζει η δαιδαλώδης νομοθεσία…

Από μηχανής θεός
 Και εκεί που έτρεχε και δεν έφθανε ο πολίτης, έβρισκε ως λύση στο πρόβλημά του την αναζήτηση βοήθειας από τον πολιτικό που ψήφιζε. Πλήθος πολιτών που βρίσκονταν σε απόγνωση είτε γιατί δεν έβρισκαν εργασία είτε γιατί μπλέχτηκαν στα γρανάζια της γραφειοκρατίας ανέβαιναν τα σκαλιά ενός πολιτικού γραφείου και εκεί ανάλογα με τις ψήφους που διέθεταν είχαν και την ανάλογη αντιμετώπιση. Σου δίνω και μου δίνεις. Πόσος εξευτελισμός σε μια χώρα που δεν είχε οργανωμένο κράτος. Θα συνέβαιναν αυτά στην Αγγλία ή στη Γαλλία; Δεν το διανοείται γάλλος πολίτης να πάει στον πολιτικό για να ζητήσει την παρέμβασή του! Απευθύνεται στις κρατικές υπηρεσίες που είναι υποχρεωμένες και να του απαντήσουν άμεσα και να του λύσουν το πρόβλημα…

Ξέρουν αλλά δεν θέλουν!
 Με αφορμή τις προκηρύξεις θέσεων Γεν. Γραμματέων στα υπουργεία είχαν παρέμβει οι ξένοι για να κάνει σωστά τη δουλειά της η κ. Γεροβασίλη στο πρώτο υπουργείο που είχε την ευθύνη του. Μάλιστα της υπέδειξαν να έρθουν ειδικοί από τη Γαλλία για να τη «διδάξουν» πώς γίνονται οι προκηρύξεις θέσεων… Οι «φωτογραφικές » προκηρύξεις του αλά ελληνικά συστήματος δεν μπορούν να παραμείνουν ο κανόνας για κάθε πρόσληψη. Επιτέλους η αξιοκρατία πρέπει να πάρει τη θέση των παρασκηνιακών μεθοδεύσεων ώστε και οι καλύτεροι να έχουν τύχη σ’ αυτό τον τόπο και η αντικειμενικότητα να βάλει τα πράγματα στις πραγματικές τους διαστάσεις. Δεν θα ορθοποδήσουμε ποτέ αν δεν οργανωθεί απ’ την αρχή αυτό το δαιδαλώδες κράτος…

Κατ’ εξαίρεση…
 Αν στην αυτοδιοίκηση ή σε κρατική υπηρεσία ο επικεφαλής είχε το αίσθημα της ευθύνης τότε κάτι μπορεί να άλλαζε για τον πολίτη. Έβρισκε λύση στο πρόβλημά του, και ταχτοποιούσε τα σχέδιά του χωρίς να έχει μπροστά του ανυπέρβλητα εμπόδια. Και μέσα στις υπηρεσίες εργάζονται υπάλληλοι που αγωνίζονται καθημερινά για να δώσουν λύσεις στα προβλήματα των πολιτών. Με πόση ανακούφιση έφευγε ο ενδιαφερόμενος όταν έβρισκε φιλικό περιβάλλον σε μια υπηρεσία… Αλλά αυτό δεν συνέβαινε πάντα γιατί το ίδιο το σύστημα βραχυκύκλωνε την επίλυση των διαφόρων υποθέσεων λες και εκδικείτο τους ανθρώπους που θέλουν να κάνουν κάτι διαφορετικό και πρωτοπόρο!
Θεανώ Βλάχου