ΦΥΣΙΚΟ ΑΕΡΙΟ: ΧΑΜΕΝΕΣ ΕΥΚΑΙΡΙΕΣ!

- Η έγκαιρη διέλευση αγωγού από την Ήπειρο θα εξασφάλιζε φθηνή ενέργεια και σημαντικά έσοδα για την Περιφέρειά μας…

- Τι αποκαλύπτει σε συνέντευξή του ο πρ. Υπουργός Γιάννης Μανιάτης

AGOGOS FYSIKO AERIO

«Σήμερα θα έπρεπε να έχουμε τουλάχιστον 6 γεωτρύπανα, που να παράγουν φυσικό αέριο στις περιοχές Πατραϊκός, Κατάκολο, Ιωάννινα, Άρτα - Πρέβεζα, Αιτωλοακαρνανία, Αχαΐα».
Τα παραπάνω αναφέρει ο πρ. Υπουργός Ενέργειας κ. Γιάννης Μανιάτης (βουλευτής Αργολιδας του ΚΙΝΑΛ) σε μια σημαντική και άκρως αποκαλυπτική συνέντευξή του στην εφημερίδα «Παρασκήνιο» του Σαββάτου.
Ο κ. Μανιάτης, τοπογράφος – μηχανικός, Καθηγητής στο Πανεπ. Πειραιώς, απαντώντας σε ερώτηση ποιο κατά τη γνώμη του είναι το χρονοδιάγραμμα για έρευνες υδρογονανθράκων στη Δυτική Ελλάδα, εάν και πότε βλέπει να… γεμίζει το «Ταμείο Αλληλεγγύης Γενεών» ανέφερε ότι: «Με το δικό μας χρονοδιάγραμμα, σήμερα αντί για 0!!! (μηδέν) € στα δημόσια ταμεία, θα είχαμε εισροή άνω των 500 εκατ. € κάθε χρόνο και σε βάθος 5ετίας θα ξεπερνούσαμε τα 3 δισ. ευρώ το χρόνο. Με το ν. 4162/2013 διασφαλίσαμε ότι το 75% των δημοσίων εσόδων θα … γεμίσει το «Ταμείο Κοινωνικής Αλληλεγγύης Γενεών», ενώ το υπόλοιπο 25% θα κατευθυνθεί σε αναπτυξιακά και περιβαλλοντικά έργα των Περιφερειών, καθώς και τη χρηματοδότηση των ελληνικών Πανεπιστημίων για στήριξη της νέας γενιάς».
Ο αγωγός EastMed
Αναφερόμενος στον αγωγό EastMed, ο κ. Μανιάτης τον χαρακτήρισε σαν το πιο σπουδαίο «πρότζεκτ» της Μεσογείου που «αναβαθμίζει τη γεωπολιτική θέση της χώρας και αποτελεί μια νέα πηγή ενεργειακής τροφοδοσίας όλης της Ε.Ε. Κάποτε, μάς κατηγορούσαν, εμάς που οραματιστήκαμε αυτό το σπουδαίο έργο, ως υπερβολικούς, επειδή δήθεν τα μεγάλα βάθη της περιοχής, καθώς και τα ισχυρά lobbies υποστήριξης του αγωγού μέσω Τουρκίας, δεν θα επέτρεπαν ποτέ να γίνει πραγματικότητα. Με αποφασιστικότητα και τεκμηριωμένες μελέτες, αποδείξαμε ότι το έργο είναι εφικτό τεχνικά, χρηματοοικονομικά ελκυστικό, ενώ γεωστρατηγικά αναβαθμίζει και τις τρεις χώρες Ισραήλ - Κύπρο – Ελλάδα. Επιπλέον, θα άρει την ενεργειακή απομόνωση 4 Περιφερειών της Ελλάδας (Κρήτη, Πελοπόννησο, Δυτ. Ελλάδα, Ήπειρο), και θα μειώσει κατά 40% το ενεργειακό κόστος 100.000 μικρομεσαίων Επιχειρήσεων και 2.200.000 κατοίκων».
Για τον TAP
Σε άλλο σημείο της πολύ ενδιαφέρουσας συνέντευξής του, ο πρ. Υπουργός απαντώντας στην ερώτηση γιατί για τον TAP δεν πληρώνονται διόδια, εκτός από τα αντισταθμιστικά οφέλη στις τοπικές κοινωνίες είπε: «Οι αγωγοί, όπως ο TAP, που υπόκεινται στο ενεργειακό καθεστώς της Ε.Ε., δεν πληρώνουν διόδια στα Κράτη-Μέλη. Τα αντισταθμιστικά οφέλη των τοπικών κοινωνιών που εξασφάλισε η σημερινή κυβέρνηση είναι πενιχρά. Εμείς διεκδικούσαμε τριπλάσια, με τη διαπραγματευτική μας ομάδα. Σε κάθε περίπτωση, το 1 δις κυβ. μέτρα που διασφαλίσαμε για την ελληνική αγορά, καθώς και η τροφοδότηση από τον TAP του ελληνοβουλγαρικού αγωγού IGB, στηρίζει αποφασιστικά την εσωτερική ενεργειακή αγορά και τη γεωστρατηγική αναβάθμιση της χώρας, αφού θα τροφοδοτεί τον «Κάθετο Διάδρομο» των ανατολικών Βαλκανίων, από Ελλάδα μέσω Βουλγαρίας προς Ρουμανία και από βορειότερα».
Οι τιμές των καυσίμων
Για το πού οφείλεται η συνεχής αύξηση της τιμής των καυσίμων ο κ. Μανιάτης είπε ότι: «οι φόροι στα ελληνικά καύσιμα είναι το 70% της τελικής τιμής. Πάντα η τιμή επηρεάζεται από την τιμή των διυλιστηρίων, όπου ασφαλώς υπάρχουν περιθώρια μεγαλύτερου ανταγωνισμού. Το λαθρεμπόριο καυσίμων, ενώ ήταν σημαία της σημερινής κυβέρνησης ως Αντιπολίτευσης, σήμερα αποτελεί ζήτημα μηδενικής σημασίας. Ενώ το 2014 στο Υπουργείο Ενέργειας με τα ΚΕΔΑΚ διενεργήσαμε πάνω από 4.000 ελέγχους, ο ΣΥΡΙΖΑ το 2018 διενήργησε μόλις 800».
Για τη ΔΕΗ
Για το πώς η ΔΕΗ Α.Ε. θα σταθεί στα πόδια της ο πρ. Υπουργός ανέφερε ότι «από 400 εκατ. € κέρδη το 2014 που την παραδώσαμε, το 2018 η ΔΕΗ είχε 400 εκατ. € ζημιές. Ο ΣΥΡΙΖΑ την οδηγεί στην καταστροφή. Απαιτείται πλήρες πλαίσιο εκσυγχρονισμού της εσωτερικής της λειτουργίας, στροφή στο αέριο και τις ΑΠΕ, και βεβαίως στρατηγικές συμμαχίες που θα τη βοηθήσουν να αποκτήσει την αναγκαία ρευστότητα και τεχνογνωσία. Το κοινωνικό πρόσωπο μπορεί να υπάρχει μόνο αν η εταιρεία είναι οικονομικά υγιής, όπως εμείς στο Κίνημα Αλλαγής προτείνουμε».
Περί «προοδευτικού πατριωτισμού»
Όσον αφορά τον «προοδευτικό πατριωτισμό», για τον οποίο μιλάει συνεχώς ο πρ. Υπουργός, όταν ρωτήθηκε σχετικά, υπογράμμισε μεταξύ άλλων: «η Περιφερειακή Ανάπτυξη που θα προκύψει από τη διέλευση του EastMed από τις 4 Περιφέρειες, καθώς και τα περίπου 50-70 εκατ. € κάθε χρόνο που θα επενδύονται σε κάθε μία από τις Περιφέρειες αυτές, λόγω των κοιτασμάτων Υδρογονανθράκων, αναδεικνύουν την περιφερειακή συμβολή του Προοδευτικού Πατριωτισμού…».

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ