Οι διαδικτυακές και τηλεφωνικές απάτες πληθαίνουν στην Ήπειρο!

Προσοχή (!) και όταν αγοράζετε από τηλε-πωλήσεις…

HLEKTRONIKO EGKLHMA

 

• Καλά ενημερωμένοι και κυρίως επιφυλακτικοί, θα πρέπει να είναι οι πολίτες που επιλέγουν να… συνδιαλλαγούν μέσω Διαδικτύου, καθώς υπάρχει ορατός κίνδυνος να πέσουν θύματα απάτης από επιτήδειους που εκμεταλλεύονται την ασυδοσία του κυβερνοχώρου. Δεν είναι λίγες οι φορές που και Ηπειρώτες, αντί για αυτοκίνητο και κινητό, έχουν αγοράσει… αέρα κοπανιστό! Τα κρούσματα πολλά και στην περιοχή μας, καθώς οι καταναλωτές θεωρώντας ότι πετυχαίνουν συμφέρουσες τιμές πέφτουν πιο εύκολα στα δίχτυα απατεώνων!
Εκτός από τις διαδικτυακές απάτες, σε μάστιγα έχουν εξελιχθεί και οι τηλεφωνικές, θύματα των οποίων πέφτουν κυρίως οι ηλικιωμένοι! Ειδικά στην Ήπειρο το τελευταίο διάστημα, επιτήδειοι έχουν καταφέρει να αποσπάσουν σημαντικά χρηματικά ποσά, με το πρόσχημα συνήθως τροχαίων ατυχημάτων στο οποίο δήθεν εμπλέκονται συγγενείς τους.
Η ΕΛ.ΑΣ. βέβαια προσπαθώντας να περιορίσει το φαινόμενο, συχνά προχωρά σε συστάσεις, ενώ διοργανώνει και εκδηλώσεις που σκοπό έχουν να ενημερώσουν τους ηλικιωμένους για το πώς θα αποφεύγουν τέτοιου είδους απάτες.
Προσοχή απαιτείται και στις διάφορες αγορές από τηλε-πωλήσεις, οι οποίες κι αυτές έχουν μπει δυναμικά στη ζωή των πολιτών. Ένας λόγος παραπάνω όταν πρόκειται για σκευάσματα που μπορεί να προκαλέσουν προβλήματα στην υγεία των καταναλωτών.

Ενδιαφέροντα στοιχεία
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα στοιχεία της γραμμής SafeLine, σύμφωνα με τα οποία το 2018 υποβλήθηκαν 4.591 καταγγελίες για παράνομο περιεχόμενο ή παράνομη δραστηριότητα στο Διαδίκτυο, αριθμός που εμφανίζει αύξηση σε σχέση με το 2017.
Το ποσοστό των καταγγελιών που προωθήθηκαν στην Ελληνική Αστυνομία παρουσίασε σημαντική αύξηση. Πιο συγκεκριμένα, το 36% των καταγγελιών προωθήθηκε στην Ελληνική Αστυνομία, το 13% σε άλλες συνεργαζόμενες γραμμές καταγγελιών του εξωτερικού, ενώ ένα 8% προωθήθηκε σε άλλους φορείς/isps.
Οι καταγγελίες για οικονομικές απάτες στη χώρα μας το 2017-2018 αυξήθηκαν κατά περίπου 17%, φτάνοντας το 54% του συνόλου των καταγγελιών για το παράνομο περιεχόμενο στο Διαδίκτυο.
Σύμφωνα με τη γραμμή SafeLine, οι περισσότερες καταγγελίες για διαδικτυακές οικονομικές απάτες αφορούσαν, κυρίως, online αγορές, όπου τις πιο πολλές φορές οι καταγγέλλοντες δεν παρέλαβαν ποτέ το προϊόν παραγγελίας τους ή το προϊόν που παρέλαβαν δεν ήταν αυτό που είχαν επιλέξει.
Πολλά περιστατικά, επίσης, αφορούσαν τη μη τήρηση των όρων επιστροφής χρημάτων ή αλλαγής προϊόντων. Αλλες καταγγελίες αφορούσαν περιστατικά όπου, κατόπιν πληρωμής, αναγραφόταν στην ιστοσελίδα ότι το tracking number της παραγγελίας είναι προσωρινώς μη διαθέσιμο.
Συμπερασματικά, οι καταγγέλλοντες είναι ενήλικοι, οι οποίοι είτε ζητούν να αποζημιωθούν, είτε να πάρουν πίσω τα χρήματά τους, είτε να αφαιρεθούν από το Διαδίκτυο οι εν λόγω ιστοσελίδες-διαφημίσεις, ώστε να μην υπάρξουν περισσότερα θύματα.