Η ΠΕΔ αποφάσισε να αναλάβει πρωτοβουλίες για τη σύστασή του

Προς ένα Ηπειρωτικό «μέτωπο» για επέκταση Ιόνιας και κόμβο Δρίσκου!

ΜΙΧ. ΠΛΙΑΚΟΣ (Δήμαρχος Ζίτσας): Θα δημιουργήσουν νέες αναπτυξιακές προοπτικές για το ΒΔ τμήμα του Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων…

Ι. ΛΩΛΟΣ (Πρόεδρος Ένωσης Δήμων): Tα δύο έργα είναι επιτακτική ανάγκη για την ευρύτερη περιοχή…

EGNATIA DROMOS 2

• Στον… πάγο έχον μπει το τελευταίο διάστημα οδικά έργα υποδομής τα οποία έχουν ιδιαίτερη σημασία για τα Γιάννενα και γενικότερα για την Ήπειρο, τη στιγμή μάλιστα που το υπουργείο Υποδομών προχωράει σημαντικές παρεμβάσεις πολλών εκατομμυρίων ευρώ όπως το νότιο τμήμα του Ε65 στην κεντρική Ελλάδα και ο Βόρειος Οδικός Άξονας Κρήτης.
Ειδικά για τα Γιάννενα, ιδιαίτερη σημασία έχουν τόσο η επέκταση της Ιόνιας Οδού ως την Κακαβιά, όσο και η κατασκευή ενός δεύτερου κόμβου στην Εγνατία Οδό, κάτω από τον Δρίσκο ο οποίος θα συνδέσει τον αυτοκινητόδρομο με το Βορειοδυτικό τμήμα του Λεκανοπεδίου.
Την υλοποίηση αυτού του δεύτερου έργου είχε ζητήσει πρόσφατα και ο Αντιδήμαρχος Παντελής Κολόκας. Αυτές τις μέρες συντάχθηκε μαζί του και η ΠΕΔ Ηπείρου, η οποία πρόκειται να παρέμβει στα αρμόδια υπουργεία, τόσο για τον κόμβο Εγνατίας όσο και για την επέκταση της Ιόνιας.
«Μέτωπο» πίεσης!
Ένα «μέτωπο» πίεσης ειδικά προς το υπουργείο Υποδομών για τα ζωτικής σημασίας για την περιοχή μας οδικά έργα που αφορούν στη δημοπράτηση και κατασκευή του οδικού άξονα Γιάννενα – Κακαβιά και τη σύνδεσή του με την Ιόνια οδό, καθώς και στην κατασκευή κόμβου στο «Δρίσκο» που θα συνδέει το Βορειοδυτικό τμήμα του Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων με την Εγνατία οδό αποφάσισε να δημιουργήσει το Διοικητικό Συμβούλιο της ΠΕΔ Ηπείρου στη διάρκεια της πρόσφατης συνεδρίασής του.
Εισήγηση Μιχ. Πλιάκου
Τα συγκεκριμένα θέματα συζητήθηκαν εκτός ημερήσιας διάταξης έπειτα από έγγραφη εισήγηση του Δημάρχου Ζίτσας και μέλους του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΔ Μιχάλη Πλιάκου, ο οποίος στην τοποθέτησή του σημείωσε, μεταξύ άλλων, πως «θα πρέπει να αναλάβουμε πρωτοβουλίες και να πιέσουμε τα συναρμόδια Υπουργεία ώστε να δρομολογήσουν τα συγκεκριμένα έργα, καθώς αποτελούν χρονίζοντα αιτήματα των τοπικών κοινωνιών και με την υλοποίησή τους θα δημιουργήσουν νέες αναπτυξιακές προοπτικές για ολόκληρο το Βορειοδυτικό τμήμα του Λεκανοπεδίου Ιωαννίνων και όχι μόνο».
Ειδικότερα, όπως εξήγησε ο Δήμαρχος, με την κατασκευή τους τα δύο οδικά έργα θα συμβάλουν στην αναπτυξιακή προοπτική της περιοχής, θα διευκολύνουν την μετακίνηση ανθρώπων και αγαθών, θα συνδέσουν τη μοναδική Βιομηχανική Περιοχή (ΒΙ.ΠΕ.) που λειτουργεί στην Π.Ε. Ιωαννίνων με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, την Κακαβιά και την Εγνατία οδό, θα δημιουργήσουν νέα δεδομένα στην επικοινωνία με τη γείτονα Αλβανία, θα αναβαθμίσουν την οδική ασφάλεια των διερχόμενων και θα αυξήσουν τις δυνατότητες επενδύσεων σε μεταφορές, βιομηχανία και τουρισμό καθώς ανοίγονται νέες αγορές.
Ο Πρόεδρος ΠΕΔ
Ακολούθως, το Δ.Σ. της ΠΕΔ υιοθετώντας την πρόταση - εισήγηση του κ. Πλιάκου, την οποία εξειδίκευσε ο Πρόεδρος Ιωάννης Λώλος, αποφάσισε ομόφωνα να συνταχθεί και να αποσταλεί σχετική επιστολή στα συναρμόδια Υπουργεία η οποία θα κοινοποιηθεί επίσης στους βουλευτές και τους Δήμους της Ηπείρου, στις ΠΕΔ της χώρας και στην αρμόδια επιτροπή της ΚΕΔΕ.
Στόχος των παραπάνω ενεργειών, όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο Πρόεδρος της ΠΕΔ στην εισήγησή του, «είναι το κεντρικό κράτος και τα αρμόδια υπουργεία να κατανοήσουν πως είναι πλέον επιτακτική ανάγκη για την ευρύτερη περιοχή της Ηπείρου να προωθήσουν άμεσα λύσεις στο συγκεκριμένο θέμα».
Γιάννενα - Κακαβιά
Εδώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Περιφέρεια Ηπείρου έχει από καιρό θέσει σε υψηλή προτεραιότητα της κατασκευή του τμήματος τη Ιόνιας Οδού ως την Κακαβιά, το οποίο θεωρεί ως φυσική συνέχεια του αυτοκινητόδρομου. Η υλοποίηση του έργου αποτελεί ένα μεγάλο στοίχημα για την ολοκλήρωση των βασικών οδικών έργων της Ηπείρου. Μάλιστα, η Περιφέρεια κατά τον σχεδιασμό του Ε.Π. «Ήπειρος 2014-2020» και στον Άξονα Προτεραιότητας 3 «Ενίσχυση υποδομών μεταφορών», έχει εγγράψει το ποσόν των 35 εκατ. ευρώ για να βοηθήσει στην υλοποίησή του.
Το οδικό τμήμα Γιάννενα - Κακαβιά, μήκους περίπου 55 χλμ. έχει κόστος 280 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα χρειαστεί τρία χρόνια εργασιών για να ολοκληρωθεί και να λειτουργήσει. Με την ολοκλήρωσή του η απόσταση Κακαβιά - Αντίρριο θα διανύεται σε περίπου δύο ώρες.
Και ο κόμβος Δρίσκου…
Δημόσια παρέμβαση στην οποία επισήμαινε την ανάγκη κατασκευής κι ενός δεύτερου ολοκληρωμένου κόμβου της Εγνατίας Οδού στο Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων και συγκεκριμένα στη θέση «Δρίσκος» έκανε πριν λίγες ημέρες και ο Παντελής Κολόκας.
Όπως σημείωνε ο Αντιδήμαρχος, η κατασκευή του συγκεκριμένου κόμβου είναι μείζονος σημασίας τόσο για την πόλη των Ιωαννίνων, αλλά πρωτίστως για την απομονωμένη Βορειοδυτική πλευρά του Λεκανοπεδίου όπου βρίσκεται η Δ.Ε. Περάματος, από τις πλέον τουριστικά ανεπτυγμένες, η οποία αποτελεί κύρια πύλη προς πολλούς τουριστικούς προορισμούς όπως τα Ζαγοροχώρια, αλλά και προς τους Δήμους Πωγωνίου και Κόνιτσας, ενώ εμπεριέχει τμήμα του οδικού άξονα που οδηγεί προς τη γείτονα Αλβανία. Ο κ. Κολόκας τόνιζε επίσης πως δεν είναι οικονομικής φύσεως η άμεση λύση του προβλήματος, αλλά επαφίεται αποκλειστικά στην πολιτική βούληση που πρέπει να δείξουν και να αποδείξουν οι αρμόδιες Αρχές του Kεντρικού Κράτους.