Αναγκαία η επιμόρφωση για ένα καλύτερο σχολείο!

on .

EKPAIDEYTIKOI SYNENTEYKSH 28 11 24

Πολύς λόγος γίνεται διαρκώς για αναβάθμιση του δημόσιου σχολείου και της παρεχόμενης από αυτό εκπαίδευσης, όμως τα προβλήματα παραμένουν και το επίπεδο των αποφοίτων, ειδικά των σχολείων Μέσης Εκπαίδευσης, δεν είναι το αναμενόμενο.

Πολλοί παράγοντες ευθύνονται γι’ αυτό, αλλά ένας από τους βασικότερους είναι το γεγονός ότι οι εκπαιδευτικοί δεν διαθέτουν σήμερα εκείνα τα εφόδια και τις δεξιότητες που θα τους επιτρέψουν να εφαρμόσουν στις τάξεις τους τις πιο σύγχρονες μεθόδους διδασκαλίας. Απαιτείται επομένως επιμόρφωση ώστε το εκπαιδευτικό έργο να εκσυγχρονιστεί και να γίνει πιο «καρποφόρο». Αυτό τόνισαν χθες από τα Γιάννενα εκπρόσωποι της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης και της τοπικής ΕΛΜΕ. Αφορμή έδωσε το γεγονός ότι σήμερα, Παρασκευή οι δύο φορείς σε συνεργασία με το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων θα πραγματοποιήσουν ειδική ημερίδα στο Συνεδριακό Κέντρο «Κάρολος Παπούλιας» με θέμα «Η Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση στον 21ο αιώνα: αντιθέσεις, προκλήσεις, ευκαιρίες». Η ημερίδα έχει ώρα έναρξης τις 9 π.μ.. 

Λείπει η επιμόρφωση

Ιδιαίτερη χαρά και τιμή χαρακτήρισε ο Ταμίας του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ Νίκος Παπαχρήστος τη συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης για τη σημερινή ημερίδα, τονίζοντας πως πρόκειται για ένα ιστορικό ίδρυμα, ίσως το σημαντικότερο της χώρας, το οποίο, όπως είπε, έχει προσφέρει τα μέγιστα για την εκπαιδευτική αναβάθμιση της Ηπείρου.

«Οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται σε δύσκολο σταυροδρόμι. Είναι ανυπεράσπιστοι αυτή τη στιγμή. Ασκούμε πλέον ένα δύσκολο λειτούργημα, απροστάτευτοι από την Πολιτεία και χωρίς την απαραίτητη επιμόρφωση», ανέφερε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε πως τα Πανεπιστήμια είναι έτοιμα να τους επιμορφώσουν και μαζί με τους πανεπιστημιακούς δασκάλους είναι τα μόνα αρμόδια για τη συγκεκριμένη δουλειά, όμως απαιτείται και πολιτική βούληση. Αυτός ακριβώς, όπως είπε, είναι και ο συμβολικός σκοπός της ημερίδας που θα γίνει σήμερα στο Πανεπιστήμιο. 

Ο κ. Παπαχρήστος πρόσθεσε με έμφαση πως οι εκπαιδευτικοί διδάσκουν σήμερα με τον τρόπο που δίδασκαν οι δικοί τους δάσκαλοι πριν αρκετές δεκαετίες και πρόσθεσε πως τα πανεπιστημιακά ιδρύματα μπορούν να αναλάβουν την επιμόρφωσή τους και να βοηθήσουν στην αναβάθμιση του εκπαιδευτικού έργου συνολικά. Όπως μάλιστα σημείωσε, το τελευταίο πρόγραμμα επιμόρφωσης είχε υλοποιηθεί το μακρινό 1994.

Έτοιμο το Παν/μιο

Από την πλευρά του, ο Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Σπύρος Σούλης τόνισε πως στόχος της σημερινής εκδήλωσης, η οποία έχει καθαρά επιστημονικό χαρακτήρα, είναι να αναδειχθεί το επίκαιρο ζήτημα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών. «Υπάρχουν ζητήματα που έχουν να κάνουν με την παιδαγωγική κατάρτιση των εκπαιδευτικών κυρίως Δευτεροβάθμιας, όπως επίσης και με τα άτομα με αναπηρία ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Πάνω σ’ αυτές τις δύο θεματικές θα κινηθεί η ημερίδα», τόνισε. 

Ερωτηθείς δε σχετικά, ο Πρόεδρος του Παιδαγωγικού Δημοτικής Εκπαίδευσης, υπογράμμισε πως η Πολιτεία έχει αργήσει να αναλάβει την επιμόρφωση των εκπαιδευτικών, παραπέμποντας σε σχετικό νόμο που είχε ψηφιστεί το 2000. Παράλληλα, διαβεβαίωσε πως «το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και το Π.Δ.Ε. είναι έτοιμο να συμβάλλει σ’ αυτή την προσπάθεια προκειμένου να αναδειχθεί μία ποιοτικότερη εκπαίδευση για όλους τους μαθητές της χώρας μας».

«Δείχνουμε τον δρόμο…»

Ο Νεκτάριος Κορδής, μέλος του Δ.Σ. της ΟΛΜΕ, σημείωσε πως οι Έλληνες εκπαιδευτικοί είναι οι χειρότερα αμειβόμενοι σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση και πως η χώρα μας έχει το τέταρτο πιο γερασμένο προσωπικό στην Ε.Ε.. Παράλληλα, ανέφερε ότι η Πολιτεία έχει… δυσανεξία στον διάλογο, προσθέτοντας πως «ως Ομοσπονδία έχουμε ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο προτάσεων για καλύτερο δημόσιο σχολείο, που είναι και το ζητούμενο για την ελληνική κοινωνία».

Τέλος, ο Πρόεδρος της ΕΛΜΕ Ιωαννίνων Βαγγέλης Παπαϊωάννου χαρακτήρισε σημαντική τη σημερινή εκδήλωση ξεκαθαρίζοντας πως δεν πρόκειται απλά και μόνο για εορταστική φιέστα. «Σκοπός μας είναι να δείξουμε τον δρόμο για την πραγματική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών που ξεφεύγει από σκοπιμότητες και μικροπαραταξιακές λογικές συνδικαλιστικού χαρακτήρα», είπε και πρόσθεσε πως «το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων είναι το σπίτι μας, από αυτό αποφοιτήσαμε, έχει προσφέρει και εξακολουθεί να προσφέρει τα μέγιστα για την ποιοτικότερη εκπαίδευση». Καταλήγοντας, απηύθυνε κάλεσμα στους εκπαιδευτικούς της πόλης να παρακολουθήσουν την ημερίδα. 

ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ