Στο… κόκκινο η αντιπαράθεση για τα θεατρικά δρώμενα των Ιωαννίνων

on .

 PLASKOBITHS PROBA

Το… γάντι σήκωσε χθες ο ηθοποιός – σκηνοθέτης - θεατρικός παραγωγός Λευτέρης Πλασκοβίτης και με αιχμηρή γραπτή ανακοίνωσή του απαντά στις καταγγελίες της «Πρωτοβουλίας Καλλιτεχνών Ιωαννίνων», η οποία άσκησε πολυμέτωπη κριτική στη Διοίκηση του ΔΗΠΕΘΕ και στη Δημοτική Αρχή για τα πεπραγμένα τους στον πολιτιστικό τομέα, με έμφαση στο θεατρικό πεδίο.
Αναφερόμενος στα περί Γιαννιώτες και μη Γιαννιώτες καλλιτέχνες, αλλά και στην παράσταση «Καλιφόρνια Ντρίμιν», την οποία η «Πρωτοβουλία Καλλιτεχνών» χαρακτήρισε ως τη μεγαλύτερη και ακριβότερη καλοκαιρινή παραγωγή που έκανε το ΔΗΠΕΘΕ Ιωαννίνων, ο κ. Πλασκοβίτης δίνει την δική του απάντηση, θέλοντας όπως επισημαίνει «να αποκατασταθεί η αλήθεια και να σταματήσει επιτέλους η παραπληροφόρηση, τα υπονοούμενα και οι απαξιωτικές αναφορές…».
Όπως μεταξύ άλλων, αναφέρει στην ανακοίνωση – απάντησή του: «Η αμοιβή μου για την σκηνοθεσία και την οργάνωση της παραγωγής του έργου «Καλιφόρνια Ντρίμιν» και για 3 μήνες απασχόληση, ανέρχεται στο «εξωφρενικό» ποσό των τεσσεράμισι χιλ. ευρώ. (4.500 ευρώ). ΟΛΑ τα άλλα χρήματα που υπάρχουν στον προϋπολογισμό, είναι αμοιβές και εκτός έδρας ηθοποιών και τεχνικών της παράστασης, αμοιβές συντελεστών, ΕΦΚΑ, σκηνικά, κοστούμια, τυπογραφεία, κ.ά.π. έξοδα που απαιτούνται για την παρουσίαση μιας ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΚΗΣ παράστασης».

Δεν είναι η πιο ακριβή παραγωγή…
Παράλληλα τονίζει ότι «δεν είναι το «Καλιφόρνια Ντρίμιν» η πιο ακριβή παραγωγή πού έχει παρουσιάσει το ΔΗΠΕΘΙ. Αυτοί που τα γράφουν ή δεν γνωρίζουν ή και δω ΣΚΟΠΙΜΩΣ αποκρύπτουν ότι ο προϋπολογισμός, σε σχέση με προηγούμενες παραγωγές, έχει και έξοδα εκτός έδρας ηθοποιών και τεχνικών, διότι η παράσταση, θα παρουσιαστεί, εκτός από την Περιφέρεια Ηπείρου, και σε επιλεγμένα φεστιβάλ σε όλη τη χώρα, πού μας έχουν προσκαλέσει και θα πληρώσουν τις παραστάσεις».
Σχολιάζοντας τα περί ερασιτεχνών ο κ. Πλασκοβίτης απαντά ότι «Δεν υπάρχουν στην παράστασή μας ΕΡΑΣΙΤΕΧΝΕΣ ηθοποιοί ή συνεργάτες. ΟΛΟΙ είναι ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ και έχουν περάσει με άριστα και στις εξετάσεις των σχολών που φοίτησαν και στις «εξετάσεις» του κοινού που είδαν τις παραστάσεις που έπαιζαν. ΑΝ κάποιοι (με κριτήρια του περασμένου αιώνα), ως αστυνόμοι θεάτρου, θέλουν να κάνουν άλλους «διαχωρισμούς», είναι πρόβλημα δικό τους και όχι δικό μας…».
Επίσης αναφέρεται και στις προτάσεις που υπέβαλε επισημαίνοντας ότι «το Δ.Σ του ΔΗΠΕΘΙ ενέκρινε 2 προτάσεις (από τις 6 συνολικά πού είχα καταθέσει), που τελικά θα γίνει μόνο η μία. Το «Καλιφόρνια Ντρίμιν», πού είναι και η καλοκαιρινή παραγωγή του ΔΗΠΕΘΙ, με προϋπολογισμό 81.402,04 ευρώ. Το «Ηλέκτρα - Ορέστης» είχε εγκριθεί ΚΑΤ΄ ΑΡΧΗΝ, με την προϋπόθεση ότι θα ενισχυόταν οικονομικά από την Περιφέρεια (για να παιχτεί η παράσταση ΔΩΡΕΑΝ σε όλους τους αρχαιολογικούς χώρους της Ηπείρου), οικονομική ενίσχυση και το ΥΠΠΟΑ και ταυτόχρονα να μας παραχωρούσε το Κ.Α.Σ την Επίδαυρο και το Ηρώδειο ΔΩΡΕΑΝ, πράγμα που τελικά ΔΕΝ προέκυψε και ως εκ τούτου η παράσταση ΔΕΝ θα πραγματοποιηθεί».

Το κριτήριο εντοπιότητας
Όσον αφορά το κριτήριο εντοπιότητας για τους καλλιτέχνες ο κ. Πλασκοβίτης αναρωτιέται:
«Αυτό, κατά τη γνώμη τους, να ισχύει μόνο για καλλιτέχνες ή να επεκταθεί και στους δημοσίους υπαλλήλους, στους επιχειρηματίες, στους φοιτητές, στους αλλοδαπούς κλπ, που δουλεύουν, επιχειρούν, σπουδάζουν ή διαμένουν στα Γιάννενα;
»Και εάν απαιτούν τοπικά κριτήρια μόνο για καλλιτέχνες, αυτό να ισχύει και για το Εθνικό (μόνο Αθηναίοι), το ΚΘΒΕ (μόνο Θεσσαλονικείς), για όλα τα ΔΗΠΕΘΕ, και για τα σίριαλ που γυρίζονται στην Αθήνα;».
Καταλήγοντας αναφέρει ότι όπως και ο ίδιος ενημερώθηκε σε όλες τις φετινές καλοκαιρινές δράσεις του ΔΗΠΕΘΙ θα απασχοληθούν και θα πληρωθούν περίπου 50 άτομα εκ των οποίων μόνο 7 είναι μη Γιαννιώτες.