Σε τροχιά αξιοποίησης και το λιμάνι Ηγουμενίτσας!

on .

LIMANI GOYMENITSAS PLAKIOTAKHS 16 2 20

• Μέσα στη χρονιά που διανύουμε θα ξεκινήσει η διαδικασία αξιοποίησης του λιμανιού της Ηγουμενίτσας και άλλων εννέα λιμανιών ανά τη χώρα. Μάλιστα και γι’ αυτό της Θεσπρωτικής πρωτεύουσας υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον λόγω της ελκυστικής γεωπολιτικής του θέσης.
Αυτό ανέφερε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννης Πλακιωτάκης στο πλαίσιο της επίσκεψής του το Σάββατο στην Ηγουμενίτσα, ο οποίος αναφέρθηκε παράλληλα και στο ζήτημα της χερσαίας ζώνης που διεκδικεί ο Δήμος. 

Δεν είναι «πώληση»!
Διαδοχικές συναντήσεις με θεσμικούς φορείς της Θεσπρωτίας είχε ο Υπουργός Ναυτιλίας στην Ηγουμενίτσα την οποία επισκέφτηκε συνοδευόμενος από τον γενικό γραμματέα Λιμένων, Λιμενικής Πολιτικής και Ναυτιλιακών Επενδύσεων Ευάγγελο Κυριαζόπουλο.
Σύμφωνα με το «In.gr», κατά την συνάντηση με τον Αντιπεριφερειάρχη Π.Ε. Θεσπρωτίας Θωμά Πιτούλη, επισήμανε πως «το λιμάνι είναι πέρα και πάνω από πρόσωπα, κόμματα και πολιτικές», ενώ εξέφρασε την πεποίθηση, πως είναι αυτονόητη η άριστη σχέση των θεσμικών παραγόντων με την Διοίκηση του λιμανιού και παρέθεσε την κυβερνητική πολιτική στην κατεύθυνση αξιοποίησης των 10 περιφερειακών λιμανιών στα οποία ανήκει και αυτό της Ηγουμενίτσας.
«Η κυβέρνηση στο θέμα της ανάπτυξης των λιμανιών, έχει μια συγκροτημένη συγκεκριμένη άποψη. Καταρχήν μέσα στο 2020, ξεκινάμε την αξιοποίηση των 10 μεγάλων Περιφερειακών Λιμανιών της χώρας τα οποία 100% ανήκουν στο ΤΑΙΠΕΔ. Το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, είναι ένα από αυτά και θα αξιοποιηθεί», είπε χαρακτηριστικά, ενώ διευκρίνισε πως δεν γίνεται, λόγος για «πώληση» και υπενθύμισε πως «κάποιοι καιροσκόπησαν πάνω στον λαϊκισμό του ξεπουλήματος».
Ο κ. Πλακιωτάκης συνέχισε: «Εδώ δεν μιλάμε για πώληση, άλλα για ενοίκιο, για 35-40 χρόνια σύμβαση παραχώρησης. Εμείς πρόσφατα με τροπολογία, πήγαμε την αρχική σύμβαση παραχώρησης από τα 40 στα 60. Η αρχική σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και του Οργανισμού είχε γίνει το 2003 και εμείς το πήγαμε 2063, για να μπορεί ένας σοβαρός επενδυτής, μια σοβαρή εταιρεία να επενδύσει και να έχει χρονικό ορίζοντα. Μόνο με αυτό, τον τρόπο μπορείς, να προσεγγίσεις σοβαρούς επενδύτες και σοβαρές εταιρείες».
Παράλληλα, ο Υπουργός ξεκαθάρισε ότι «οποιαδήποτε υποδομή ή επένδυση γίνει στο λιμάνι, θα αποτελεί περιουσία του Ελληνικού Δημοσίου».

Μεγάλο ενδιαφέρον
Όπως ανέφερε ο Υπουργός, ήδη το ΤΑΙΠΕΔ βρίσκεται στη διαδικασία της πρόσληψης συμβούλων, που θα ασχοληθούν με τα νομικά, τα θεσμικά, τα οικονομικά ζητήματα, ώστε μέσα στο 2020 να προχωρήσουν οι διαδικασίες, ενώ παράληλλα διαβεβαίωσε ότι «δεν πρόκειται να απολυθεί κανένας, θα δημιουργηθούν πολλαπλάσιες θέσεις απασχόλησης».
Ειδικότερα γα το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, το οποίο είναι εμπορικό και ακτοπλοϊκό, ανέφερε ότι μπορεί να αξιοποιηθεί περισσότερο στους τομείς κρουαζιέρας, του θαλάσσιου τουρισμού, ως σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο στον διάδρομο Αδριατικής – Ιονίου και Ανατολικής Μεσογείου, καθώς η γεωστρατηγική και γεωπολιτική θέση του είναι άκρως ελκυστική. Μάλιστα είπε πως υπάρχει υπάρχει μεγάλο επενδυτικό ενδιαφέρον τόσο για την Ηγουμενίτσα όσο και για τα άλλα περιφερειακά λιμάνια για τον επιπλέον λόγο των «ξεκάθαρων όρων του παιγνιδιού».
Τέλος, για τη χερσαία ζώνη που διεκδικεί ο Δήμος Ηγουμενίτσας, ο Υπουργός δήλωσε, πως σε κάθε περίπτωση, επιθυμία είναι η άριστη συνεργασία, των θεσμικών φορέων με την Διοίκηση του Οργανισμού και ότι οι διαδικασίες απόδοσης στο Δήμο θα γίνουν πριν τον Διεθνή διαγωνισμό, ώστε να είναι ξεκάθαρο τοπίο, «χωρίς γκρίζες ζώνες».