Τέλη κυκλοφορίας… βλέπουν στον ύπνο τους οι ιδιοκτήτες νέων Ι.Χ.!

on .

TELH KYKLOFORIAS

«Πονοκέφαλος» έχει πιάσει χιλιάδες ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων, καθώς ο καινούριος τρόπος μέτρησης των εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου WLTP, οδηγεί ακόμη και σε διπλασιασμό (!) των τελών κυκλοφορίας που θα κληθούν να καταβάλλουν στα τέλη της χρονιάς.
Ο λόγος γίνεται για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν τα τελευταία εννέα χρόνια.
Γιατί συμβαίνει αυτό; Επειδή τα οχήματα που βγήκαν σε κυκλοφορία μετά την 31η Οκτωβρίου του 2010, πληρώνουν τέλη κυκλοφορίας βάσει των εκπομπών ρύπων και όχι βάσει κυβισμού, όπως τα παλαιότερα.
Άμεση παρέμβαση
Η ρύθμιση αυτή δεν είναι καινούρια και η κυβέρνηση είναι ενήμερη για το θέμα. Προτίθεται λοιπόν να προχωρήσει σε άμεση παρέμβαση, προκειμένου να γίνει αναπροσαρμογή και να γλιτώσουν τα υπέρογκα τέλη οι ιδιοκτήτες νέων αυτοκινήτων.
«Έχουμε επικοινωνήσει με τους συναρμόδιους Υπουργούς, τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών και το οικονομικό επιτελείο της Κυβέρνησης. Η οποιαδήποτε αναπροσαρμογή στις εκπομπές ρύπων των αυτοκινήτων δεν θα οδηγήσει σε επιβάρυνση των πολιτών από τέλη κυκλοφορίας. Θα γίνει όποια αναγκαία προσαρμογή χρειάζεται ώστε η όποια αλλαγή να είναι δημοσιονομικά ουδέτερη», διαβεβαίωσε ο κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας δίνοντας το «σήμα» ότι τα τέλη δε θα αλλάξουν καθόλου, τουλάχιστον για το 2020.
Πώς υπολογίζονται
Υπενθυμίζεται πως στα ΙΧ που κυκλοφόρησαν μετά από την 31η Οκτωβρίου του 2010, τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο, ως εξής: 0-90 γρ. CO2 – Μηδέν ευρώ. 91-100 γρ. CO2 – 0,90 ευρώ / γραμμάριο. 101-120 γρ. CO2 – 0,98 ευρώ / γραμμάριο. 121-140 γρ. CO2 – 1,20 ευρώ / γραμμάριο. 141-160 γρ. CO2 – 1,85 ευρώ / γραμμάριο. 161-180 γρ. CO2 – 2,45 ευρώ / γραμμάριο. 181-200 γρ. CO2 – 2,78 ευρώ / γραμμάριο. 201-250 γρ. CO2 – 3,05 ευρώ / γραμμάριο. Άνω από 251 γρ. CO2 – 3,72 ευρώ / γραμμάριο.
Τι είναι το WLTP
Το Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure, είναι ένας νέος τρόπος υπολογισμού εκπομπής ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου που αντικατέστησε το NEDC τον Σεπτέμβριο του 2017 και βάση προγραμματισμού θα τον έχει αντικαταστήσει πλήρως το 2021. Η αλλαγή έγινε για οικολογικούς λόγους καθώς η αύξηση των εκπομπών ρύπων από τα αυτοκίνητα λειτουργούσε αρνητικά ως προς το φαινόμενο του θερμοκηπίου.