ΕΚΠΤΩΣΕΙΣ: Πτώση στις πωλήσεις είχαν φέτος 7 στις 10 επιχειρήσεις

on .

EKPTOSEIS XEIMERINES

«Κάθε πέρυσι και καλύτερα»! Αυτό προκύπτει από την έρευνα του Ινστιτούτου της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) για την πορεία των χειμερινών εκπτώσεων που ολοκληρώθηκαν πριν λίγες μέρες.
Οι προβλέψεις των περισσότερων εμπόρων, που από την αρχή… κρατούσαν μικρό καλάθι, επιβεβαιώθηκαν, αφού ο τζίρος για 7 στις 10 επιχειρήσεις κινήθηκε σε χαμηλότερα επίπεδα, σε σύγκριση με πέρυσι! Σύμφωνα με την έρευνα περισσότερες πιέσεις δέχθηκε η ένδυση και η υπόδηση, ενώ ακολουθούν τα είδη οικιακού εξοπλισμού. Αξιοσημείωτες αντοχές παρουσιάζουν τα είδη ψυχαγωγίας και τα επιμορφωτικά προϊόντα, χωρίς ωστόσο αυτό να σημαίνει πως οι πωλήσεις των τελευταίων βρίσκονται σε άνοδο.
Για κόπωση στο θεσμό των εκπτώσεων έκανε λόγο χθες ο Πρόεδρος της ΕΣΕΕ Γιώργος Καρανίκας, σε συνέντευξη Τύπου, κατά την οποία παρουσιάστηκαν τα αποτελέσματα της έρευνας. «Η αγορά αυτορυθμίζεται. Δεν χρειάζεται να επιβάλουμε κάτι στην αγορά, το θέμα είναι οι έμποροι να βρουν μία λύση» ανέφερε μεταξύ άλλων.

Τα βασικά σημεία…
Τα βασικά σημεία της έρευνας της ΕΣΕΕ για την πορεία των χειμερινών εκπτώσεων, συνοψίζονται ως εξής:
- Σε ό,τι αφορά τις πωλήσεις, οι επιδόσεις των επιχειρήσεων κινούνται καθοδικά καθώς το 67% των επιχειρήσεων εμφανίζει επιδείνωση των πωλήσεων κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων του 2019 σε σχέση με εκείνες του 2018. Μία στις τέσσερις επιχειρήσεις παραμένει στα ίδια επίπεδα, ενώ μόλις το 8% σημείωσε βελτίωση.
Από τις επιχειρήσεις που παρουσίασαν πτώση του τζίρου κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων συγκριτικά με πέρυσι, 4 στις 10 (42%) κατέγραψαν μείωση έως 20%, ενώ συρρίκνωση του κύκλου εργασιών από 21% έως 40% παρουσίασε το 33%. Ακόμη μεγαλύτερη μείωση στις πωλήσεις (41%+) παρουσίασε το 16% των επιχειρηματικών μονάδων.
- Μία στις τρεις επιχειρήσεις, διαμόρφωσε το ποσοστό της έκπτωσης μεταξύ 21% και 40%, ενώ το 44% των επιχειρήσεων άνω του 40%. Ωστόσο, σχεδόν 1 στις 4 επιχειρήσεις περιόρισε το ποσοστό κάτω του 20% στα προς διάθεση προϊόντα της.
Η πλειονότητα των επιχειρηματιών (49%), χαρακτήρισε την περίοδο από 7 Ιανουαρίου έως 31 Ιανουαρίου ως την καλύτερη περίοδο των χειμερινών εκπτώσεων. Αντίθετα, σχεδόν 1 στους 4 (23%) χαρακτήρισε ως καλύτερη περίοδο το χρονικό διάστημα 1/2 έως 15/2, ενώ μόλις το 9% το διάστημα 16/2 έως το πέρας της εκπτωτικής περιόδου.
- Ενδιαφέρον παρουσιάζει και ο τρόπος πληρωμής που επέλεξαν οι καταναλωτές για την πραγματοποίηση των αγορών τους κατά τη διάρκεια των χειμερινών εκπτώσεων του 2019. Ειδικότερα, σχεδόν οι μισοί (49%) χρησιμοποίησαν κυρίως κάρτες και ακολούθησαν όσοι επέλεξαν τόσο κάρτες όσο και μετρητά (36%). Τέλος, μόνο το 14% επέλεξε μόνο μετρητά.

Η Κυριακάτικη λειτουργία
Σύμφωνα με το 64% των επιχειρηματιών, η λειτουργία των καταστημάτων κατά την Κυριακή, 20 Ιανουαρίου δεν επηρέασε το συνολικό τζίρο της γενικής χειμερινής εκπτωτικής περιόδου. Παράλληλα, το 26% των επιχειρηματιών θεωρεί πως η συγκεκριμένη Κυριακή λειτούργησε αρνητικά στο συνολικό κύκλο εργασιών της εν λόγω περιόδου. Αντίθετα, μόνο για το 6% των επιχειρηματιών η λειτουργία των καταστημάτων τη συγκεκριμένη Κυριακή επηρέασε θετικά το συνολικό τζίρο των επιχειρήσεων κατά την εκπτωτική περίοδο.
Η πλειονότητα των επιχειρηματιών (73%) που άνοιξαν την Κυριακή τα καταστήματά τους, έχουν επωμιστεί οι ίδιοι την κάλυψη της ανάγκης απασχόλησης προσωπικού, ενώ το 17% έχει επεκτείνει το ωράριο των υπαλλήλων που απασχολεί. Αντίθετα, μόλις το 2% έχει προσλάβει επιπλέον υπάλληλο για την κάλυψη της κυριακάτικης λειτουργίας των καταστημάτων, εύρημα που διασκεδάζει σε μεγάλο βαθμό το επιχείρημα περί τόνωσης της απασχόλησης από τη διεύρυνση του ωραρίου τις Κυριακές.