ΑΝΤ. ΜΠΕΖΑΣ: Σεβασμός μόνο σε αναγνωρισμένες μειονότητες!

on .

MPEZAS ANTONHS

• «Η Σοφία Σακοράφα με την ανακοίνωσή της κατηγορεί τους άλλους για διαστρέβλωση των λεγόμενών της, όταν η ίδια έχει διαστρεβλώσει -ελπίζω από άγνοια και ιδεολογική σύγχυση και όχι από σκοπιμότητα- την ιστορία, την επιστήμη και την αλήθεια».

Αυτό μεταξύ άλλων, αναφέρει ο Ηπειρώτης πρ. υπουργός Αντώνης Μπέζας, απαντώντας σε δηλώσεις της ευρωβουλευτή του ΜέΡΑ25 Σοφίας Σακοράφα, που έκανε λόγο για διαστρέβλωση των λεγομένων της πρόσφατα στη Βουλή όταν αναφέρθηκε στις μειονοτικές γλώσσες, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων στους κόλπους των Βλάχων. Ο Αντ. Μπέζας, που ως γνωστόν έχει παρέμβει πολλές φορές δημόσια για το μείζον αυτό εθνικό θέμα, επανήλθε με νέα δήλωσή του, σημειώνοντας, μεταξύ άλλων: «Θα συμφωνήσω μαζί της (Σ. Σακοράφα) ότι η χώρα μας οφείλει να σέβεται τις μειονότητες και τα ιδιαίτερα πολιτισμικά τους στοιχεία, πράγμα το οποίο και γίνεται. Γίνεται όμως για τις μειονότητες που είναι αναγνωρισμένες από διεθνείς συνθήκες και όχι για τις μειονότητες που κατασκευάζει η κα Σακοράφα και οι συνοδοιπόροι της. Γιατί μπορεί να μη χαρακτήρισε ευθέως μειονότητα τους Βλάχους και τους Αρβανίτες, μίλησε όμως για μειονοτικές γλώσσες, άρα εμμέσως πλην σαφώς τους χαρακτήρισε μειονότητα αφού πίσω από κάθε γλωσσική μειονότητα υπάρχει και η αντίστοιχη εθνοτική μειονότητα».

Και προσθέτει με έμφαση: «Δεν ξέρει ότι με όχημα το βλάχικο γλωσσικό ιδίωμα το 1917 και το 1941 έγιναν στην πατρίδα μας, από εξωγενείς παράγοντες, προσπάθειες εγκαθίδρυσης κράτους των Βλάχων (Πριγκιπάτο της Πίνδου), οι οποίες βεβαίως απέτυχαν παταγωδώς χάρις στη σθεναρή αντίδραση των ίδιων των βλαχόφωνων; Ας ρωτήσει τους ιδεολογικούς καθοδηγητές της που γνωρίζουν ιστορία και πως να την παραχαράζουν!

Ξένοι μηχανισμοί…

»Δεν γνωρίζει ότι ακόμη και σήμερα, τόσα χρόνια μετά, «κύκλοι» του εξωτερικού προσπαθούν μέσω ευρωπαϊκών μηχανισμών και κοινοτικών προγραμμάτων να κατασκευάσουν «εθνική» αρμάνικη/βλάχικη γλώσσα και βλάχικη μειονότητα στα Βαλκάνια (αυτά τα δύο πάνε μαζί…); Ας ρωτήσει πάλι τους επαγγελματίες ακτιβιστές καθοδηγητές της, γι’ αυτά που συμβαίνουν με τα ρουμάνικα σχολεία στη γειτονική Αλβανία! »Οι βλαχόφωνοι ήταν πάντα δίγλωσσοι, πήγαιναν σε ελληνορθόδοξες εκκλησίες, έδιναν ελληνική παιδεία και αρχαιοελληνικά ονόματα στα παιδιά τους, ενώ οι μεγάλοι ευεργέτες τους προσέφεραν τις περιουσίες τους για την ίδρυση του νεώτερου ελληνικού κράτους. Γιατί τα έκαναν όλα αυτά; Επειδή αυτοπροσδιορίζονταν ως μειονότητα ή ως χωριστή «κοινότητα» με ιδιαίτερο πολιτισμό διαφορετικό από τους υπόλοιπους Έλληνες; Προφανώς όχι!». Εξάλλου σημειώνει ότι «Το πολίτευμά μας, ευτυχώς, δεν έχει αλλάξει σε Κοινοπολιτεία διαφορετικών κοινοτήτων, τα ήθη και έθιμα των Βλάχων, τα τραγούδια και τα πολιτισμικά τους στοιχεία αποτελούν μέρος αυτού που ονομάζουμε ελληνικό πολιτισμό και οι Σύλλογοί τους υπάρχουν για τους ίδιους λόγους που υπάρχουν οι ανάλογοι των Ποντίων, των Σαρακατσάνων κλπ. Και όποιος θέλει να μάθει το τοπικό βλάχικο ιδίωμα στα παιδιά του ας το κάνει μέσα στην οικογένειά του, όπως γίνονταν πάντα, κανείς δεν τον εμποδίζει». Καταλήγοντας ο Θεσπρωτός πολιτικός τονίζει ότι «πατριωτισμός είναι ότι ενώνει τους Έλληνες και όχι ότι τους χωρίζει».