Θα εξεταστούν όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία για το Ιωάννινα – Κακαβιά

on .

KALOGIANNHS KARAMANLHS 22 7 21

• Να διερευνηθεί, από πλευράς Υπουργείου Υποδομών, κάθε δυνατότητα χρηματοδότησης του πολύπαθου τμήματος Ιωάννινα – Κακαβιά, εν όψει της νέας προγραμματικής περιόδου 2021 – 2027, ώστε να κλείσει αυτή η εκκρεμότητα, συμφωνήθηκε κατά την συνάντηση που είχε ο βουλευτής Ιωαννίνων της Ν.Δ. Στ. Καλογιάννης με τον Υπουργό Κ. Καραμανλή. Ζήτησε επίσης να εγκριθεί και παραληφθεί η μελέτη του έργου Καλπάκι – Κόνιτσα, ώστε στη συνέχεια να αναζητηθούν πόροι για την κατασκευή του. Σε ό,τι αφορά το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις κατασκευές, ο κ. Καλογιάννης επανάφερε στη συζήτηση την πρόταση που είχε καταθέσει στο Υπ. Υποδομών για την ψηφιακή μεταρρύθμιση στα δημόσια έργα, η οποία είναι εφαρμόσιμη και μπορεί να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ, με πολύ σημαντικά οφέλη για την εθνική οικονομία. Η συνδυασμένη χρήση επιμέρους τεχνολογιών, μπορεί να ανατρέψει τις παραδοσιακές τεχνικές εκπόνησης μελέτης και κατασκευής των δημόσιων έργων. Ενδεικτικά, τα τρισδιάστατα κατασκευαστικά μοντέλα, η μοντελοποίηση κατασκευαστικών πληροφοριών (Building Information Modelling, BIM) και τα νέφη σημείων (Point Clouds), παρέχουν τόσο στις Δημόσιες Υπηρεσίες, όσο και στους μελετητές και κατασκευαστές πολύ καλύτερη κατανόηση του σχεδιασμού και επιτρέπουν τον εντοπισμό πιθανών σφαλμάτων στο σχεδιασμό (τα οποία με τις παραδοσιακές τεχνικές σχεδίασης δεν μπορούν να εντοπισθούν μέχρι τη φάση κατασκευής) με λιγότερο κόστος, καλύτερη ποιότητα και λιγότερες επιπτώσεις στο περιβάλλον. Σε δήλωσή του ο Γιαννιώτης βουλευτής ανέφερε, μεταξύ άλλων: «Μετά από μία μεγάλη περίοδο ακινησίας, 2015-2019, τα έργα με την Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχουν μπει σε ρυθμό και τα αποτελέσματα είναι χειροπιαστά…». Και σε άλλο σημείο ανέφερε ότι «σε ό,τι αφορά τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά, συμφωνήσαμε ότι το Υπουργείο θα εξετάσει αναλυτικά όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία για την προώθηση του έργου, είτε μέσω χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά προγράμματα εν όψει του νέου ΕΣΠΑ (2021 – 2027), η οποία παρουσιάζει δυσκολίες, δεδομένου ότι η ΕΕ δεν δίνει προτεραιότητα, εδώ και μια πενταετία, σε έργα υποδομής τα οποία έχουν σημαντικές περιβαλλοντικές επιπτώσεις, όπως τα οδικά, είτε μέσω συνεργασίας με ιδιωτικά κεφάλαια, με σύμπραξη ή παραχώρηση…».