Θα «τρέξουν» οι μελέτες για το τρένο στην Ήπειρο!

on .

KEFALA ME YFYP YPODOMON

Mπορεί στον τομέα των οδικών αξόνων οι εξελίξεις να μην είναι ικανοποιητικές προς το παρόν για την Ήπειρο, όπου υπάρχουν ακόμα αρκετά έργα σε εκκρεμότητα, φαίνεται όμως πως σε ένα άλλο «μέτωπο» όσον αφορά στις συγκοινωνιακές και μεταφορικές υποδομές τα πράγματα πηγαίνουν καλύτερα.
Ο λόγος για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, η οποία αποτελεί αίτημα πολλών δεκαετιών για την περιοχή μας. Όπως προέκυψε στο πλαίσιο συνάντησης που είχε η βουλευτής Ιωαννίνων Μαρία Κεφάλα με τον Υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη, οι μελέτες του έργου θα «τρέξουν» πιο γρήγορα απ’ ότι αναμενόταν!
Μελέτες 15 εκ. ευρώ!
Συγκεκριμένα, στη συνάντηση της κ. Κεφάλα με τον Υφυπουργό συζητήθηκαν τα θέματα υποδομών της περιοχής μας. Ο κ. Καραγιάννης ενημέρωσε ότι εντός του 2021 θα ξεκινήσουν οι μελέτες για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου, οι οποίες αναμένεται να ολοκληρωθούν έως το τέλος του 2023. Το κόστος τους, θα αγγίξει, όπως έκανε γνωστό, τα 15,5 εκατ. ευρώ!
Όπως έγραψε πρόσφατα ο «Π.Λ.», τις νέες σιδηροδρομικές γραμμές τόσο στην Ήπειρο όσο και στη Δυτική Μακεδονία προγραμματίζουν ο ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών στα πλαίσια της επέκτασης των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας. Η Γραμμή Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα είναι ενταγμένη στο Κεντρικό Δίκτυο Διευρωπαϊκών Μεταφορών. Ο ΟΣΕ έχει εγκεκριμένη χρηματοδότηση για τις μελέτες οι οποίες, σύμφωνα με αρχικές πληροφορίες, θα ολοκληρώνονταν στις αρχές του 2025. Τελικά φαίνεται τελικά πως θα προχωρήσουν πιο γρήγορα.
Στο εθνικό δίκτυο...
Αξίζει να σημειωθεί εδώ πως ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει τις πρώτες μελέτες για την επέκταση του σιδηρόδρομου στην Ήπειρο από τη δεκαετία του 2000 με ένα φιλόδοξο πλάνο το οποίο όμως δεν είχε συνέχεια. Οι νέες αυτές γραμμές ουσιαστικά εντάσσουν την περιοχή μας και τη Δυτική Μακεδονία για πρώτη φορά στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο διευρύνεται πραγματικά μετά από πολλά χρόνια. Με την υλοποίηση των νέων γραμμών οι δύο συγκεκριμένες περιοχές θα πάψουν να είναι σιδηροδρομικά απομονωμένες από την υπόλοιπη χώρα.

ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ