«Καταπέλτης» κατά Κεραμέως η ΔΑΚΕ Καθηγητών Ιωαννίνων

on .

KERAMEOS

Κατανόηση για το άγχος και την ψυχολογική πίεση που βιώνουν οι μαθητές σήμερα στη χώρα μας λόγω των συνθηκών τις οποίες έχει διαμορφώσει η πανδημία ζητάει η ΔΑΚΕ Εκπαιδευτικών Ιωαννίνων από την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως.
Παράλληλα, σε ανοιχτή επιστολή – «καταπέλτη» που της απευθύνει, επισημαίνει τα προβλήματα που έχουν δημιουργηθεί στο χώρο της Εκπαίδευσης από την πολιτική που η ίδια ακολουθεί, κάνοντας ιδιαίτερη μνεία στις αλλαγές για τις Πανελλήνιες, στην απόφαση για καθιέρωση τράπεζας θεμάτων στην Α΄ Λυκείου και σε όσα έχουν γίνει αναφορικά με τα υπηρεσιακά συμβούλια.
Ασήκωτο φορτίο...
Το πιο βαρύ φορτίο των επιπτώσεων της πανδημίας έχει πέσει στις πλάτες των μαθητών και, γενικότερα, του συνόλου της εκπαιδευτικής κοινότητας -εκπαιδευτικών – γονέων – μαθητών, οι οποίοι βιώνουν κυριολεκτικά έναν άνευ προηγουμένου Γολγοθά σε φόρτο εργασίας και σε ψυχολογική πίεση, σημειώνει η ΔΑΚΕ Καθηγητών στην επιστολή της προς την Υπουργό Παιδείας.
«Οι μαθητές μας με ελάχιστο έως καθόλου εξοπλισμό, με δίκτυο να μην ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις λόγω των πολλών συνδέσεων σε κάθε οικογένεια αλλά και λόγω των οικονομικών δυσκολιών, επί πολλές ώρες μπροστά σε μια οθόνη προσπαθούν να αποκτήσουν γνώση με συνεχείς διακοπές εικόνας και ήχου, με κούραση, με άγχος, με αγωνία, με ψυχολογική φόρτιση, με άνεργους γονείς και χίλια δυο άλλα προβλήματα... Οι περισσότεροι μαθητές παρακολουθούν τα μαθήματα από την οθόνη του κινητού τους τηλεφώνου», τονίζει χαρακτηριστικά.
Οι Πανελλαδικές
Ιδιαίτερη αναφορά κάνουν οι καθηγητές της ΔΑΚΕ, που συνδικαλιστικά, σημειωτέον, πρόσκεινται στην κυβερνητική παράταξη, για τις αλλαγές που προωθεί το υπουργείο Παιδείας στις Πανελλαδικές εξετάσεις. Απευθυνόμενοι λοιπόν στη Ν. Κεραμέως σημειώνουν με έμφαση: «Και αυτό που απαντάτε σε όλα αυτά, κα Υπουργέ και ενώ υπάρχουν ακόμη αρκετά κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, είναι αλλαγές στις Πανελλαδικές εξετάσεις στην μέση της σχολικής χρονιάς και τράπεζα θεμάτων για την Α΄ Λυκείου που θα καθορίζει την εισαγωγή στα Πανεπιστήμια»!
Η ΔΑΚΕ επισημαίνει πως αδυνατεί να πιστέψει ότι οι μαθητές της Α΄ Λυκείου θα διαβάζουν αμέτρητες σελίδες της τράπεζας θεμάτων από τον Ιανουάριο, πάλι από μια οθόνη, χωρίς εκτύπωση, χωρίς διδασκαλία στην τάξη και τόσα άλλα προβλήματα. «Είναι αυτό δίκαιο για τα παιδιά των απλών πολιτών ή τα μέτρα αυτά στοχεύουν σε άλλη κατεύθυνση;», αναρωτιέται.
Από το στόχαστρό της δεν ξεφεύγουν οι ανακοινώσεις και οι δημόσιες τοποθετήσεις των παραγόντων του υπουργείου Παιδείας. Σημειώνει χαρακτηριστικά πως «ο λαβύρινθος των εγκυκλίων και των δηλώσεων στα τηλεοπτικά κανάλια δεν έχει προηγούμενο στα εκπαιδευτικό χρονικά».
Όταν έρθει η ώρα...
«Εν μέσω πανδημίας και τόσων δυσκολιών, τίποτα δεν ακουμπάει την δική σας ψυχή από την αγωνία, το άγχος, την στεναχώρια των ψυχών χιλιάδων μαθητών;», ρωτούν οι καθηγητές τη Ν. Κεραμέως.
Προειδοποιούν δε ότι «η οργή και η αγανάκτηση θα διαμορφώσουν, όταν έρθει η ώρα, πολιτικές εξελίξεις που δεν αποτυπώνονται στις δημοσκοπήσεις που βλέπουν το φως της δημοσιότητας». Καλούν μάλιστα την Υπουργό να ρίξει μία ματιά στα πεπραγμένα προηγούμενων Υπουργών Παιδείας και στον τρόπο που άσκησαν την εξουσία τους, ξεκινώντας από το 1991.
Αιρετοί και συμβούλια
Η ΔΑΚΕ δεν παραλείπει να αναφερθεί στη συμμετοχή των αιρετών εκπροσώπων στα υπηρεσιακά συμβούλια, καταλογίζοντας στη Ν. Κεραμέως εμπάθεια και συμπεριφορά την οποία χαρακτηρίζει ως αντιδημοκρατική. «Η συμμετοχή των εργαζομένων με εκπροσώπους τους στα υπηρεσιακά συμβούλια είναι δημοκρατική κατάκτηση των εργαζομένων και έχετε υποχρέωση να τη διαφυλάξετε», σημειώνει και αναρωτιέται αν το ποσοστό της αποχής στις πρόσφατες εκλογές δημιούργησε αμφιβολίες στην Υπουργό για τη στάση της. «Το ποσοστό αυτό είναι απέναντί σας και θα το διαπιστώσετε, όταν έρθει η ώρα που εκφράζεται ο λαός», ξεκαθαρίζει και προσθέτει: «Αλήθεια, γιατί δεν αγωνίζεστε με το ίδιο σθένος για την παροχή του απαραίτητου εξοπλισμού σε εκπαιδευτικούς και μαθητές για την διαδικασία της τηλεκπαίδευσης;».