Αντίστροφη μέτρηση για το βόρειο τμήμα του Ε65

on .

E65 ERGA

Mέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2026, δηλαδή σε λιγότερο από ένα χρόνο, θα παραδοθεί σε κυκλοφορία, όπως όλα δείχνουν, το βόρειο τμήμα του αυτοκινητόδρομου Ε65, ενός οδικού άξονα με ιδιαίτερη σημασία για την Ήπειρο. Με αυτό τον τρόπο θα ολοκληρωθεί το σημαντικό αυτό έργο που θα φέρει την περιοχή μας και την Δυτική Μακεδονία πιο κοντά στην Κεντρική Ελλάδα. 

Η κατασκευαστική πρόοδος στο τμήμα Καλαμπάκα – Εγνατία Οδός έχει φτάσει πλέον στο 75%, με τα έργα να εξελίσσονται σε γοργούς ρυθμούς παρά το γεγονός ότι το τελευταίο αυτό κομμάτι του αυτοκινητόδρομου είναι και το πιο απαιτητικό λόγω ορεινού αναγλύφου που απαιτεί σημαντικά τεχνικά έργα όπως σήραγγες και γέφυρες. 

Με γοργό ρυθμό…

Πιο προχωρημένο κατασκευαστικά είναι το τμήμα από την Καλαμπάκα μέχρι τα όρια Θεσσαλίας - Δυτικής Μακεδονίας, σύμφωνα με την ιστοσελίδα «ypodomes.com», ενώ σε όλα τα τμήματα η δραστηριότητα είναι έντονη καθώς είμαστε πλέον στο τελευταίο 12μηνο του έργου. Οι οδοστρωσίες και οι ασφαλτοστρώσεις προχωρούν επίσης με εντατικούς ρυθμούς. Μάλιστα, το υπουργείο Υποδομών προχώρησε στην 10η καταβολή του ποσού για την κατασκευή του άξονα. Συνολικά, μέχρι σήμερα το ελληνικό δημόσιο έχει καταβάλλει 384 εκατ. ευρώ για τον Ε65.

Το σημαντικότερο έργο

Για την κατασκευή του βόρειου τμήματος του οδικού άξονα, ο οποίος έχει συνολικό μήκος 70,5 χλμ., λειτουργούν δύο κεντρικές και δύο υποστηρικτές εγκαταστάσεις με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. Σήμερα ο Ε65, που κατασκευάζεται από την ΤΕΡΝΑ, είναι το σημαντικότερο οδικό έργο για τις περιοχές της Θεσσαλίας, της Δυτικής Μακεδονίας και της Ηπείρου καθώς συμπληρώνει το παζλ του δικτύου αυτοκινητόδρομων. 

Ο αυτοκινητόδρομος έχει συνολικό μήκος 182,1 χλμ. και είναι συνολικού προϋπολογισμού 1,4 δισ. ευρώ περίπου. Διαθέτει την αναγκαία χωρητικότητα, ενός σύγχρονου αυτοκινητόδρομου δύο  λωρίδων κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη. Σε όλο το μήκος του άξονα θα κατασκευασθούν και χώροι Στάθμευσης και Ανάπαυσης, καθώς και νέο δευτερεύον οδικό δίκτυο (εξυπηρέτησης και κάθετων αξόνων) για την εξυπηρέτηση των γειτονικών περιοχών.