Ανησυχητική εξέλιξη η ίδρυση ξενόγλωσσου προγράμματος
Για ανησυχητικές αλλαγές που προωθούνται στο Τμήμα Ιατρικής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, «με στόχο από την μία την υποβάθμιση των σπουδών των παιδιών των εργατικών- λαϊκών οικογενειών και από την άλλη την περαιτέρω εμπορευματοποίηση της Ανώτατης Εκπαίδευσης», κάνει λόγο το Εργατικό Κέντρο.
Αναφέρεται στην ίδρυση ξενόγλωσσου προγράμματος σπουδών με δίδακτρα και στις αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών του προπτυχιακού προγράμματος αποκόπτοντας την θεωρητική εκπαίδευση από την κλινική άσκηση των φοιτητών του Τμήματος. «Η εξέλιξη αυτή, ανοίγει την πόρτα για την γενίκευση των διδάκτρων παντού και την παγίωσή τους στα μεταπτυχιακά, αλλά και την λογική “όποιος έχει λεφτά, μπορεί να σπουδάσει”! Παράλληλα, η υποβάθμιση των σπουδών των αυριανών γιατρών θα έχει άμεσο αντίκτυπο όχι μόνο στους ίδιους αλλά και στους αυριανούς γιατρούς που θα στελεχώνουν το ήδη υποβαθμισμένο ΕΣΥ», εκτιμά το ΕΚΙ.
Παράλληλα, εκφράζει τη στήριξή του στον αγώνα που κάνει ο Σύλλογος Φοιτητών Ιατρικής με αιτήματα να ανακληθούν οι αλλαγές στο "ωρολόγιο πρόγραμμα", να γίνουν προσλήψεις μελών ΔΕΠ και δημιουργία περισσότερων και μικρότερων ομάδων στις κλινικές με εκπαιδευτή μέλος ΔΕΠ ανά ομάδα και να μην ιδρυθεί ξενόγλωσσο πρόγραμμα σπουδών με δίδακτρα.
Για συμβασιούχους ΕΣΠΑ
Παράλληλα, το Εργατικό Κέντρο κάνει γνωστό ότι μαζί με τα σωματεία του στηρίζει το δίκαιο αίτημα, όπως το χαρακτηρίζει, των συμβασιούχων, μέσω συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων (ΕΣΠΑ), για μόνιμη και σταθερή δουλειά στα ΚΗΦΗ, στα ΚΔΑΠ και ΚΔΑΠΜΕΑ, στα κοινωνικά παντοπωλεία, φαρμακεία, κέντρα κοινότητας, στον ξενώνα κακοποιημένων γυναικών, στον υπνωτήριο αστέγων και στους παιδικούς σταθμούς.
«Σε αυτούς τους 200 εργαζόμενους των Δήμων των Ιωαννίνων είναι η δασκάλα των παιδιών μας, η βοηθός και η μαγείρισσα του παιδικού σταθμού, είναι το προσωπικό των ΚΔΑΠ, η κυρία που υποδέχεται τους γονείς μας στο ΚΗΦΗ, που μας δίνει τα φάρμακα, τις συμβουλές ή κουράγιο στις δύσκολες στιγμές μας αν χρειαστεί να πάμε σε προνοιακές δομές», αναφέρει με έμφαση.