Εντός Δεκεμβρίου υπογράφεται η σύμβαση για τον δρόμο Ιωάννινα – Κακαβιά!

on .

IONIA ODO KAKABIA PINAKIDA

Τον οριστικό δρόμο της υλοποίησης παίρνει ο πολύπαθος δρόμος Ιωάννινα – Κακαβιά, που αποτελεί επέκταση της Ιόνιας Οδού. Σύμφωνα με πληροφορίες, εντός Δεκεμβρίου, προγραμματίζεται η υπογραφή της σύμβασης με την ανάδοχο (την ΑΒΑΞ Α.Ε.) και μάλιστα, για συμβολικούς λόγους, θα γίνει εντός Ηπειρωτικού εδάφους, παρουσία του Πρωθυπουργού Κ. Μητσοτάκη.

Πρόκειται για ένα από τα πλέον πολυσυζητημένα έργα, που περιμένουν εδώ και πολλά χρόνια οι Ηπειρώτες, έχει περάσει από… σαράντα κύματα, έχει σκοντάψει πολλές φορές λόγω προσφυγών στην διαγωνιστική διαδικασία, ενώ προβλήματα είχαν ανακύψει και στο παρελθόν με την χάραξη, αλλά και τη χρηματοδότηση του έργου.

Ας σημειωθεί ότι τον περασμένο Σεπτέμβριο ανακοινώθηκε και επίσημα η ένταξή του στο ΕΣΠΑ, με προϋπολογισμό 289.257.632,88 ευρώ, με μόνη εκκρεμότητα πλέον την υπογραφή της σύμβασης, η οποία αναμένεται να κλείσει κι αυτή σε λίγες μέρες.  Μπορεί το εν λόγω έργο με τις τόσες αναβολές και καθυστερήσεις, να φαντάζει για τους Ηπειρώτες όνειρο απραγματοποίητο, ωστόσο μόλις πέσουν οι υπογραφές το επόμενο διάστημα, ο χρόνος θα αρχίσει να μετρά αντίστροφα για την υλοποίησή του. Η ολοκλήρωση και παράδοση του έργου υπολογίζεται σε 54 μήνες (4,5 χρόνια) από την υπογραφή της σύμβασης.

Εμβληματικό έργο!

Εξάλλου, πρόκειται για ένα από τα πλέον εμβληματικά εθνικά οδικά έργα, που με την ολοκλήρωσή του θα συμβάλλει σημαντικά και στην… οδική αναβάθμιση της Ηπείρου!

Αφορά στην κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά από την συμβολή της Ιόνιας Οδού με την Εγνατία (Α/Κ Εγνατίας) μέχρι την Κακαβιά και τα ελληνοαλβανικά σύνορα και περιλαμβάνει δύο υποτμήματα:

Ιωάννινα – Καλπάκι: Με αρχή τον ανισόπεδο κόμβο Εγνατίας και πέρας το τέλος του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και συνολικό μήκος 46,40 χιλιόμετρα επί νέας χάραξης. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι και 

Καλπάκι – Κακαβιά: Με αρχή το πέρας του ανισόπεδου κόμβου Καλπακίου και πέρας τον μεθοριακό σταθμό Κακαβιάς και συνολικό μήκος 23,11 χιλιόμετρα, όπου προβλέπεται η αναβάθμιση της υφιστάμενης οδού. Στο υποτμήμα περιλαμβάνονται έξι ανισόπεδοι κόμβοι.

Στην πράξη επίσης περιλαμβάνονται και όλες οι απαιτούμενες υποστηρικτικές δράσεις: απαλλοτριώσεις, μετατοπίσεις – αποκαταστάσεις δικτύων και συνδέσεις με αυτά και αρχαιολογικές έρευνες και εργασίες.