Αναμένονται απαντήσεις για το 1ο Δημ. Σχολείο Ανατολής!

on .

1o DHMOTIKO SXOLEIO ANATOLH

Πολλές συζητήσεις έχει προκαλέσει τις τελευταίες ημέρες σε τοπικό επίπεδο το ζήτημα της στατικής επάρκειας του κτιρίου όπου στεγάζεται το 1ο Δημοτικό Σχολείο Ανατολής, το οποίο εμφάνισε ρωγμές στο λεβητοστάσιο και στο γραφείο των δασκάλων. Οι γονείς δικαιολογημένα ανησυχούν για την ασφάλεια των παιδιών τους, ενώ φορείς και συνδικαλιστές της Εκπαίδευσης ζητούν ελέγχους και την άμεση λήψη μέτρων σε περίπτωση που διαπιστωθεί πρόβλημα. 
Ήδη κλιμάκιο από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου επισκέφθηκε το σχολείο για να επιθεωρήσει τις ρωγμές, ενώ χθες επρόκειτο να γίνει έλεγχος από μηχανικό, προκειμένου να διαπιστωθεί αν υπάρχει όντως ζήτημα με τη στατικότητα του κτιρίου. Αναμένονται λοιπόν σαφείς απαντήσεις για το αν το συγκεκριμένο κτίριο είναι εντάξει ή όχι και ανάλογα με αυτές ο Δήμος θα πρέπει να κινηθεί με ταχύτητα, καθώς τίποτε δεν είναι πιο σημαντικό από την ασφάλεια μαθητών και εκπαιδευτικών. Αξίζει να σημειωθεί ότι η Διεύθυνση του σχολείου ήταν εκείνη που ανέδειξε πρόσφατα το ζήτημα της στατικότητάς του, ζητώντας οι μαθητές και μαθήτριες να μεταφερθούν σε άλλο κτίριο. 
 
«Βολές» Ν. Έξαρχου
Τις ευθύνες του Δήμου και της κυβέρνησης για την επικινδυνότητα του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ανατολής, στο οποίο εμφανίστηκαν ρωγμές, ανέδειξε κατά τη χθεσινή περιοδεία του στο σχολείο ο βουλευτής του ΚΚΕ Νίκος Έξαρχος, Πρόεδρος του Εργατικού Κέντρου Ιωαννίνων.
Ο κ. Έξαρχος συναντήθηκε και με γονείς των μαθητών του σχολείου οι οποίοι του εξέφρασαν την ανησυχία τους για την ασφάλεια των παιδιών τους. Στην παρέμβασή του τόνισε, μεταξύ άλλων, πως Δήμος και κυβέρνηση «βάζουν την ασφάλεια των μαθητών στη ζυγαριά κόστους - οφέλους, βάζουν ως προτεραιότητα την κερδοφορία των ομίλων, των κατασκευαστικών κ.α. εταιρειών, όχι όμως και την ασφάλεια των παιδιών». Εξέφρασε δε τη στήριξή του στις κινητοποιήσεις των γονέων ώστε να δοθεί λύση στο χρόνιο πρόβλημα στατικότητας του σχολείου.
 
Οι Εκπαιδευτικοί Α/θμιας
«Δυστυχώς, φαίνεται πως πρέπει να προκύπτουν τέτοιου είδους περιστατικά ώστε να επανέρχεται στη δημοσιότητα το σοβαρό θέμα των σχολικών υποδομών που ταλανίζει πολλά χρόνια τώρα το Δήμο Ιωαννιτών», τονίζει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Ν. Ιωαννίνων, υπενθυμίζοντας πως ο ίδιος έχει ζητήσει εδώ και καιρό με έγγραφό του να υπάρξει συζήτηση σε επίπεδο Δημοτικού Συμβουλίου, για το συγκεκριμένο ζήτημα.
«Το θέμα με το κτίριο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ανατολής, η διαφαινόμενη καθυστέρηση που θα υπάρξει στη μεταστέγαση των Πειραματικών σχολείων, η υποχρηματοδότηση των σχολικών μονάδων, η μη ύπαρξη οικοδομικών αδειών σε αρκετά σχολικά κτίρια, η έλλειψη ελέγχου αντισεισμικής προστασίας και πυρασφάλειας αποτελούν σοβαρά ζητήματα που πρέπει να απασχολήσουν όλη την τοπική κοινωνία και ιδιαίτερα τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου», σημειώνει ο ΣΕΠΕΝΙ σε χθεσινή του ανακοίνωση. Παράλληλα, απευθύνει κάλεσμα προς όλους τους αρμόδιους φορείς (Δήμο Ιωαννιτών, Τεχνικές Υπηρεσίες κ.α.) να δώσουν άμεση λύση στο στεγαστικό του 1ου Δημοτικού Ανατολής. 
 
Η Ένωση Γονέων
Tις κατά καιρούς παρεμβάσεις της αναφορικά με την τραγική έως επικίνδυνη, όπως τη χαρακτηρίζει, κατάσταση των σχολικών υποδομών στην πόλη μας αναδεικνύει από την πλευρά της η Ένωση Γονέων Μαθητών Δ. Ιωαννιτών. Παράλληλα, επισημαίνει την «καθημερινή αγωνία των γονέων που στέλνουν τα παιδιά τους σε σχολεία με ηλικία, στη συντριπτική τους πλειοψηφία, 20 έως 120 χρόνων, που ουδέποτε ελέγχθηκαν ως προς τη στατικότητά τους, την αντοχή τους σε σεισμούς, την επικινδυνότητά τους λόγω προσθηκών και παρεμβάσεων».
Η Ένωση απαιτεί να πραγματοποιηθεί άμεσα λεπτομερής έλεγχος στο  διδακτήριο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ανατολής για τη στατική επάρκεια και τον βαθμό επικινδυνότητας με μακροσκοπικό έλεγχο και  λήψη δοκιμίων και, εφόσον απαιτηθούν μακροχρόνιες εργασίες, να επιλεγεί η καλύτερη λύση για την ασφαλή και ποιοτική φοίτηση των μαθητών του. Επίσης, προτείνει να πραγματοποιηθεί συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο για τις κτηριακές σχολικές υποδομές και να παρθούν ουσιαστικά μέτρα για την αντιμετώπιση του οξυμένου ζητήματος.