Να στηριχθούν τα δρομολόγια του ΚΤΕΛ στους ορεινούς Δήμους

on .

LEOFOREIO YPERASTIKO DROMOS

 Είναι πολλά αυτά που πρέπει να κάνει το κεντρικό κράτος για να ενισχυθεί η περιφέρεια και κυρίως οι μικροί απομακρυσμένοι ορεινοί Δήμοι. 

Πριν λίγες μέρες, με αφορμή τις εξαγγελίες Θεοδωρικάκου για ειδικά επενδυτικά κίνητρα στην ακριτική Ελλάδα, η Ένωση Αστυνομικών Υπαλλήλων Ιωαννίνων επεσήμανε προς τα αρμόδια υπουργεία την ανάγκη ενίσχυσης των αστυνομικών υπηρεσιών, κρούοντας καμπανάκι ότι δεν θα έχουν αίσια έκβαση οι όποιες επενδύσεις, εάν πρώτα δεν επιλυθούν τα προβλήματα στον τομέα της τάξης και της ασφάλειας (σχετικό το κύριο θέμα του «Π.Λ.» της περασμένης Πέμπτης).

Και τώρα στο προσκήνιο φέρνει ο Δήμος Βορείων Τζουμέρκων την επιτακτική ανάγκη στήριξης των δρομολογίων του Υπεραστικού ΚΤΕΛ στους μικρούς και ορεινούς Δήμους. 

Αλήθεια, πώς θα επιτευχθεί η ανάπτυξη των ορεινών και παραμεθόριων περιοχών, όταν δεν υπάρχουν οι βασικές υπηρεσίες προς τους μόνιμους κατοίκους, όπως η αστυνόμευση και η συγκοινωνιακή πρόσβαση;

Με πρωτοβουλία του Δήμου Β. Τζουμέρκων 

Ως θέση της Περιφερειακής Ένωσης Δήμων Ηπείρου θα κατατεθεί στο τακτικό συνέδριο της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ), που θα πραγματοποιηθεί από 7 έως 9 Νοεμβρίου στη Ρόδο, το αίτημα του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων για την επιχορήγηση των μικρών και ορεινών Δήμων για τη στήριξη των δρομολογίων του υπεραστικού ΚΤΕΛ.

Το αίτημα συζητήθηκε στην τελευταία συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου της ΠΕΔ Ηπείρου και έγινε ομόφωνα δεκτό, καθώς αναγνωρίζεται αφενός η ανάγκη εξυπηρέτησης των κατοίκων όλων των περιοχών, αφετέρου η αδυναμία των μικρών και ορεινών Δήμων να επιδοτήσουν με ίδιους πόρους την κάλυψη των δρομολογίων.

Το αίτημα - πρόταση του Δήμου Βορείων Τζουμέρκων ανέγνωσε στο Δ.Σ. ο πρόεδρος της ΠΕΔ Ηπείρου Π. Νταής, λόγω απουσίας του δημάρχου Β. Τζουμέρκων Νίκου Βαΐτση σε προγραμματισμένη υποχρέωση εκτός Ηπείρου.

Δραματική η μείωση!

Σύμφωνα με τα όσα αναφέρονται, η μείωση των δρομολογίων του Υπεραστικού ΚΤΕΛ Ιωαννίνων προς τον Δήμο Βορείων Τζουμέρκων είναι δραματική, καθώς υπάρχουν χωριά, που τα δρομολόγια έχουν καταργηθεί εντελώς, ενώ σε κάποια άλλα υπάρχει ένα δρομολόγιο κάθε 15 μέρες. Στην καλύτερη περίπτωση, όπως στην έδρα του Δήμου, τα Πράμαντα, τα δρομολόγια πραγματοποιούνται μία μέρα τη βδομάδα. Κατά συνέπεια, όπως τονίζεται, δεν είναι δυνατόν να εξυπηρετηθούν ούτε οι ηλικιωμένοι, που δεν έχουν τη δυνατότητα μετακίνησης με ίδια μέσα, ούτε νέοι και άτομα με χαμηλό εισόδημα χωρίς ιδιωτικό μέσο. 

Ούτε mini bus!

Ο Δήμος Βορείων Τζουμέρκων αναγνωρίζει πως το Υπεραστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων είναι μια ανώνυμη εταιρία και πως ο μικρός αριθμός  επιβατών δεν ανταποκρίνεται στο ποσοστό επάρκειας δρομολογίου, έχοντας καταθέσει πρόταση δρομολόγησης mini bus, ώστε να μειωθεί το κόστος και ο στόχος του ποσοστού επάρκειας επιβατών να είναι ευκολότερα επιτεύξιμος, χωρίς να υπάρξει ανταπόκριση. 

Την ίδια στιγμή, ο Δήμος Β. Τζουμέρκων αδυνατεί να ακολουθήσει το παράδειγμα άλλων Δήμων, που συνάπτουν συμφωνία με το ΚΤΕΛ και επιδοτούν κάποια δρομολόγια, καθώς οι μικροί ορεινοί Δήμοι στερούνται εσόδων για να έχουν αυτή τη δυνατότητα. 

Προτείνει επιχορήγηση… 

Στηριζόμενος σε παλαιότερη απόφαση της ΚΕΔΕ, που προτείνει την επιδότηση συγκοινωνιών στις ορεινές περιοχές, για να εξασφαλίζεται η ίση μεταχείριση των πολιτών της ελληνικής περιφέρειας με τους πολίτες των αστικών κέντρων, ο δήμαρχος Βορείων Τζουμέρκων εισηγείται την οικονομική  ενίσχυση- επιχορήγηση των μικρών και ορεινών Δήμων ή την εκπόνηση κάποιου προγράμματος, όπως το πρόγραμμα «ΣΥΝ-ΚΟΙΝΩΝΙΑ», που είχε υλοποιηθεί μέσω του ΕΣΠΑ την προγραμματική περίοδο 2007-2013 για τη στήριξη  των ενδοδημοτικών συγκοινωνιών. Ένα πρόγραμμα, που στόχευε στη βελτίωση της προσπελασιμότητας των απομονωμένων δημοτικών διαμερισμάτων, την άρση της ανισότητας, την εξασφάλιση της βιωσιμότητας των συγκοινωνιακών δικτύων, την αναβάθμιση και επέκτασή τους, προκειμένου να ανταποκριθούν στις σύγχρονες ανάγκες των δήμων της Περιφέρειας.