Την επιστήμη της Χημείας γνώρισαν μαθητές του Πρότυπου Γυμνασίου της Ζωσιμαίας

on .

EKDHLOSH XHMEIAS

«Ποιος φοβάται τη Χημεία; Δυσκολίες και Προοπτικές» ήταν ο τίτλος εκδήλωσης του Πρότυπου Γυμνασίου Ζωσιμαίας Σχολής που διεξήχθη με επιτυχία σε δύο μέρη. Στο πρώτο μέρος, οι μαθητές/ήτριες του σχολείου και οι λοιποί παρευρισκόμενοι είχαν την ευκαιρία να ακούσουν σημαντικές ομιλίες και να θέσουν τα ερωτήματά τους, δίνοντας το έναυσμα για μια ενδιαφέρουσα και εποικοδομητική συζήτηση.

Συγκεκριμένα, ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης Φυσικών Επιστημών στη ΔΔΕ Ιωαννίνων και Χημικός, δρ. Δημήτρης Κόρακας, κατά την ομιλία του έκανε ιδιαίτερη αναφορά στους παράγοντες που πιθανώς συνετέλεσαν στη δημιουργία και στη ραγδαία επιδείνωση της χημειοφοβίας και κατέληξε ότι όσο καλύτερα γνωρίζουν και καταλαβαίνουν οι μαθητές/ήτριες τη Χημεία, μπορούν να ελέγξουν τα συναισθήματά τους, να ελαττώσουν τους φόβους τους και ίσως κάποιοι από αυτούς ασχοληθούν στο μέλλον με την επιστήμη και οδηγηθούν σε σπουδαίες ανακαλύψεις.

Στη συνέχεια, τον λόγο έλαβε ο Καθηγητής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων στο Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης δρ. Κωνσταντίνος Κώτσης, ο οποίος αναφέρθηκε στις προϋπάρχουσες εσφαλμένες αντιλήψεις των παιδιών, οι οποίες δημιουργούνται από τις αλληλεπιδράσεις τους με το φυσικό και το κοινωνικό περιβάλλον, και στις στρατηγικές για την αναγνώριση και διόρθωση των αντιλήψεων αυτών. Ακολούθησε η δρ. Αγγελική Κοσμοπούλου, Χημικός και εκπαιδευτικός του Πρότυπου Γυμνασίου, η οποία αναφέρθηκε στην παρουσία γυναικών επιστημόνων με σημαντική συμβολή στους πρώτους χρόνους της ιστορίας της επιστήμης.

Τέλος, ο Πρόεδρος του Περιφερειακού Τμήματος Ηπείρου, Κερκύρας και Λευκάδας της Ένωσης Ελλήνων Χημικών, δρ. Γεώργιος Βαγενάς τόνισε ότι η Χημεία είναι θεμελιώδης κεντρική επιστήμη με εφαρμογές σε πολλά επιστημονικά πεδία και αναφέρθηκε στην επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων χημικών στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα, καθώς και στον επιχειρηματικό στίβο.

Στο δεύτερο μέρος, η θεωρία έδωσε τη σκυτάλη στην πράξη. Με τη βοήθεια των Χημικών από το Τμήμα Χημείας του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων πραγματοποιήθηκαν πειράματα με τη μορφή επίδειξης και απλές διαδραστικές δραστηριότητες, με στόχο την πληρέστερη κατανόηση των εννοιών της Χημείας και την άμεση εμπλοκή των μαθητών στην πειραματική διαδικασία.