«Τρέχει» κατασκευαστικά το βόρειο τμήμα του Ε65!
• Με γοργό ρυθμό προχωρούν οι εργασίες κατασκευής του βόρειου τμήματος του αυτοκινητόδρομου Ε65, από την Καλαμπάκα μέχρι την Εγνατία Οδό, που αποτελεί και το τελευταίο κομμάτι του σημαντικού αυτού και για την Ήπειρο έργου.
Η γενική πρόοδος του άξονα βρίσκεται στο 50,895% με βάση στοιχεία του Απριλίου, δηλαδή έχει ξεπεράσει κατασκευαστικά το μισό φυσικό αντικείμενο. Κάτι που είναι επόμενο, αν λάβει κανείς υπόψη ότι αυτή τη στιγμή λειτουργούν δύο κεντρικά και δύο υποστηρικτικά εργοτάξια με 780 άτομα προσωπικό και 440 μηχανήματα έργου και φορτηγά. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, το έργο θα πρέπει να παραδοθεί ως τα τέλη του 2025.
Η πρόοδος
Συγκεκριμένα, η πρόοδος κατασκευής για τις σήραγγες είναι 86,84%, για τις γέφυρες 77,69%, τα ασφαλτικά είναι στο 33% και τα χωματουργικά έργα στο 46,39%. Στο βόρειο τμήμα του Ε65 έχουν κατασκευαστεί ήδη από την ΤΕΡΝΑ αντιπλημμυρικά έργα, δίκτυο ομβρίων και μικρά τεχνικά. Όπως αναφέρει η ιστοσελίδα «ypodomes.com», η νέα χάραξη ευνοεί τις συνθήκες ασφάλειας και λειτουργίας του αυτοκινητοδρόμου, ενώ παράλληλα, μειώνει σημαντικά το κόστος κατασκευής, βελτιώνοντας έτσι και το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Τεχνικά στοιχεία
Το τμήμα Καλαμπάκα – Κηπουριό Γρεβενών του Ε65 έχει συνολικό μήκος 70,5 χιλιόμετρα και είναι το πιο δύσκολο του αυτοκινητόδρομου λόγω μορφολογίας του εδάφους, γι’ αυτό και απαιτεί αρκετά τεχνικά έργα. Το κομμάτι περιλαμβάνει δύο δίδυμες σήραγγες και μία σήραγγα μονού κλάδου, δύο τεχνικά Cut & over, 23 γέφυρες, 14 άνω και 40 κάτω διαβάσεις, ενώ προβλέπεται η κατασκευή τριών αμφίπλευρων χώρων στάθμευσης και ανάπαυσης (Parking & WC). Θα γίνουν επίσης, μεταξύ άλλων, 89 κιβωτοειδείς οχετοί και διαβάσεις πανίδας, έξι ανισόπεδοι κόμβοι, δύο Σταθμοί Εξυπηρέτησης Αυτοκινητιστών, ένας μετωπικός και δύο πλευρικοί σταθμοί διοδίων.
Πολλαπλά οφέλη
Όπως έχει αναφέρει επανειλημμένα ο «Π.Λ.», με την ολοκλήρωσή του, ο αυτοκινητόδρομος Ε65, θα συμβάλλει καθοριστικά στην ανάπτυξη των Περιφερειών της Θεσσαλίας και της Δυτικής Μακεδονίας, ενόψει μάλιστα και του εγχειρήματος της απολιγνιτοποίησής της, θα έχει όμως σημαντικά οφέλη και για την Ήπειρο, καθώς μέσω αυτού θα συνδέεται το λιμάνι της Ηγουμενίτσας που λειτουργεί ως πύλη της Ελλάδας προς την Κεντρική Ευρώπη με το λιμάνι του Βόλου.
Παράλληλα, θα μειωθεί κατά περίπου δύο ώρες το συνολικό ταξίδι από το λιμάνι του Πειραιά προς τα δυτικά Βαλκάνια. Ενδεικτικά το ταξίδι από Λαμία έως και Εγνατία Οδό, μέσω του Ε65 θα διαρκεί με την ολοκλήρωσή του μία ώρα και 45 λεπτά, από τρεις ώρες και 15 λεπτά σήμερα.
Συνολικά ο Ε65 έχει μήκος 182,1 χλμ. και είναι ένα από τα σημαντικότερα εθνικά έργα, συνολικού προϋπολογισμού 1,397 δισ. ευρώ περίπου. Διαθέτει δύο λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση συν Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης και κατασκευάζεται εξ ολοκλήρου σε νέα χάραξη συνδέοντας την Ανατολική με την Δυτική Ελλάδα. Με την παράδοση των νέων τμημάτων του Ε65 τον περασμένο Απρίλιο, σε κυκλοφορία βρίσκονται 136 χλμ. αυτοκινητοδρόμου, από τη Λαμία έως και την Καλαμπάκα.