Η νέα Δημοτική Αρχή Ιωαννίνων να… σκύψει πάνω στο Κάστρο!

on .

KASTRO DROMAKI

Πέρα από την ανάπλαση στην Πλατεία Γλυκήδων, ο οικισμός του Κάστρου έχει επίσης ανάγκη από μία σειρά παρεμβάσεων προκειμένου να βελτιωθεί η ποιότητα ζωής των κατοίκων του αλλά και των χιλιάδων επισκεπτών που περιηγούνται στον οικισμό και τα μνημεία του. 

Αυτό επισημαίνει με επιστολή της προς τον «Π.Λ.» η κ. Ελευθερία Κλειτσινάρη – Δήμου, μόνιμη κάτοικος του Κάστρου. Μάλιστα, την τιτλοφορεί «μία φωνή διαμαρτυρίας από το ιστορικό κέντρο Ιωαννίνων». Μεταξύ άλλων, ζητάει από τη νέα Δημοτική Αρχή να αναβαθμίσει τον φωτισμό του οικισμού, να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στην καθαριότητα, να προχωρήσει σε ορισμένες ουσιαστικές κυκλοφοριακές παρεμβάσεις, ενώ επαναφέρει και το ζήτημα της σύνδεσής του με αστική συγκοινωνία. 

Η επιστολή

Στην επιστολή της η κ. Κλειτσινάρη – Δήμου κάνει μία σειρά από επισημάνσεις για την κατάσταση στο Κάστρο και καταθέτει συγκεκριμένα αιτήματα προς τη νέα Δημοτ. Αρχή Ιωαννίνων. Συγκεκριμένα, αναφέρει τα ακόλουθα:

«Κατ’ αρχήν ευχόμαστε στην νέα Δημοτική Αρχή υγεία, καλό έργο με μεγαλύτερη προσοχή, από τις προηγούμενες δημοτικές αρχές, στο Ιστορικό Κέντρο και, αν είναι δυνατόν, να βαδίζουν στ’ αχνάρια του αείμνηστου δημάρχου Μωυσή Ελισάφ, ο οποίος έδειξε ενδιαφέρον για τον «Χαμάμ», μια περιοχή εγκαταλελειμμένη, δεν πρόλαβε όμως να το καμαρώσει ολοκληρωμένο!

Οι Καστρινοί ως έργο έχουν ακόμη να θυμούνται την λειτουργία του 4ου Κ.Α.Π.Η. υπαιτιότητι του αξέχαστου γείτονά μας Στέφανου Μάντζιου, καθώς και μερικούς παραδοσιακούς κάδους για σκουπίδια.

Η κάθε δημοτική αρχή πρέπει να δείχνει το στοιχειώδες ενδιαφέρον για το Ιστορικό Κέντρο, καθώς τα Γιάννινα είναι τουριστικά γνωστά κυρίως από το Κάστρο, αφού εντός αυτού βρίσκονται τα δύο τρίτα των πολιτιστικών αξιοθέατων της πόλης μας.

Το Κάστρο ομορφαίνει χάριν της ιδιωτικής πρωτοβουλίας και ευχόμαστε «καλές δουλειές». Όμως, επί σειρά ετών, εκτός από την Αποκριάτικη φωτιά, τη «τζαμάλα» δεν διαπιστώθηκε ποτέ, μήτε Χριστούγεννα, μήτε Πάσχα… ούτε ένα στολίδι!

Όσον αφορά στην καθαριότητα, αυτή στηρίζεται στην ευαισθησία των νοικοκυρών, αν και πληρώνουμε τα ίδια δημοτικά τέλη με τους δημότες εκτός Κάστρου. Θερμή παράκληση λοιπόν, διότι γνωρίζουμε πόσο δύσκολο είναι, να υπάρχει ένας υπάλληλος του Δήμου, αν όχι μόνιμος, δύο φορές την εβδομάδα μέσα στον οικισμό. 

Παράλληλα, πρέπει να αντικατασταθούν οι κολώνες της Δ.Ε.Η. ως επικίνδυνες. Εδώ και 25 χρόνια γίνεται λόγος για υπογειοποίηση αλλά δυστυχώς βρισκόμαστε ακόμα κάπου μεταξύ Δ.Ε.Η. και Δήμου, ενώ πλέον πολλά σημεία εντός του ιστορικού οικισμού είναι εντελώς σκοτεινά και επικίνδυνα μετά από το συνονθύλευμα νέων ατόμων που παρατηρείται, εδώ και χρόνια απ’ όλες τις γειτονιές των Ιωαννίνων. Βέβαια, η Αστυνομία κάνει τακτικό έλεγχο, χωρίς όμως τα αναμενόμενα αποτελέσματα.

Όσο για την κυκλοφορία των οχημάτων, αυτή μπορεί να είναι ελεύθερη με την σημείωση όμως ότι πρέπει οι επαγγελματίες των 12 ξενοδοχειακών μονάδων του Κάστρου να μιμηθούν μερικούς συναδέλφους τους που διαθέτουν χώρους για την στάθμευση των οχημάτων των πελατών τους. 

Προτείνουμε επίσης η κυκλοφορία στην οδό Κυράς Βασιλικής να ρυθμιστεί με δύο καθρέφτες προς αποφυγήν ατυχήματος, η δε οδός Πατριάρχου Ιωάσαφ να ρυθμιστεί με φωτοσήμανση, διότι ο δρόμος αυτός εκτός του ότι είναι διπλής κυκλοφορίας, αν και στενός, καθίσταται επικίνδυνος για το υπάρχον Νηπιαγωγείο. 

Καλό είναι ακόμα να περιφραχθούν η κεντρική πύλη και η πύλη της οδού Θωμά Παλαιολόγου - έξοδος προς την Σκάλα, προς αποφυγήν της γνωστής κατάστασης «ευωδία από αμμωνία». Επίσης, στην κεντρική πύλη του Κάστρου να επαναληφθεί η στεγανοποίηση της οροφής για λόγους επικινδυνότητας διότι τα νερά καθιστούν το πλακόστρωτο ιδιαίτερα ολισθηρό, αλλά και για λόγους αισθητικής.

Υπάρχει δε διάχυτη η επιθυμία από τους εναπομείναντες καταστηματάρχες των οδών Ανεξαρτησίας, Αβέρωφ, Κουντουριώτου και της Λεωφόρου Καραμανλή που κατακλύζονται από τσιπουράδικα, για να γίνουν διαβάσεις και να μπουν ράμπες ανάμεσα στα τόσο ψηλά πεζοδρόμια για τους ηλικιωμένους και για άτομα με ειδικές ανάγκες.

Απαραίτητη κρίνεται, εξάλλου, η σύνδεση του Κάστρου μέσω αστικής συγκοινωνίας, τουλάχιστον με το κέντρο της πόλης με ένα μικρό έστω λεωφορείο, εξυπηρετώντας έτσι τους κατοίκους της περιοχής. Υπενθυμίζουμε δε ότι η πρώτη αστική συγκοινωνία ξεκίνησε την δεκαετία του ’60 από το Κάστρο με τα υπ’ αριθμ. λεωφορεία Νο 10 για Σανατόριο και το Νο 9 για Βελισσάριο, σταδιακά όμως απομονωθήκαμε πλήρως από την υπόλοιπη πόλη. Τέλος, χρειάζεται να τοποθετηθεί μία ενιαία πινακίδα, σε εμφανές σημείο του Κάστρου με όλα τα αξιοθέατα – τοποθεσία, ιστορία, ωράριο λειτουργίας. Σε αυτό βέβαια μπορεί να βοηθήσει και η Αρχαιολογική Υπηρεσία. Πάντως, η πινακίδα θα ήταν ιδιαίτερα βοηθητική για τους επισκέπτες της περιοχής».