Comp 1

Αντίστροφη μέτρηση για το «πρώτο κουδούνι»!

on .

SXOLEIO TAKSH ADEIA THRANIA

• Mπορεί να είμαστε ακόμα στον Αύγουστο, όμως η αντίστροφη μέτρηση έχει ήδη ξεκινήσει για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, με χιλιάδες μαθητές και εκπαιδευτικούς όλων των επιπέδων να μετρούν τις ημέρες ως το πρώτο κουδούνι στα σχολεία και να προετοιμάζονται ανάλογα

Οι μαθητές θα επιστρέψουν στα θρανία τους τη Δευτέρα, 11 Σεπτεμβρίου, με την ελπίδα ότι η έναρξη της νέας χρονιάς θα είναι ομαλή, κυρίως όσον αφορά στη διανομή των σχολικών βιβλίων, τα οποία πρέπει να μεταφερθούν στα σχολεία αρκετές ημέρες νωρίτερα. Όσο για τους δασκάλους και τους καθηγητές, αυτοί, όπως πάντα, θα είναι από νωρίτερα στις θέσεις τους και συγκεκριμένα από την 1η Σεπτεμβρίου. 

Τι λέει το ΦΕΚ

Με βάση το σχετικό ΦΕΚ 126/2016 ισχύουν τα εξής για το σχολικό και το διδακτικό έτος. Η διδασκαλία των μαθημάτων διεξάγεται σε δύο διδακτικές περιόδους που ονομάζονται τετράμηνα. Η πρώτη περίοδος (1ο τετράμηνο) διαρκεί από 11 Σεπτεμβρίου έως 20 Ιανουαρίου και η δεύτερη περίοδος (2ο τετράμηνο) από 21 Ιανουαρίου έως 31 Μαΐου.

Όταν η 11η Σεπτεμβρίου ή η 15η Ιουνίου είναι αργία, τα μαθήματα αρχίζουν την επόμενη εργάσιμη ημέρα ή λήγουν την προηγούμενη εργάσιμη ημέρα αντίστοιχα. Φέτος, η 11η Σεπτεμβρίου πέφτει Δευτέρα, οπότε τα σχολεία θα ανοίξουν κανονικά εκείνη την ημέρα, ωστόσο εκκρεμεί ακόμη η επίσημη εγκύκλιος από το Υπουργείο Παιδείας.

Η προσχολική αγωγή

Στο μεταξύ, αλλαγές προωθεί το υπουργείο Παιδείας όσον αφορά στην προσχολική αγωγή η οποία μέχρι σήμερα βρίσκεται ανάμεσα στο υπουργείο Εσωτερικών και τους Δήμους και στο υπουργείο Εργασίας. Η ευθύνη θα περάσει στο υπουργείο Παιδείας, με την Υφυπουργό Δόμνα Μιχαηλίδου να τονίζει σε δηλώσεις της πως η Ελλάδα είναι η μόνη χώρα στην Ε.Ε. που δεν έχει ενιαίο πλαίσιο στην προσχολική αγωγή. 

«Η προσχολική αγωγή ήταν χωρισμένη στο υπουργείο Εσωτερικών και στους δήμους για τους δημόσιους παιδικούς σταθμούς και οι ιδιωτικοί ήταν στο υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, το σημερινό υπουργείο Οικογένειας. Αυτή η πολυδιάσπαση σήμαινε πως δεν υπήρχε ένα κοινό πρόγραμμα. Πριν τα Χριστούγεννα θα περάσουν όλοι οι σταθμοί στο υπουργείο Παιδείας για να υπάρχει ένας φορέας που μπορεί να γνωμοδοτήσει για το βέλτιστο εκπαιδευτικό συμφέρον του παιδιού. Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να δούμε από πολύ νωρίς εάν ένα παιδί για παράδειγμα ανήκει στο φάσμα του αυτισμού ή αντιμετωπίζουν μαθησιακές δυσκολίες», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Και οι βρεφονηπιακοί

Εξάλλου, όπως τόνισε, η κ. Μιχαηλίδου, μεγάλο στοίχημα για το υπουργείο αποτελούν τα βρέφη στους βρεφονηπιακούς σταθμούς και ο μεγάλος όγκος των αιτήσεων. Συγκεκριμένα, όπως είπε, στην Ελλάδα γεννιούνται κάθε χρόνο περίπου 85.000 βρέφη ενώ οι θέσεις σε βρεφικούς σταθμούς είναι μόλις 25.000.

«Το πρόβλημα ξεκίνησε από το ότι δεν υπήρχε μεγάλη ζήτηση γιατί στην ελληνική οικογένεια χρόνια πριν το παιδί έμενε με τον παππού και τη γιαγιά όταν δούλευαν οι γονείς. Δημιουργήθηκε η ζήτηση αλλά δεν υπήρξε η προσφορά θέσεων. Οπότε βάζουμε ένα πρόγραμμα που τις 25.000 θέσεις τις κάνει 70.000. Είναι πρόγραμμα που τρέχουμε με το Τεχνικό Επιμελητήριο και χρηματοδοτεί με 200 εκ. την κατασκευή νέων θέσεων σε ιδιωτικούς βρεφονηπιακούς σταθμούς, έτσι ώστε να τριπλασιάσουμε τις θέσεις», ανέφερε η Υφυπουργός.