Βαρύ το κόστος διέλευσης της γέφυρας Ρίου - Αντιρρίου!

on .

GEFYRA RIOY

• Μπορεί η γέφυρα Ρίου - Αντιρρίου να μείωσε σημαντικά το χρόνο που απαιτείται για τις μετακινήσεις και των Ηπειρωτών από και προς Αθήνα, Πάτρα κλπ., όμως είναι γεγονός ότι οι οδηγοί πληρώνουν ακριβά αυτή τη διευκόλυνση. Υπενθυμίζεται ότι η απλή διέλευση για ένα επιβατικό αυτοκίνητο είναι 13,70 ευρώ, ενώ για τα φορτηγά κοστίζει από 21 έως 43 ευρώ και για τα λεωφορεία από 32 έως 45 ευρώ. 

Ακόμα χειρότερα είναι τα πράγματα για εκείνους που,λόγω δουλειάς ή άλλων υποχρεώσεων, αναγκάζονται να τη διανύσουν καθημερινά. Οι συγκεκριμένοι οδηγοί χρησιμοποιούν την υπηρεσία epass, όμως η εταιρία που διαχειρίζεται την γέφυρα τους επιφύλασσε μία δυσάρεστη… έκπληξη αυξάνοντας από τις αρχές της χρονιάς το ποσό που καταβάλουν κατά 22%! Η κίνηση αυτή της «Γέφυρα Α.Ε.» προκάλεσε αντιπαράθεση με το υπουργείο Υποδομών, αντιδράσεις στην ένθεν κακείθεν της γέφυρας και τελικά υποχρεώθηκε σε αναδίπλωση! 

«Έσπασε» συμφωνία

Η εταιρία της γέφυρας «Χαρίλαος Τρικούπης» προχώρησε σε αυξήσεις στις διελεύσεις μέσω epass παρά την άτυπη συμφωνία που έχει επιτευχθεί μεταξύ όλων των παραχωρησιούχων των μεγάλων οδικών αξόνων και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών να παγώσουν τουλάχιστον για ένα εξάμηνο τις τιμές στα διόδια.

Οι αυξήσεις αυτές προκάλεσαν την έντονη αντίδραση πολιτών που διέρχονται καθημερινά από τη γέφυρα, των δημάρχων των γύρω περιοχών, βουλευτών αλλά και της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας. Ο Περιφερειάρχης Ν. Φαρμάκης με επιστολή του προς τον Υπουργό Υποδομών εξέφρασε τις ενστάσεις του για το γεγονός αναφέροντας ότι τα διόδια αυξήθηκαν κατά 22% για το 2023, δηλαδή ποσοστό υπερδιπλάσιο του πληθωρισμού.

Ο κ. Φαρμάκης υπενθύμισε ότι το μηνιαίο κόστος των διελεύσεων για το 2022 καθώς και τα προηγούμενα έτη ανέρχονταν στο ποσό των 242,56 ευρώ (5,51 ευρώ την ημέρα), όμως από την 1η Ιανουαρίου φέτος διαμορφώθηκε στα 294,90 ευρώ (6,70 ευρώ την ημέρα). Δηλαδή, πρόκειται για μία αύξηση που υπερβαίνει τα 50 ευρώ τον μήνα ή τα 600 ευρώ τον χρόνο! Ζήτησε λοιπόν την κινητοποίηση του υπουργείου για να βρεθεί λύση.

Άκυρη η αύξηση

Στο θέμα παρενέβη ο Υφυπουργός Υποδομών Γ. Καραγιάννης κάνοντας λόγο για αβλεψία του παραχωρησιούχου και για μείωση της τιμής, σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το 2022. Συγκεκριμένα, απαντώντας χθες σε επίκαιρη ερώτηση που κατέθεσε ο βουλευτής Αιτωλοακαρνανίας του ΠΑΣΟΚ - ΚΙΝΑΛ Δημήτρης Κωνσταντόπουλος, ο κ. Καραγιάννης ανέφερε ότι ακυρώνεται η αύξηση κατά 22% του κόστους των 44 διελεύσεων για τους κατόχους epass και ανακοίνωσε ότι η τιμή του πακέτου αναπροσαρμόζεται στα 232, 90 λεπτά, δηλαδή περίπου 10 ευρώ λιγότερο από όσο κόστιζε πριν την αύξηση.

 Μεγάλο το βάρος

Οι οδηγοί που χρησιμοποιούν epass θα πάρουν λοιπόν ανάσα, όμως το ζήτημα των υψηλών χρεώσεων στη γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» παραμένει και απασχολεί όλους τους οδηγούς που τη χρησιμοποιούν, μεταξύ των οποίων συγκαταλέγονται και πολλές χιλιάδες Ηπειρώτες. 

Κάποια στιγμή λοιπόν θα πρέπει να συζητηθεί γενικότερα η τιμολογιακή πολιτική της γέφυρας. Αυτό εξάλλου το θέμα έθεσε εκ νέου στο υπουργείο Υποδομών μέσω της ερώτησής του στη Βουλή ο κ. Κωνσταντόπουλος, ο οποίος τόνισε πως το κόστος των διελεύσεων στο Ρίο Αντίρριο  ταλανίζει τη Δυτική Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. 

Όπως σημείωσε χαρακτηριστικά, «η γέφυρα ‘Χαρίλαος Τρικούπης’ έγινε για να ενώσει τη Δυτική Ελλάδα και να αποτελέσει μοχλό και πυλώνα ανάπτυξης, τόσο για την περιοχή όσο και για την εθνική οικονομία. Ωστόσο, το υψηλό κόστος διέλευσης την καθιστά εντελώς απλησίαστη για τους πολίτες».

Στο πλαίσιο αυτό, ο βουλευτής ζήτησε να προβεί το υπουργείο σε επαναδιαπραγμάτευση για τη μείωση του κόστους διέλευσης της γέφυρας και μάλιστα ιδίως για τους εργαζόμενους που τη χρησιμοποιούν καθημερινά, δεδομένης και της παρέλευσης δέκα ετών και βάσει σχετικής διάταξης που υπάρχει μέσα στη σύμβαση.