Με βήμα… σημειωτόν πάνε οι οδικοί άξονες στην Ήπειρο!

on .

IONIA ODO KAKABIA PINAKIDA

Με ρυθμούς… χελώνας προχωρούν οι διαδικασίες για δύο ιδιαίτερα σημαντικά για την Ήπειρο οδικά έργα, το πολύπαθο βόρειο τμήμα της Ιόνιας Οδού από τα Γιάννενα μέχρι την Κακαβιά και η σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα.

Τα συγκεκριμένα έργα ήταν το αντικείμενο συναντήσεων που είχε ο Περιφερειάρχης Αλέκος Καχριμάνης στο υπουργείο Υποδομών από τις οποίες δεν προέκυψε κάποια σημαντική είδηση, όπως δεν προέκυψε και από τις χθεσινές σχετικές δηλώσεις του κ. Καχριμάνη. Όσον αφορά στο τμήμα Γιάννενα – Κακαβιά, πρώτα θα προχωρήσει το τμήμα μέχρι το Καλπάκι, ενώ το υπόλοιπο παραπέμπεται στο μέλλον, όμως παραμένει προς το παρόν άγνωστη η ακριβής ημερομηνία της δημοπράτησης παρά πρόσφατες σχετικές δεσμεύσεις.

Συγκεκριμένα, ο Περιφερειάρχης τόνισε ότι αυτή την εποχή πρέπει να τελειώνει η διαδικασία για  να βγει η δημοπρασία του δρόμου. Το τμήμα μέχρι το Καλπάκι θα δημοπρατηθεί απευθείας, καθώς έγιναν οι απαλλοτριώσεις και έχουν καταγραφεί τα κτηματολόγια, ενώ το υπόλοιπο θα περιληφθεί στη δημοπράτηση ως προαίρεση καθώς δεν υπάρχει κτηματολόγιο. Τα χρήματα, όπως διευκρίνισε, θα μπουν για το σύνολο του έργου. «Με ενημέρωσαν ότι από το υπουργείο περιμένουν απαντήσεις από τη Δασική Υπηρεσία και από την αρμόδια Υπηρεσία Πολιτικής Γης της Περιφέρειας για τις δημόσιες εκτάσεις. Η απάντηση της Υπηρεσίας της Περιφέρειας είναι έτοιμη και υπογράφηκε σήμερα (σ.σ. χθες)», τόνισε χαρακτηριστικά ο κ. Καχριμάνης. 

Ιόνια - Πρέβεζα

Για το άλλο σημαντικό οδικό έργο, την οδική σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα και συγκεκριμένα από τη γέφυρα Καμπής μέχρι και την παράκαμψη της Νικόπολης, το συμπέρασμα από τις χθεσινές δηλώσεις του Περιφερειάρχη είναι ότι σε επίπεδο μελέτης δεν έχει προχωρήσει κάτι, καθώς πρέπει, όπως είπε, πρώτα το υπουργείο Υποδομών να κλείσει τις οικονομικές υποχρεώσεις που υπάρχουν από τον μελετητή ο οποίος έχει αναλάβει το έργο από το 2007. Όταν γίνει αυτό, θα παραλάβει το φάκελό του η Περιφέρεια και «αυτή θα είναι η απαρχή για να ασχοληθεί με την υλοποίηση του έργου», όπως ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καχριμάνης. 

Με άλλα λόγια, η μελέτη για το συγκεκριμένο οδικό κομμάτι, η οποία ανατέθηκε εδώ και 15 χρόνια, παραμένει «μετέωρη», ανεξαρτήτως του αν αυτή η καθυστέρηση οφείλεται στο υπουργείο Υποδομών ή την Περιφέρεια, η οποία, σημειωτέον, τον Ιούνιο του 2022 ανέλαβε να την ωριμάσει ώστε να ενταχθεί εν συνεχεία σε κάποιο χρηματοδοτικό πρόγραμμα. 

Αξίζει να σημειωθεί ότι η σύνδεση της Ιόνιας με την Πρέβεζα είναι ένας δρόμος μήκους 30 χιλιομέτρων, ο οποίος, σύμφωνα με τον αρχικό του σχεδιασμό, θα γίνει ως τετράιχνος, δηλαδή με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση κυκλοφορίας.

Περί του Λούρου

Στο μεταξύ, το ζήτημα του Λούρου επανέφερε χθες στην επικαιρότητα ο Περιφερειάρχης εξαπολύοντας και πάλι «βολές» κατά των υπαλλήλων του Οργανισμού Φυσικού Περιβάλλοντος & Κλιματικής Aλλαγής οι οποίοι είχαν δείξει ως υπεύθυνη την Περιφέρεια και τις εργασίες διευθέτησης της κοίτης του ποταμού για το γεγονός ότι είχε ξεραθεί σε κάποια σημεία του. 

Ο κ. Καχριμάνης ενημέρωσε πως μετά τις τελευταίες βροχοπτώσεις επισκέφθηκε την περιοχή του Λούρου και εντόπισε πως στα σημεία που είχαν γίνει εργασίες δεν υπήρχε πρόβλημα μετά την βροχόπτωση, όμως στα άλλα σημεία δεν υπήρχε νερό. 

Όπως είπε, προκλήθηκε θέμα για ενέργειες Έκτακτης Ανάγκης και συνέχισε τονίζοντας τα εξής:  «Θεωρώ ότι απαξιώνουν τους ανθρώπους που δουλεύουν  στις υπηρεσίες, απαξιώνουν τους ανθρώπους που έπαθαν ζημιές στην περιουσία τους». Υπενθύμισε δε τα  προβλήματα κατά την περσινή χρονιά όταν έκλεισε για δυο – τρεις φορές το εθνικό δίκτυο επειδή  είχε πλημμυρίσει το ποτάμι λέγοντας με νόημα πως «όταν κάποιος πάει να κάνει μια έρευνα, είτε αυτό λέγεται ΟΦΥΠΕΚΑ, είτε επιθεωρητές του Δημοσίου, πρέπει να την κάνουν με σκέψη, ωριμότητα και όχι επιδερμικά»!

Στη συνέχεια, ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε και σε αλληλογραφία ανάμεσα στην Περιφέρεια Ηπείρου και τον ΟΦΥΠΕΚΑ για τις εργασίες αποκατάστασης του δρόμου σύνδεσης Ε.Ο. Ιωαννίνων – Άρτας με τον κόμβο Πεδινής. 

Όπως είπε, κατά την αποκατάσταση του δρόμου τοποθετήθηκαν σωλήνες δύο μέτρων, όπως προβλεπόταν λόγω φορτίου από την υδραυλική μελέτη και συνέχισε: «Αυτό εστάλη στον ΟΦΥΠΕΚΑ για να γνωματεύσει, αν και όταν πρόκειται για τάφρους πρώην ΤΟΕΒ δεν είναι αρμοδιότητα ΟΦΥΠΕΚΑ ή του υπουργείου. Μας έδωσαν πλήρη άδεια γι’ αυτό και σε λίγο καιρό μας έστειλαν νέο έγγραφο που αναιρούσε την άδεια που είχαν δώσει. Τους στείλαμε απάντηση και μετά μας ενημέρωσαν ότι ισχύει η άδεια που μας είχαν δώσει αρχικά. Αυτό σημαίνει ότι δουλεύουν επιπόλαια, δεν δουλεύουν με σκέψη. Δυστυχώς δημιουργούν καταστάσεις χωρίς καταστάσεις».