Πεδίο σκληρής αντιπαράθεσης ο δρόμος «Ιωάννινα – Κακαβιά»

on .

IONIA ODO KAKABIA PINAKIDA

• Ο πολυσυζητημένος και με πολλούς αστερίσκους οδικός άξονας «Ιωάννινα - Κακαβιά» αποτελεί… διαχρονικό πεδίο σκληρής αντιπαράθεσης σε τοπικό επίπεδο και με αφορμή τόσο δηλώσεις του Υπουργού Υποδομών, όσο και του Περιφερειάρχη Ηπείρου για την πορεία του έργου, παραμένει σταθερά στην επικαιρότητα. 

Οι λακωνικές ανακοινώσεις, χωρίς λεπτομέρειες και σαφείς εξηγήσεις, δημιουργούν εύλογα ερωτηματικά, ενώ ανοίγουν διάπλατα το δρόμο για σκληρή κριτική από την Αντιπολίτευση. Μετά την παρέμβαση του βουλευτή Ιωαννίνων της Ν.Δ. Στ. Καλογιάννη, ο οποίος ζήτησε από το Υπουργείο Υποδομών να ενημερώσει υπεύθυνα τους Ηπειρώτες για την πορεία των νέων μελετών και των αδειοδοτήσεων, δίνοντας σαφές χρονοδιάγραμμα, σειρά πήρε η παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών» με επικεφαλής τον Γ. Ζάψα που επιτίθεται τόσο στην Κυβέρνηση όσο και στην Περιφερειακή Αρχή Ηπείρου για την τμηματική δημοπράτηση του έργου, κάνοντας λόγο για «μισές δουλειές και παλινωδίες μετά από τρία ολόκληρα χρόνια». 

«Ολιγωρία και ανικανότητα»

Στην ανακοίνωσή της η παράταξη, ανέφερε, μεταξύ άλλων ότι «το ορφανό τμήμα της Ιόνιας οδού θα γίνει κολοβό και μισό - μισό. Η κυβερνητική ολιγωρία ή και αδιαφορία αλλά και η ανικανότητα της περιφέρειας σε όλο το μεγαλείο. Επί χρόνια συζητάμε για την ανάγκη κατασκευής ενός αυτοκινητόδρομου, για τον οποίο ακόμη δεν έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες, παρά το ότι έχουν εμπλακεί η Περιφέρεια Ηπείρου και το Υπουργείο Υποδομών για να επιταχύνουν τη διαδικασία. 

»Αποδεικνύεται ότι ήταν στρατηγικό σφάλμα η επιλογή της Περιφέρειας να αναλάβει την ωρίμανση του έργου ολοκλήρωσης της Ιόνιας οδού και ακολούθως επέδειξε αδυναμία παρέμβασης ώστε να ενταχθούν τα έργα στο Ταμείο Ανάκαμψης. Όλα τα υπόλοιπα έχουν ειπωθεί και κρίνονται. Το αποτέλεσμα μετράει και δυστυχώς είναι αρνητικό για την Ήπειρο. Το Πωγώνι, τα Γιάννενα και η Ήπειρος είχαν επενδύσει στην ολοκλήρωση του Δυτικού άξονα, του αυτοκινητόδρομου που θα ένωνε την Καλαμάτα με την Τεργέστη, και που κατ’ επέκταση θα αποτελούσε τη δυτική σύνδεση των Βαλκανίων με την υπόλοιπη Ευρώπη. Την ίδια ώρα, αλλού, χρηματοδοτούνται ο ΒΟΑΚ στην Κρήτη, ο Ε65 βορειότερα και η ζεύξη της Σαλαμίνας κ.α., όχι όμως η σύνδεση της Ελλάδας με την γείτονα Αλβανία…».

Μέσω… facebook!

Η κριτική που ακούγεται από διάφορες πλευρές για την πορεία του έργου προκάλεσε την οργισμένη αντίδραση του Περιφερειάρχη Ηπείρου Αλ. Καχριμάνη, ο οποίος επέλεξε χθες να απαντήσει… εν θερμώ, όχι μέσω επίσημης ανακοίνωσης, αλλά με ανάρτηση στον προσωπικό του λογαριασμό στο facebook, τονίζοντας ότι η μελέτη για το Γιάννενα – Κακαβιά παραδόθηκε και έχει ωριμάσει, ενώ έστρεψε τα βέλη του και προς την παράταξη του Γ. Ζάψα. 

«Μετά από πολλά χρόνια υπάρχει σοβαρότητα. Το μόνο που λείπει είναι το Κτηματολόγιο από Καλπάκι – Κακαβιά, εξού και η προαίρεση. Αλλά να μιλάνε αυτοί που τόσα χρόνια δεν είπαν τίποτε για τις αλλαγές  στα διευρωπαϊκά δίκτυα ανάλογα με φόρτο κυκλοφοριακά, δεν έκαναν καμιά μελέτη ωρίμανσης, έλεος. Όλα θα παρουσιαστούν και νομίζω έχω το δικαίωμα αλλά και την υποχρέωση ως Περιφερειάρχης να γνωρίζω τα τεκταινόμενα σε σχέση με την Οδό», ανέφερε χαρακτηριστικά, εμφανώς ενοχλημένος απ’ όσα ακούγονται.