Έτσι θα λειτουργούν τα ολοήμερα σχολεία!

on .

SXOLEIO TAKSH

  Μέχρι τις 5.30 το απόγευμα θα λειτουργούν περίπου ένα στα δύο ολοήμερα Δημοτικά Σχολεία και Νηπιαγωγεία της χώρας μας από τη νέα σχολική χρονιά μετά την επέκταση του ωραρίου που αποφάσισε το υπουργείο Παιδείας.

Το νέο πρόγραμμα που θα τεθεί σε ισχύ τον Σεπτέμβριο περιλαμβάνεται στο νέο νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ. Σύμφωνα με διάταξη που στάλθηκε για δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης, το πρόγραμμα του ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου αναπτύσσεται σε τρεις ζώνες.

Οι τρεις ζώνες

Στην πρώτη ζώνη, «Μεσημβρινό γεύμα – Διατροφική αγωγή», διάρκειας μίας διδακτικής ώρας καθημερινά, εντάσσεται, επ’ ευκαιρία και του μεσημβρινού γεύματος, το διδακτικό αντικείμενο της διατροφικής αγωγής, το οποίο ανατίθεται, κατά προτεραιότητα, στους εκπαιδευτικούς που διδάσκουν τη δεύτερη ώρα (14.10 έως 14.55).

Στη δεύτερη ζώνη, «Μελέτη – Προετοιμασία», διάρκειας δύο διδακτικών ωρών, εντάσσεται, τουλάχιστον για μία διδακτική ώρα καθημερινά, το γνωστικό αντικείμενο της «Μελέτης – Προετοιμασίας» στη γλώσσα και τα μαθηματικά, το οποίο ανατίθεται σε εκπαιδευτικούς του κλάδου ΠΕ70 – Δασκάλων. 

Στη ίδια ζώνη δύναται να εντάσσεται μία διδακτική ώρα με αντικείμενο ένα ή περισσότερα από τα ακόλουθα: αγγλικά, αθλητισμός, εικαστικά, μουσική, θεατρική αγωγή και τεχνολογία πληροφορίας και επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.), τα οποία ανατίθενται σε εκπαιδευτικούς του αντίστοιχου κλάδου.

Τέλος, στην τρίτη ζώνη, «Σχολικοί Μαθητικοί Όμιλοι», εντάσσονται, για συνεχόμενο δίωρο καθημερινά, με ενδιάμεσο ολιγόλεπτο διάλειμμα, οι σχολικοί μαθητικοί όμιλοι, στο πλαίσιο λειτουργίας των οποίων δύναται να προσφέρεται δράση, δημιουργική απασχόληση, ελεύθερη έκφραση και ψυχαγωγία με αντικείμενα σχετιζόμενα με τον αθλητισμό, τα ομαδικά αθλήματα, τους παραδοσιακούς ή μοντέρνους χορούς, τη χοροκινητική έκφραση, τις εικαστικές τέχνες, τις χειροτεχνίες και κατασκευές, την εκμάθηση μουσικών οργάνων, την εκπαιδευτική ρομποτική, τα πνευματικά παιχνίδια και παζλ, τα παραδοσιακά παιχνίδια, τις επιστημονικές κατασκευές – πειράματα, τα μαθηματικά παιχνίδια, τη ρητορική τέχνη και δημιουργική γραφή, το ασφαλές και δημιουργικό διαδίκτυο, τη διαπολιτισμική παιδεία, την πολιτειότητα και πολιτότητα, τον εθελοντισμό, την παιδική επιχειρηματικότητα, τη δημιουργία εφημερίδας.

Η ίδρυση τμημάτων

Σύμφωνα με τη διάταξη του υπουργείου Παιδείας, για τη συγκρότηση και λειτουργία τμήματος, στο οποίο θα εφαρμοσθεί το αναβαθμισμένο πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού Σχολείου απαιτείται εγγραφή τουλάχιστον του ενός τρίτου των μαθητών στα μονοθέσια σχολεία, οκτώ μαθητών στα διθέσια έως και πενταθέσια σχολεία και δέκα μαθητών στα εξαθέσια και άνω σχολεία.

Κριτήρια για την ένταξη των σχολικών μονάδων στο πρόγραμμα συνιστούν, όπως αναφέρεται, ο αριθμός των μαθητών ανά σχολική μονάδα, ο αριθμός των μαθητών που προβλέπεται να φοιτήσουν στο εν λόγω αναβαθμισμένο πρόγραμμα το εκάστοτε προσεχές σχολικό έτος, ο αριθμός των τμημάτων που λειτούργησαν υπό ολοήμερο πρόγραμμα το σχολικό έτος 2021- 2022 και τα εκάστοτε αμέσως προηγούμενα σχολικά έτη, τυχόν κρατούσες ιδιαίτερες, κοινωνικές ή οικονομικές, συνθήκες που επιτείνουν την ανάγκη για μαθησιακή, παιδαγωγική και εν γένει εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών και η ανάγκη υποστήριξης οικογενειών με έμφαση στην υποστήριξη των εργαζόμενων γονέων.

Η αποχώρηση των μαθητών του Δημοτικού Σχολείου που παρακολουθούν το ολοήμερο πρόγραμμα λαμβάνει χώρα ή στις 15:50, με το πέρας της δεύτερης διδακτικής ώρας της δεύτερης ζώνης, ή στις 17:30, με τη λήξη του προγράμματος. Ειδικά, για το σχολικό έτος 2022 - 23 δύναται η αποχώρηση να λαμβάνει χώρα και στις 14.55, με το πέρας της πρώτης διδακτικής ώρας της δεύτερης ζώνης.