Θα μετατρέψουν τα Γιάννενα σε πόλη μόνο για πεζούς;

on .

DROMOS ASFALTOS DIABASH

• Μάλλον το έχει... παρακάνει η αρμόδια υπηρεσία του Δήμου Ιωαννιτών αναφορικά με τις διαβάσεις πεζών που έχει χωροθετήσει τελευταία σε όλη την πόλη, ο μεγάλος αριθμός των οποίων σπάνια συναντάται, ακόμα και σε αστικά κέντρα με προηγμένη Οδηγική Παιδεία!
Αυτό επισημαίνει σε επιστολή του προς τον «Π.Λ.» ο συμπολίτης μας Στέφανος Χρησστογούλας, αναφέροντας μία σειρά από παραδείγματα, από την οδό Δομπόλη ως τη Λεωφόρο Μακρυγιάννη, την Πλατεία Ομήρου και δρόμους του Κατσικά που δείχνουν έναν... υπερβάλλοντα ζήλο για τους πεζούς, ο οποίος σε συγκεκριμένες περιπτώσεις μπορεί να αποδεχθεί επικίνδυνος.
Όλα για τους πεζούς
Στην επιστολή του ο Στεφ. Χρηστογούλας περιγράφει με γλαφυρό τρόπο τα... παράδοξα που συναντά κανείς στις οδούς των Ιωαννίνων ειδικά όσον αφορά στις διαβάσεις πεζών. Συγκεκριμένα, αναφέρει τα ακόλουθα:
«Παρατηρώ το τελευταίο διάστημα μια κίνηση των αρμόδιων υπηρεσιών του Δήμου Ιωαννιτών προς όφελος των πεζών. Των αδιάβαστων φυσικά πεζών που δεν σκαμπάζουν μία από Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και φυσικά από την άλλη εκείνων που «ζωγραφίζουν» τις διαγραμμίσεις, όπου… στην κυριολεξία τους καπνίσει.
Αν και νομίζω όπως δείχνουν τα πράγματα, όποιος/οι σχεδίασε/αν τις θέσεις των διαβάσεων μάλλον ούτε έχει/ουν δίπλωμα οδήγησης και μάλλον δεν συμβουλεύτηκε/αν κάποιον συγκοινωνιολόγο. Τα παραδείγματα είναι πάμπολλα. 1. Οδός Δομπόλη, στο ύψος του Πειραματικού Σχολείου, διαγράμμιση επί του οδοστρώματος και φωτεινός σημαντήρας. Πετάγονται οι πεζοί (και μαθητές)... αφού υπάρχει διαγράμμιση και θεωρούν ότι έχουν προτεραιότητα, άρα γιατί να προσέξουν; Περνούν και οι οδηγοί, κάποιοι από αυτούς δυστυχώς απρόσεκτα και ...ο Θεός βοηθός!
2. Λόγω ανάγκης τελευταία χρησιμοποιώ την οδό προς τον Κατσικά. Σε όλο το μήκος από αρχής (Αλέξ. Παπαναστασίου, 3ης Σεπτεμβρίου, Εθνικής Αντιστάσεως), ώιμε, έχει υποχρεωτικές διαβάσεις πεζών (εννοώ υποχρεωτικές επειδή προ της διάβασης υπάρχει λευκή γραμμή που έχει έννοια STOP και δίδει την προτεραιότητα στον πεζό) πριν και μετά από κάθε κάθετο δρόμο σε αυτές. Το θεωρώ αδιανόητο και αν το πρότεινε συγκοινωνιολόγος αυτό, σκίζω το δίπλωμά μου και θα πηγαίνω με τα πόδια. Τόσο πολλές διαβάσεις ακόμη και σε στενά δρομάκια δεν έχει καμιά πόλη στον κόσμο από αυτές που θεωρούνται μπροστά στην Οδηγική Παιδεία.
3. Κυκλικοί Κόμβοι (π.χ. Πλατεία Ομήρου), διαβάσεις πεζών στο όριο του κύκλου! Ας μου δώσει δικαιολογία αυτός/οι που το σκέφτηκε/αν, τι πρέπει να κάνει ο οδηγός που βρίσκεται μέσα στον κύκλο και προσπαθεί να εξέλθει όταν στην διάβαση βρίσκεται πεζός και μερικές φορές ηλικιωμένος –τα ζώα μου αργά– πεζός; Μάλλον να κάνει γύρω - γύρω μέχρι να ελευθερωθεί η διάβαση;
4. Μάτια της γάτας (φωτό). Έτσι ονομάζονται αυτά τα μικρά, σφηνωμένα στην άσφαλτο μεταλλικά ανακλαστικά φώτων που ενημερώνουν τους οδηγούς ιδίως την νύχτα ότι υπάρχει διάβαση. Πάλι δεν βρήκα σωστή δικαιολογία για ποιον λόγο το συγκεκριμένο σημείο της Λεωφόρου Στρατηγού Μακρυγιάννη χρήζει ιδιαίτερης προσοχής από τους οδηγούς. Θα μου πείτε, τι σου φταίνε τα «μάτια της γάτας»; Δεν μου φταίνε τίποτε αλλά είναι μια σπατάλη υλικού ( και ευρώ κατ’ ανάγκη) σε ένα δρόμο που οδηγεί στο νοσοκομείο «Χατζηκώστα» και επειδή στην πόλη των Ιωαννίνων κάποιες φορές χιονίζει, όταν περάσει το αποχιονιστικό, πόσα «μάτια της γάτας» θα σωθούν από το ξήλωμα; Αν είναι τόσοι πολλοί οι πεζοί στο συγκεκριμένο σημείο, ας τοποθετηθεί φανάρι πεζών, με κομβίο προτεραιότητας για να περνούν με ασφάλεια.
Τέλος, αν η διοίκηση της πόλης επιθυμεί να μην χρησιμοποιούμε τα οχήματά μας, ας μας το πει και όχι με έμμεσο τρόπο να «προκαλεί» ατυχήματα. Με τόσα -βάσει διαγραμμίσεων- σταμάτα - ξεκίνα, κάπου θα εκτραχυνθεί η κατάσταση»!