Μόνο ως τρίιχνο θα δει η Ήπειρος τον δρόμο Γιάννενα – Κακαβιά!

on .

IONIA ODO KAKABIA PINAKIDA

• Μόνο με... εκπτώσεις θα δουν οι Ηπειρώτες να ολοκληρώνονται τα καίρια οδικά έργα που εδώ και χρόνια εκκρεμούν στην περιοχή μας και συγκεκριμένα ο άξονας Γιάννενα – Κακαβιά και η σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια Οδό.
Και οι δύο δρόμοι θα πρέπει να σχεδιαστούν ως τρίιχνοι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι τύπου Expressway για να προχωρήσουν λαμβάνοντας χρηματοδότηση μέσω Ευρωπαϊκών προγραμμάτων.
Αυτό προέκυψε από τις χθεσινές σχετικές δηλώσεις του Περιφερειάρχη Αλέκου Καχριμάνη, ο οποίος αναφέρθηκε στην τελική πρόταση της Περιφέρειας προς το υπουργείο Υποδομών για τα συγκεκριμένα έργα.

Τι προτείνει η Περιφέρεια
Όπως έκανε γνωστό ο κ. Καχριμάνης, η Περιφέρεια προτείνει ο μεν οδικός άξονας Γιάννενα – Κακαβιά να προωθηθεί προς ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ από το υπ. Υποδομών, ο δε άξονας Ιόνια Οδός – Πρέβεζα μέχρι Ζέφυρο να επιδιωχθεί να ενταχθεί από την Περιφέρεια στο Ε.Π. της Ηπείρου.
Ο Περιφερειάρχης τόνισε πως το τμήμα από Γιάννενα μέχρι Καλπάκι θα προωθηθεί προς κατασκευή ως τρίιχνος κλειστός αυτοκινητόδρομος, διατηρώντας σε ισχύ όλες τις απαλλοτριωμένες εκτάσεις, ώστε εφόσον μελλοντικά προκύψει ανάγκη να μπορέσει να μετατραπεί σε τετράιχνο, ενώ με το ίδιο σκεπτικό θα κατασκευαστούν οι ανισόπεδοι κόμβοι που περιλαμβάνονται στη μελέτη που ωρίμασε η Περιφέρεια με τετράιχνη διατομή.
Για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι Κακαβιά θα ισχύσει η μελέτη με τις προσθήκες που θα γίνουν από τις Τεχνικές Υπηρεσίες της Περιφέρειας, ώστε να γίνει και αυτό κλειστό, με τον συνολικό προϋπολογισμό του έργου να εκτιμάται σε 230 εκατ. ευρώ.
Για τον οδικό άξονα Ιόνια Οδός – Πρέβεζα ο κ. Καχριμάνης ανέφερε ότι έχει ζητηθεί από το υπουργείο Υποδομών η παράδοση της μελέτης στην Περιφέρεια προκειμένου να την ωριμάσει και να τη διαμορφώσει σε αυτοκινητόδρομο προδιαγραφών Expressway, ώστε στη συνέχεια να την εντάξει στο Ε.Π. «Ήπειρος 2021 - 27». Το ίδιο ζητήθηκε και για το τμήμα διασταύρωση Πάργας – Μεσοπόταμος.

Ηγουμενίτσα – Πλαταριά
Ένα άλλο ζήτημα που έχει τεθεί προς εξέταση στο υπουργείο Υποδομών είναι ο δρόμος Ηγουμενίτσα – Πλαταριά και συγκεκριμένα η εξεύρεση λύσης στο τμήμα που γίνεται ορατό από την πόλη, με την πρόταση της Περιφέρειας να περιλαμβάνει την κατασκευή σήραγγας. Όπως τόνισε χθες ο Περιφερειάρχης, «είμαστε σε συνεχή επαφή με τον Υπουργό και τον Υφυπουργό Υποδομών και περιμένουμε εντός των ημερών να μας δώσει το Υπουργείο τις τελικές απαντήσεις».

Το κλειστό ξιφασκίας
Το πρώην κλειστό ξιφασκίας, ένα βοηθητικό γήπεδο και μηχανολογικό εξοπλισμό θα παραλάβει τελικά η Περιφέρεια Ηπείρου από τις υπό αποσυναρμολόγηση Ολυμπιακές εγκαταστάσεις του Ελληνικού. Όπως ανέφερε χθες ο Αλέκος Καχριμάνης, για τις εγκαταστάσεις αυτές υπάρχει η σύμφωνη γνώμη του Υπουργού Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνι Γεωργιάδη και του Υφυπουργού Αθλητισμού Λευτέρη Αυγενάκη.
Η Περιφέρεια θα επωμιστεί το κόστος της αποσυναρμολόγησης που για λογαριασμό της εταιρίας LAMDA στην οποία έχουν περιέλθει οι εγκαταστάσεις του Ελληνικού ανέλαβε η κατασκευαστική εταιρία INTRAKAT και το οποίο θα καλυφθεί με ομόφωνη απόφαση από το Περιφερειακό Ταμείο Ηπείρου. Ο Περιφερειάρχης υπογράμμισε ότι το κλειστό ξιφασκίας είναι έκτασης περίπου 10.5 στρεμμάτων, έχοντας διαστάσεις 150 μέτρα μήκος και 65 μέτρα πλάτος.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η λύση της μεταφοράς των κλειστών γυμναστηρίων του Ελληνικού επιλέχτηκε ως η πλέον ρεαλιστική και άμεση καθώς δεν προχώρησε το ζήτημα της κατασκευής του δεύτερου κλειστού στο Βοτανικό Ιωαννίνων.
Όπως εξήγησε χθες ο Περιφερειάρχης, «μας είχε ζητηθεί το 2019 από τον τότε Υφυπουργό Αθλητισμού κ. Βασιλειάδη η μελέτη του Κλειστού, την οποία παραδώσαμε μαζί με την πολεοδομική άδειας στις 17 Μαΐου 2019. Επειδή ήταν άδεια μελέτης - κατασκευής μας απάντησε ότι τα θέλει αναλυτικά και τα οποία βγήκαν τον Ιούλιο του 2019, με το κόστος να ανέρχεται σε 15 εκ. ευρώ, αλλά τότε ο κ. Βασιλειάδης είχε αποχωρήσει. Όλα αυτά ναυάγησαν και ξεκινήσαμε και πάλι από την αρχή».