Η Ε.Ε. στηρίζει την κατασκευή της Σιδηροδρομικής Εγνατίας!

on .

RAGES TRENOY

• Η σιδηροδρομική Εγνατία, αρχίζει πλέον να μπαίνει για τα καλά στον κυβερνητικό σχεδιασμό για τα επόμενα χρόνια, καθώς υπάρχει η θετική βούληση της Ευρωπαϊκής Ένωσης! Αυτό προέκυψε από εκδήλωση που διοργάνωσε στην Αθήνα ο ΟΣΕ για την υποδοχή του τρένου Connecting Europe Express. Τόσο ο εκπρόσωπος της Γενικής Διεύθυνσης Κινητικότητας και Μεταφορών (DG Move) όσο και ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής εστίασαν στην περαιτέρω επέκταση των σιδηροδρομικών έργων.
Mάλιστα στην ομιλία του ο εκπρόσωπος της DG Move, αναφέρθηκε στην Σιδηροδρομική Εγνατία δηλαδή τον διάδρομο από Ηγουμενίτσα μέχρι Αλεξανδρούπολη και τα 6 βασικά λιμάνια της χώρας. «Έχουμε πολλά βήματα να κάνουμε και απαιτείται μακροχρόνια δέσμευση και αφοσίωση» είπε χαρακτηριστικά.
Ο Υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής αναφέρθηκε για τα σιδηροδρομικά έργα ύψους 3,3 δις. ευρώ που έχουν προγραμματιστεί από την Κυβέρνηση, η οποία όπως είπε έχει βάλει μπροστά το μεγαλύτερο πρόγραμμα σιδηροδρομικών έργων που έγινε ποτέ στη χώρα.
Οι δηλώσεις και οι τοποθετήσεις αυτές δημιουργούν ένα νέο θετικό πλαίσιο για τη σιδηροδρομική Εγνατία και ειδικά για το τμήμα που αφορά την Ήπειρο. Αν και στην παρούσα φάση δεν μπορεί να μιλήσει κάποιος για ώριμο προς χρηματοδότηση έργο, το γεγονός ότι ο ΟΣΕ -όπως αναφέρει το καλά ενημερωμένο ypodomes.gr- έχει ήδη ξεκινήσει μελέτες για το δυτικό τμήμα που αφορά και τη νέα γραμμή προς Κοζάνη, Ιωάννινα και Ηγουμενίτσα, δημιουργεί αυξημένες προσδοκίες για το επόμενο στάδιο.
Σύμφωνα με τον Υπουργό Κ. Καραμανλή, «για πρώτη φορά το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών βρήκε τον τρόπο να δημοπρατήσει σιδηροδρομικά έργα πακέτο, ή αλλιώς “turn-key”, χωρίς κατατμήσεις, που οδηγούν σε εγκληματικές καθυστερήσεις και σε υπερβάσεις προϋπολογισμών».
Από την πλευρά του ο Σπύρος Πατέρας, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος ΟΣΕ, σημείωσε ότι υπάρχουν σημαντικές προϋποθέσεις για να γίνει ο σιδηρόδρομος πρωταγωνιστής των επιβατικών και εμπορικών μεταφορών στη χώρα, όπως συμβαίνει σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη. Όπως υπογράμμισε «Για να επιτύχουμε τα παραπάνω χρειαζόμαστε σωστή αξιοποίηση των ανθρώπινων και των οικονομικών πόρων και προστασία της σιδηροδρομικής υποδομής και περιουσίας».
Πιο συγκεκριμένα σημείωσε την ανάγκη αναβάθμισης και βελτιστοποίηση των σιδηροδρομικών υποδομών για να αυξηθούν η ταχύτητα των μεταφορών και η αξιοπιστία του δικτύου.