Μπαίνουν οι... βάσεις για να φτάσει το τρένο στην Ήπειρο!

on .

TRENO SIDHRODROMOS

• Τελικά το τρένο μπορεί να... σφυρίξει και στην Ήπειρο, κάτι που αποτελεί χρόνιο αίτημα της περιοχής μας! Ωστόσο θα χρειαστεί υπομονή, αφού η όλη διαδικασία για επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου βρίσκεται σε αρχικό στάδιο και μόνο οι απαραίτητες μελέτες θα πάρουν κάτι παραπάνω από μία τριετία για να ολοκληρωθούν.
Τις νέες σιδηροδρομικές γραμμές σε Ήπειρο και Δυτική Μακεδονία προγραμματίζουν ο ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών

και Μεταφορών στα πλαίσια της επέκτασης των σιδηροδρομικών υποδομών της χώρας.

Καλαμπάκα - Ηγουμενίτσα
Η νέα σιδηροδρομική Γραμμή Καλαμπάκα – Ιωάννινα – Ηγουμενίτσα είναι ενταγμένη στο Κεντρικό Δίκτυο Διευρωπαϊκών Μεταφορών, όπως αναφέρει η έγκυρη ιστοσελίδα «ypodomes.com» που φιλοξενεί ρεπορτάζ του Νίκου Καραγιάννη. Ο ΟΣΕ έχει εγκεκριμένη χρηματοδότηση 20 εκατ. ευρώ για τις μελέτες οι οποίες θα χωριστούν σε τέσσερα τμήματα. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα που έχει τεθεί, μέχρι τα τέλη του 2022 θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαγωνισμοί των μελετών. Η ολοκλήρωση τους εκτιμάται για το πρώτο τρίμηνο του 2025.

Πολυετής διαδικασία
Στην παρούσα φάση εξετάζεται από τον ΟΣΕ και το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, ένταξη του έργου αυτού μαζί με το αντίστοιχο της σιδηροδρομικής σύνδεσης Κοζάνης – Βέροιας στο κεντρικό δίκτυο, αποκτώντας, έτσι, αυξημένη προτεραιότητα σε χρηματοδότηση. Ουσιαστικά πρόκειται για την αρχή μίας πολυετούς διαδικασίας η οποία θα οδηγήσει τελικά στην υλοποίηση αυτών των νέων για τη χώρα σιδηροδρομικών γραμμών που αποτελούν το μεγαλύτερο τμήμα της Δυτικής Σιδηροδρομικής Εγνατίας.
Θα πρέπει να σημειωθεί πως ο ΟΣΕ έχει ξεκινήσει τις πρώτες μελέτες για την επέκταση του σιδηρόδρομου στην Ήπειρο από τη δεκαετία του 2000 με ένα φιλόδοξο πλάνο το οποίο όμως δεν είχε συνέχεια.
Εξάλλου, σύμφωνα με πληροφορίες, ο ΟΣΕ εξασφάλισε χρηματοδότηση από το CEF II για να ξεκινήσουν οι πρώτες μελέτες που αφορούν τη γραμμή Καλαμπάκα -Κοζάνη η οποία παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον και λόγω του προγράμματος απολιγνιτοποίησης.

Για πρώτη φορά...
Οι νέες αυτές γραμμές ουσιαστικά εντάσσουν την Ήπειρο και τη Δυτική Μακεδονία για πρώτη φορά στο εθνικό σιδηροδρομικό δίκτυο το οποίο διευρύνεται πραγματικά μετά από πολλά χρόνια.
Προσπάθειες που είχαν γίνει στο παρελθόν δεν καρποφόρησαν με αποτέλεσμα οι δύο συγκεκριμένες περιοχές να μείνουν σιδηροδρομικά απομονωμένες από την υπόλοιπη χώρα. Τα έργα αυτά πρόκειται να διεκδικήσουν χρηματοδότηση από μελλοντικά ευρωπαϊκά κονδύλια καθώς προηγούνται άλλα σιδηροδρομικά έργα για την τρέχουσα δεκαετία.