Έτοιμη στα τέλη του 2023 θα είναι η οδός Νιάρχου!

on .

NIARXOY ERGA 21 10 20

Με ικανοποιητικούς ρυθμούς προχωράει η κατασκευή της οδού Νιάρχου, του μεγαλύτερου έργου που υλοποιείται αυτή τη στιγμή στο Λεκανοπέδιο Ιωαννίνων, η οποία αναμένεται, εκτός απροόπτου, να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2023, όπως τόνισε χθες ο Αλέκος Καχριμάνης.
Ο Περιφερειάρχης αναφέρθηκε επίσης στην παράκαμψη του Αρχαιολογικού Χώρου της Νικόπολης εκφράζοντας την ικανοποίησή του για την εξέλιξη του έργου, ενώ επισήμανε ιδιαίτερα τη σημασία που έχει η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων για τη μείωση του ενεργειακού κόστους των ΤΟΕΒ.
Προχωρά η Νιάρχου
Αισιόδοξος ότι το έργο της οδού Νιάρχου θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2023, όταν εκπνέει και το χρηματοδοτικό πρόγραμμα του Ε.Π. «Ήπειρος 2014-2020» εμφανίσθηκε χθες ο Περιφερειάρχης. Όπως είπε, οι εργασίες προχωρούν με πολύ καλούς ρυθμούς και τις επόμενες ημέρες θα αρχίσει η δημιουργία βοηθητικών λωρίδων που είναι απαραίτητες για τη διευκόλυνση της κυκλοφορίας κατά τη διάρκεια κατασκευής του οδικού άξονα.
Υπενθυμίζεται ότι το έργο της Νιάρχου προβλέπει την κατασκευή δρόμου μήκους 4,5 χλμ., με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και διαχωριστική νησίδα, πεζοδρόμια, παράλληλο οδικό δίκτυο και ποδηλατόδρομο. Σύμφωνα με τη μελέτη, προβλέπονται επίσης ένας ανισόπεδος κόμβος επί της περιφερειακής οδού και πέντε ισόπεδοι κόμβοι στο στρατόπεδο Βελισσαρίου, στη διασταύρωση με την οδό Καραϊσκάκη, στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο, στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και στην είσοδο της Πεδινής.
Η παράκαμψη Νικόπολης
Ένα άλλο σημαντικό οδικό έργο που υλοποιείται στην Περιφέρεια Ηπείρου είναι η παράκαμψη του Αρχαιολογικού χώρου της Νικόπολης, ο οποίος θα μπορέσει έτσι να ενοποιηθεί.
Ο κ. Καχριμάνης εξέφρασε χθες την ικανοποίησή του για τις εξελίξεις που επιτρέπουν τη δημοπράτηση του έργου. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά, «είχαμε ένα τεράστιο άγχος γιατί είναι έργο από το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα από το 2014-2020, που, σημειωτέον, το πρόγραμμα αυτό, χωρίς να δοθεί παράταση –αν και πιθανόν να πάρει παράταση λόγω covid- είναι μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2023. Έτσι, ξεκινάμε αυτό το έργο και ενοποιείται ο χώρος της αρχαίας Νικόπολης».
Όπως πρόσθεσε, η παράκαμψη Νικόπολης «ήταν ένα αίτημα από πάρα πολλά χρόνια και δύσκολα πέρασε στο ΚΑΣ. Δεύτερον, η αλλαγή εισόδου της πόλης από το Μύτικα, δίνει άλλη ανάπτυξη στην ευρύτερη περιοχή της Πρέβεζας, ενώ συμβάλλει στο να έχουμε το δικαίωμα να ενταχθεί η Αρχαία Νικόπολη υπό την προστασία της UNESCO».
Αναβάθμιση ΤΟΕΒ
Την εγκατάσταση φωτοβολταϊκών συστημάτων στους ΤΟΕΒ επιδιώκει η Περιφέρεια Ηπείρου, η οποία ενέταξε στο Π.Α.Α. πέντε τέτοια έργα. Με τον τρόπο αυτό, όπως εξήγησε χθες ο Περιφερειάρχης, θα επιτευχθεί μείωση του κόστους λειτουργίας των αντλητικών συστημάτων τους και σταδιακά θα μπορέσουν να αποσβεσθούν οι συσσωρευμένες οφειλές για ηλεκτρικό ρεύμα. Ωστόσο, όπως είπε ο κ. Καχριμάνης, ενώ έχουν ληφθεί οι εγκρίσεις, ο ΔΕΔΔΗΕ επικαλείται μη διαθεσιμότητα του δικτύου για σύνδεση των συστημάτων.
«Είναι απαράδεκτη αυτή η κατάσταση και θα πρέπει να γίνονται άμεσα δεκτές οι αιτήσεις και μόνο αν περάσει ένας εύλογος χρόνος, να παραχωρείται η διατιθέμενη ισχύς σε ιδιώτες», ανέφερε μεταξύ άλλων, κάνοντας γνωστό πως έχει προχωρήσει σε παρεμβάσεις προς τις αρμόδιες αρχές για την επίλυση του ζητήματος. Δεν παρέλειψε δε να τονίσει ότι θα πρέπει στις Διοικήσεις των ΤΟΕΒ να εκπροσωπείται και η Τοπική Αυτοδιοίκηση, ώστε να υπάρχει καλύτερος έλεγχος.
Έργα και Ταμείο Ανάκαμψης
Ο Αλ. Καχριμάνης αναφέρθηκε, τέλος, στη δυνατότητα ένταξης έργων οδικής ασφάλειας στα προγράμματα που έχουν κατατεθεί από τα αρμόδια Υπουργεία για το Ταμείο Ανάκαμψης.
Όπως είπε χαρακτηριστικά, «είμαστε σε συνεννόηση με τα Υπουργεία Εσωτερικών και Οικονομικών για να ενταχθούν έργα οδικής ασφάλειας, όπως γέφυρες και κυκλικοί κόμβο στο Ταμείο Ανάκαμψης. Δυστυχώς, μεγάλα έργα, όπως το Ιωάννινα – Κακαβιά, δεν μπόρεσαν να μπουν, παρόλο που εμείς ως Περιφέρεια Ηπείρου ετοιμαστήκαμε. Νομίζω και για τα έργα που θα μπουν στο Ταμείο μπορεί να είναι ιδιαιτερότητα η Ήπειρος, καθόσον μέχρι σήμερα είναι η μόνη περιοχή της Ελλάδας για την οποία δεν προωθείται πρόγραμμα για το σιδηρόδρομο».

ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ