Η πανδημία «γονάτισε» τους εργαζόμενους στα ΚΕΠ

on .

KEP YPOLOGISTHS

Το γεγονός ότι τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών έχουν καθιερωθεί στη συνείδηση των πολιτών ως η πιο επιτυχημένη υπηρεσία στο Δημόσιο, δεν σημαίνει ότι οι εργαζόμενοί τους μπορούν να ανταποκρίνονται αποτελεσματικά στις συνεχώς αυξανόμενες αρμοδιότητες που τους εκχωρούν, με πρόσχημα την πανδημία. 

Οι αντοχές των εργαζομένων έχουν εξαντληθεί και η

Πανελλήνια Ομοσπονδία τους τονίζει ότι «τα ΚΕΠ δεν μπορούν να μετατραπούν στο μοναδικό σημείο εξυπηρέτησης των πολιτών με φυσική παρουσία που διαθέτει το κράτος. Είναι πρακτικά αδύνατον 3.000 εργαζόμενοι να ανταποκρίνονται σε όγκο εργασίας που αντιστοιχούσε μέχρι πρότινος σε εκατοντάδες χιλιάδες υπαλλήλους, οι οποίοι υπηρετούν στο Δημόσιο»!
Η πιεστική κατάσταση που έχει δημιουργηθεί το τελευταίο μεγάλο διάστημα περιγράφεται σε σχετική ανακοίνωση με τους εργαζόμενους να ζητούν ενίσχυση προσωπικού, καθώς και να μην προσθέτουν στα ΚΕΠ νέες διαδικασίες.

Όλα στα ΚΕΠ!
Όπως χαρακτηριστικά αναφέρεται «Μέσα σε αυτό το χρονικό διάστημα και ιδιαίτερα τελευταίως οι δημόσιες υπηρεσίες άλλαξαν δραστικά. Η πανδημία αποτέλεσε την καλύτερη δικαιολογία για να κατεβάσουν πολλές από αυτές τα ρολά τους, να μην εξυπηρετούν τους πολίτες δια ζώσης ή να κλείνουν ραντεβού σε βάθος χρόνου, ουσιαστικά παραπέμποντάς τους στα ΚΕΠ.
»Οι συνάδελφοί μας τον τελευταίο χρόνο της πανδημίας, παρά τις απαγορεύσεις και τους περιορισμούς των μετακινήσεων, διεκπεραίωσαν πάνω από 6.300.000 αιτήματα πολιτών και θεώρησαν περισσότερα από 20.000.000 γνήσια υπογραφής.
»Σε όλα αυτά ήλθε να προστεθεί με γεωμετρική αύξηση η τηλεφωνική εξυπηρέτηση, καθώς πλέον σχεδόν καμία δημόσια υπηρεσία, με πρόσχημα την έλλειψη προσωπικού, δεν σηκώνει τα τηλέφωνά της.
»Ο μεγάλος όγκος υποθέσεων, η ανάθεση πρόσθετων καθηκόντων από Δημάρχους και η άρνηση πολλές φορές πολιτικών και υπηρεσιακών προϊσταμένων να εφαρμόζουν εγκύκλιες οδηγίες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, ανατρέπουν την τήρηση του προγραμματισμού επισκέψεων στα ΚΕΠ (ραντεβού) για την εξυπηρέτηση του πολίτη».

Εστίες συνωστισμού
Παράλληλα η Ομοσπονδία αναδεικνύει και μια άλλη πτυχή του προβλήματος που έχει να κάνει με το ότι τα ΚΕΠ εξελίσσονται σε εστίες συνωστισμού και διασποράς του νέου ιού. Η κατάσταση σε πολλά Κέντρα έχει ξεφύγει από κάθε έλεγχο, προστίθενται συνεχώς νέες διαδικασίες στα ΚΕΠ, αυξάνοντας περισσότερο τον αριθμό των πολιτών που θέλει να εξυπηρετηθεί, ενώ το προσωπικό έχει μειωθεί σημαντικά και συνεχίζει να μειώνεται μέρα με τη μέρα.

Τα αιτήματα
Με δεδομένο όλα τα παραπάνω, η Πανελλήνια Ομοσπονδία ζητά:
2 Να ενισχυθούν τα ΚΕΠ με προσωπικό ανάλογα με τον όγκο εργασίας τους.
2 Να σταματήσει άμεσα η εισαγωγή νέων διαδικασιών στα ΚΕΠ και να ανασταλεί η διεκπεραίωση των διαδικασιών που προστέθηκαν πρόσφατα, όπως αυτές του ΕΟΠΥΥ, ΕΦΚΑ, ΟΑΕΔ που ουσιαστικά μετατρέπουν τα ΚΕΠ σε παραρτήματα τους.
2 Όσο διαρκεί η πανδημία και όχι μόνο, ΟΛΕΣ οι δημόσιες υπηρεσίες να ανοίξουν τις πόρτες τους στους πολίτες και να τους εξυπηρετούν εκ παραλλήλου με τα ΚΕΠ, ώστε να υπάρξει αποσυμφόρηση.
2 Να τηρείται απαρέγκλιτα ο προγραμματισμός επισκέψεων των πολιτών (ραντεβού) σε όλα ανεξαιρέτως τα ΚΕΠ σύμφωνα με τις εγκύκλιες οδηγίες που έχουν δοθεί και να σταματήσει κάθε αυθαιρεσία από τους αιρετούς προς τους εργαζόμενους στα ΚΕΠ.
2 Να ενταχθούν τα ΚΕΠ και οι εργαζόμενοι σε αυτά στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Σύνδεση ΚΕΠ με gov.gr
Στο μεταξύ μόλις χθες, το Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης ανακοίνωσε τη νέα διαδικασία ψηφιακής έκδοσης, μέσω του gov.gr, οκτώ πιστοποιητικών αστικής και δημοτικής κατάστασης από τα Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών όλης της χώρας.
Όπως ανέφερε ο Υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Γ. Γεωργαντάς «σήμερα, τα ΚΕΠ διασυνδέονται με το Μητρώο Πολιτών, δίνοντας τη δυνατότητα στον πολίτη να υποβάλλει ψηφιακά αιτήσεις για οκτώ σημαντικά πιστοποιητικά δημοτικής και αστικής κατάστασης και παράλληλα να τα παραλαμβάνει σε μηδενικό χρόνο. Η υφιστάμενη, χρονοβόρα διαδικασία που απαιτούσε από τους πολίτες δύο επισκέψεις στα ΚΕΠ, σταματά. Πλέον, η παραλαβή πραγματοποιείται την ίδια στιγμή με την αίτηση».
Τα πιστοποιητικά που μπορεί να ζητήσει ο πολίτης είναι:
- Πιστοποιητικό Γεννήσεως επικαιροποιημένο.
- Πιστοποιητικό Οικογενειακής κατάστασης επικαιροποιημένο.
- Ληξιαρχική πράξη γέννησης από τον 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).
- Ληξιαρχική πράξη γάμου από τον 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).
- Ληξιαρχική πράξη Συμφώνου Συμβίωσης από τον 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).
-Ληξιαρχική Πράξη Θανάτου από τον 08/2013 (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).
-Πιστοποιητικό Ιθαγένειας (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).
- Πιστοποιητικό Εγγυτέρων Συγγενών εφόσον έχει εκδοθεί για μια φορά (για πρώτη φορά online από τα ΚΕΠ).
Πλέον ο υπάλληλος των ΚΕΠ θα μπορεί να εκδίδει τα παραπάνω πιστοποιητικά ψηφιακά, μέσω του gov.gr και να τα παραδίδει επιτόπου στον πολίτη. Η όλη διαδικασία θα ολοκληρώνεται σε λίγα μόνο λεπτά, με μόνο δικαιολογητικό το αστυνομικό δελτίο ταυτότητας, μέσω του οποίου θα γίνεται η ταυτοποίηση του ενδιαφερομένου και η διασύνδεση μεταξύ των συστημάτων.
Μάλιστα, τα παραπάνω πιστοποιητικά αποτελούν τον συχνότερο λόγο επίσκεψης πολιτών στα ΚΕΠ αφού για το 2019 είχαν εκδοθεί συνολικά 3.190.790 πιστοποιητικά. Ακόμα και μετά την καθιέρωση του gov.gr το 2020, οπότε και επήλθε μείωση της τάξης του 30%, τα ΚΕΠ κλήθηκαν να εκδώσουν τα εν λόγω πιστοποιητικά 2.130.821 φορές.