Καλές πρακτικές για διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων

on .

PAPAEYSTATHIOY MAROYLA

• «Ανάδειξη καλών Πρακτικών και Προτάσεων για τη διδασκαλία των φιλολογικών μαθημάτων στο πλαίσιο μιας Κοινότητας Συνεργασίας και Επαγγελματικής Ανάπτυξης των Εκπαιδευτικών- Αφιέρωμα στα 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 1821», ήταν το θέμα διαδικτυακού συνεδρίου, που έγινε από τις 1 έως τις 3 Μαρτίου.
Το διοργάνωσαν η συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου φιλολόγων Ηπείρου Μαρία Παπαευσταθίου – Τσάγκα (φωτό), που έχει μεγάλη ευαισθησία και προσφορά στα εθνικά θέματα, και η συντονίστρια εκπαιδευτικού έργου φιλολόγων Ηρακλείου-Λασιθίου Ιωάννα Ραμουτσάκη. Συμμετείχε η κοινότητα φιλολόγων Ιωαννίνων-Θεσπρωτίας.
Στο πλαίσιο του συνεδρίου ακούστηκαν και προβλήθηκαν πολύ ενδιαφέροντα πράγματα. Μεταξύ αυτών η παρουσίαση εκπαιδευτικού σεναρίου, που υλοποιήθηκε στην Α΄ τάξη Λυκείου την περίοδο της καραντίνας. Πρόκειται για συνθετική-δημιουργική εργασία που εκπόνησαν οι μαθητές στο πλαίσιο της σύγχρονης (cisco webex) και της ασύγχρονης (e-class) εξ αποστάσεως διδασκαλίας, αξιοποιώντας εργαλεία των ΤΠΕ (web2, ψηφιακό βιβλίο με χρήση book creator, συνεργατική γραφή-google docs) και συνδέοντας την ιστορική αφήγηση με σύγχρονα ιστορικά και ειδησεογραφικά γεγονότα, με διάφορες μορφές τέχνης (αρχαίο θέατρο, ποίηση, ζωγραφική) και τεχνικές δημιουργικής γραφής.
Το σενάριο συνδυάζει τις αρχές της εξ αποστάσεως διδασκαλίας, της διερευνητικής, βιωματικής και συνεργατικής μάθησης και έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να επικοινωνήσουν, να εκφραστούν δημιουργικά, να αναπτύξουν ενσυναίσθηση μπαίνοντας στη θέση των ηττημένων Αθηναίων στους Αιγός Ποταμούς και να αντλήσουν δύναμη από την αγωνιστικότητα τους για να υπομείνουν το δικό τους εγκλεισμό. Η κ. Παπαευσταθίου εισηγήθηκε το θέμα: «Νικηφόρου Βρεττάκου, Η Φιλοσοφία των Λουλουδιών" και το ανέπτυξε οπτικοποιημένα.