Μήπως η οικογενειοκρατία είναι κανονικότητα για τα ελληνικά ΑΕΙ;

on .

PANEPISTHMIO IOANNINON PINAKIDA

• Με όσα κατά καιρούς βλέπουν το φως της δημοσιότητας, περί νεποτισμού στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προστίθεται και μια ακόμη περίπτωση, που εκτυλίσσεται και, όπως φαίνεται, μάλλον ολοκληρώθηκε στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων.
Η προκήρυξη για μια θέση επίκουρου καθηγητή δημοσιεύτηκε το 2016. «Τέσσερα χρόνια και το θέμα βρίσκεται (ή μήπως έκλεισε;) έπειτα από ένσταση δική μου στο γραφείο της Υπουργού Παιδείας», τονίζει με επιστολή του στον «ΠΡΩΙΝΟ ΛΟΓΟ» υποψήφιος για την εν λόγω θέση (τα στοιχεία του είναι στην διάθεση της εφημερίδας).
Να τι αποκαλύπτει στην επιστολή του: «Η Τριμελής Εισηγητική Επιτροπή κατέθεσε δύο σημειώματα, για τους 13 υποψήφιους. Τα δύο μέλη της Τριμελούς Επιτροπής με πρότειναν πρώτο για την υπό πλήρωση θέση. Ωστόσο, στην πρώτη ψηφοφορία έλαβα ίσες ψήφους όχι με τον δεύτερο, τρίτο, τέταρτο….. ή έβδομο, αλλά με την…. όγδοη στην αξιολογική σειρά συνυποψήφιά μου (θυγατέρα γνωστού καθηγητή στο διπλανό με το ΠΤΔΕ πανεπιστημιακό τμήμα), η οποία προκρίθηκε διθυραμβικά στην τελευταία συνεδρίαση του εκλεκτορικού σώματος, έναντι όλων των άλλων, κυρίως για το ένα και μοναδικό της βιβλίο, το οποίο όμως, όπως προκύπτει από τα πρακτικά, δεν είχε καταθέσει στην προβλεπόμενη ημερομηνία! Σε αντίθεση, βέβαια, με τα 12 βιβλία που έχω συγγράψει μόνος ή σε συνεργασίες… Και σε αντίθεση, επιπλέον, με την ποσοτική και ποιοτική υπεροχή του συνολικού επιστημονικού και συγγραφικού μου έργου που ανέδειξαν, έναντι όλων των συνυποψήφιών μου, τόσο τα δύο μέλη της εισηγητικής επιτροπής όσο και άλλα τρία μέλη του εκλεκτορικού σώματος».

Η αξιολόγηση
»Ναι… προκρίθηκε η όγδοη από εννιά τελικά υποψήφιους -τονίζει ο απορριφθείς υποψήφιος- η προτελευταία δηλαδή, γιατί οι υπόλοιποι τέσσερις αποκλείστηκαν, επειδή δεν είχαν συμπληρωμένη διετή αυτοδύναμη διδασκαλία σε ΑΕΙ.
»Μετά από ένσταση που υπέβαλα, ζητώντας έλεγχο νομιμότητας της διαδικασίας, η Νομική Υπηρεσία του Πανεπιστημίου με μακροσκελή έκθεση 68 σελίδων (!!!) διαπίστωσε, μεταξύ πολλών άλλων, ότι η προκριθείσα συνυποψήφια δεν είχε την προβλεπόμενη από τον νόμο διδακτική εμπειρία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, στο υπό πλήρωση γνωστικό αντικείμενο, ούτε διετή εργασία σε αναγνωρισμένα ερευνητικά κέντρα…. Η έκθεση κατέληγε στο συμπέρασμα ότι …η εν λόγω διαδικασία εκλογής είναι μη σύννομη ως προς την τήρηση της τυπικής διαδικασίας και πρότεινε επανάληψη της διαδικασίας από το σημείο στο οποίο πάσχει.

Ξανά την ίδια!
»Το 2018, το νέο εκλεκτορικό σώμα ψήφισε πλειοψηφικά ξανά την ίδια συνυποψήφια, παρά το γεγονός, όπως προκύπτει από τα πρακτικά της εκλογής, ότι μέχρι και την ημερομηνία της δεύτερης εκλογής, δύο χρόνια μετά (!!!), η συνυποψήφια δεν κατέθεσε όπως της ζητήθηκε, έστω και καθυστερημένα, τη σύμβαση που αποδείκνυε την εργασιακή της εμπειρία από το αρμόδιο θεσμικό όργανο….
»Μετά από άλλη μία ένσταση, στην οποία δικαιώθηκα, η διαδικασία εκλογής επαναλήφθηκε το 2019. Για τρίτη συνεχή φορά, η πλειοψηφία του νέου εκλεκτορικού σώματος α) με δύο από τους εκλέκτορες να είναι διδάκτορες του πατέρα της εκλεγμένης συνυποψήφιας και Καθηγητή συγγενικού τμήματος του ιδίου Πανεπιστημίου, στοιχεία που εγείρουν σοβαρά θέματα ηθικής τάξεως και δεοντολογίας, β) απαξιώνοντας προσβλητικά το επιστημονικό μου έργο, παρά τις 120 και πλέον ετεροαναφορές του, γ) κατά παράβαση των αρχών της ίσης μεταχείρισης και της φανερής δράσης των διοικητικών οργάνων, δ) προκαλώντας ανασφάλεια δικαίου στους συμμετέχοντες σε σχέση με τα δικαιώματά τους και ε) χαρακτηρίζοντας ακόμη και ως… «αστοχία» την απόφαση της Νομικής Υπηρεσίας να επαναληφθεί η διαδικασία της εκλογής… επανεξέλεξε, όπως καταλαβαίνετε, την ίδια συνυποψήφια, παρά τη διαπίστωση περί νομικής πλημμέλειας στις προϋποθέσεις συμμετοχής της.
* * *
»Θα μου πείτε πως ξέρετε πολλές περιπτώσεις σαν κι αυτή… Πράγματι, έτσι είναι… περνάνε απαρατήρητα πλέον… τα δεχόμαστε ως ‘κανονικότητα’. Είναι δυνατόν ορισμένα εκλεκτορικά σώματα να ψηφίζουν ενάντια στους νόμους, χωρίς καμία συνέπεια; Υπάρχει κάποιο κεκτημένο δικαίωμα ιδιότυπης ασυλίας, κάτω από την οποία καλύπτονται, όταν φανερά και απροκάλυπτα παραβαίνουν τους νόμους; Κανείς δεν μπορεί να σταματήσει την κατάσταση αυτή;
…Λίγοι πλέον μιλούν, ακόμη λιγότεροι ενίστανται -καταλήγει με έμφαση ο καταγγέλων υποψήφιος. Τι νόημα έχει, άλλωστε, να υποβάλλει κανείς πολλαπλές ενστάσεις, να δικαιώνεται συνεχώς… αλλά, τελικά, να χάνει; Σε τι αδιέξοδο έχουμε περιέλθει;
Η συγκεκριμένη υπόθεση βρίσκεται (;) στα χέρια της ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας. Εάν δεν ληφθούν τολμηρές πολιτικές αποφάσεις τα όσα θλιβερά διαδραματίζονται με αδιαφανή και, ενίοτε, σκανδαλώδη τρόπο -αλλά ελάχιστα βλέπουν το φως της δημοσιότητας- θα ταλανίζουν για πολλά χρόνια ακόμη την πολύπαθη τριτοβάθμια εκπαίδευση, καθυστερώντας μακροπρόθεσμα τη γενικότερη ανάπτυξη της χώρας».

ΣΗΜ Π.Λ.:
Υπάρχει απάντηση;
- Για όσα παραπάνω αναφέρει ο απορριφθείς υποψήφιος έχουν κάτι να απαντήσουν οι αρμόδιοι του Πανεπ. Ιωαννίνων; Πού βρίσκεται το θέμα; Τι λέει για την υπόθεση το Υπ. Παιδείας μια και έχει ενημερωθεί για το θέμα;