Αυτό ήταν, η ΔΕΗ… έχασε το κοινωνικό της πρόσωπο

on .

DEH REYMA TEXNIKOS DIAKOPH

• Κάποτε η Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρικού επιτελούσε κι έναν ιδιαίτερα σημαντικό κοινωνικό ρόλο, καθώς έφτιαχνε δίκτυα και διένεμε ηλεκτρικό ακόμα και στις πιο απόμακρες γωνιές της χώρας μας.
Σήμερα αυτό είναι αυτονόητο, οι εποχές άλλαξαν και η ΔΕΗ δυστυχώς έχει πλέον μετατραπεί σε έναν «απρόσωπο» οργανισμό που κοιτάζει μόνο τα έσοδα και τίποτε άλλο!
Δεν εξηγείται αλλιώς ότι δεν διστάζουν να κόψουν το ρεύμα σε συμπολίτες που καθυστέρησαν να πληρώσουν τις οφειλές τους ακόμα κι εν μέσω Αυγούστου, όταν πολύς κόσμος απουσιάζει και όλα κινούνται σε πιο αργούς ρυθμούς.
Κι αν γινόταν αυτό σε μεγαλοοφειλέτες, έχει καλώς. Όμως όταν αφήνουν χωρίς ρεύμα πελάτες που χρωστούν μέτρια ή μικρά ποσά, της τάξης των 200 ή 300 ευρώ, για παράδειγμα, τότε δεν μπορεί κανείς να βρει δικαιολογία για τη… σκληρότητα που επιδεικνύει η επιχείρηση, η οποία, λέγεται πως έχει παραχωρήσει τη διαδικασία της διακοπής σε εργολάβους που προχωρούν σ’ αυτές χωρίς καμία προηγούμενη ενημέρωση. Εξάλλου, όπως αναφέρουν πολίτες, η αμοιβή τους εξαρτάται από τον αριθμό των διακοπών ηλεκτρικού τις οποίες κάνουν!
Τα παραπάνω με αφορμή διακοπή ρεύματος σε πελάτη της ΔΕΗ που ζει στο κέντρο των Ιωαννίνων. Χωρίς καμία προηγούμενη ειδοποίηση εκ μέρους της επιχείρησης, του έκοψαν το ρεύμα στις αρχές Αυγούστου για καθυστέρηση πληρωμής λογαριασμού ολίγων εβδομάδων κι ενώ εκείνος απουσίαζε με άδεια. Η ζημιά που υπέστη ήταν μεγάλη, καθώς το ψυγείο του έσβησε και ό,τι υπήρχε μέσα σ’ αυτό χάλασε, με αποτέλεσμα η δυσωδία να πλημμυρίσει επί μέρες ολόκληρη σχεδόν την πολυκατοικία! Το συμβάν αυτό δεν είναι όμως το μοναδικό. Υπάρχουν κι άλλα αντίστοιχα παραδείγματα...

***
Ας ξαναδούν λοιπόν οι ιθύνοντες της ΔΕΗ την πολιτική που ακολουθούν σε περιπτώσεις μικροοφειλετών δίνοντάς τους το περιθώριο να εξοφλήσουν τα χρωστούμενα πριν τους κόψουν και μάλιστα εν μέσω θέρους, το ρεύμα. Εξάλλου, στις μέρες μας το μονοπώλιο στην αγορά ενέργειας έχει πάψει να υφίσταται!