Ρευστό εξαιτίας της πανδημίας το τοπίο και στην Εκπαίδευση!

on .

sxoleio

• Ρευστό όσο ποτέ είναι αυτή τη στιγμή το «τοπίο» της Εκπαίδευσης, καθώς η επέλαση του κορωνοϊού δημιουργεί διαρκώς νέα δεδομένα, ανατρέπει αποφάσεις και επιβάλλει αλλαγές σε όποιον σχεδιασμό έχει γίνει ως τώρα.
Κάπως έτσι, τίθεται εν αμφιβόλω η έναρξη της σχολικής χρονιάς στις 7 Σεπτεμβρίου, με τους επιστήμονες να εισηγούνται καθυστέρηση του πρώτου «κουδουνιού» λόγω της μεγάλης αύξησης των κρουσμάτων. Την ίδια ώρα, οι εκπρόσωποι των εκπαιδευτικών αντιδρούν στις προβλέψεις του υπουργείου Παιδείας για την τηλεκπαίδευση και την εκ περιτροπής λειτουργία των σχολείων σε περίπτωση που απαιτηθεί κάτι τέτοιο από τις περιστάσεις.
Στο δε «μέτωπο» των ΑΕΙ, επανέρχεται το ζήτημα της διαγραφής των λεγόμενων «αιώνιων» φοιτητών, η παρουσία των οποίων θα μετράει αρνητικά στη χρηματοδότηση των Πανεπιστημίων!

Θ’ αργήσει το «κουδούνι»;
Δεν αποκλείεται το ενδεχόμενο τα σχολεία να μην ανοίξουν τελικά στις 7 Σεπτεμβρίου, τουλάχιστον σύμφωνα με πρόταση που έχει πέσει στο τραπέζι της κυβέρνησης από την πλευρά των λοιμωξιολόγων.
Επρόκειτο για απόφαση που είχε ληφθεί σε μια περίοδο όπου ο κορωνοϊός είχε ουσιαστικά εκμηδενιστεί στην Ελλάδα και όλα πήγαιναν καλά με την πανδημία. Ωστόσο, τα νέα δεδομένα, με την εκρηκτική αύξηση των κρουσμάτων τις τελευταίες 10 ημέρες, αλλάζει το σκηνικό και στα σχολεία, σύμφωνα με πληροφορίες του «In.gr».
Οι πληροφορίες που προέρχονται από την πλευρά των επιστημόνων κάνουν λόγο για πρόταση να ανοίξουν τα σχολεία προς τα τέλη Σεπτεμβρίου κι αφού βεβαίως υπάρξει μια καλύτερη εικόνα από το «μέτωπο» των κρουσμάτων. Στο σκεπτικό των ειδικών είναι ότι όλα θα κριθούν στα τέλη Αυγούστου, οπότε και θα ληφθούν οι τελικές αποφάσεις. Όμως, με τα μέχρι στιγμής δεδομένα και με τις εκτιμήσεις των ειδικών ότι το επόμενο 15νθήμερο θα υπάρξει νέα έκρηξη των κρουσμάτων, θεωρείται δεδομένο ότι είναι πια «μετέωρη» η απόφαση να κτυπήσει το «πρώτο κουδούνι» της νέας σχολικής χρονιάς στις 7 Σεπτέμβριου.

Όχι στην τηλεκπαίδευση
Στο μεταξύ, οι συνδικαλιστές Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αντιδρούν στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου για την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση «κατά τη διάρκεια εκ περιτροπής λειτουργίας των σχολείων», όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά σ’ αυτήν.
Εκφράζουν τον φόβο ότι η κυβέρνηση και η Υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως επιμένει σε μια προσπάθεια που έχει ως στόχο όχι την εξ’ αποστάσεως εκπαίδευση απλώς σε συνθήκες πανδημίας αλλά ως ένα πιο σταθερό στοιχείο της εκπαιδευτικής λειτουργίας που θα υποκαταστήσει τη ζωντανή εκπαιδευτική διαδικασία εντός της σχολικής αίθουσας.
«Δεν θα επιτρέψουμε να εφαρμοστούν «υβριδικά μοντέλα» εκπαίδευσης με συνδυασμό δια ζώσης και εξ αποστάσεως με ανοιχτά σχολεία. Είμαστε κάθετα αντίθετοι με την μονιμοποίηση και νομιμοποίηση της εξ αποστάσεως ως αυτοτελές εργαλείο/υποκατάστατο της ζωντανής εκπαιδευτικής διαδικασίας, ‘σε κάθε περίπτωση καθολικής ή μερικής αναστολής ή απαγόρευσης ή εκ περιτροπής λειτουργίας εκπαιδευτικής δομής είτε για άλλο λόγο που ανάγεται σε έκτακτο ή απρόβλεπτο γεγονός», τονίζουν στελέχη της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας.

Διαγραφή «αιώνιων»!
Στο «μέτωπο» της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης τώρα, επανέρχεται η διαγραφή των «αιώνιων» φοιτητών στα ΑΕΙ από το τέλος της επόμενης ακαδημαϊκής χρονιάς με διάταξη που θα συμπεριληφθεί στον νέο νόμο - πλαίσιο του υπουργείου Παιδείας που παρουσιάζεται το φθινόπωρο. Η διάταξη θα αφορά τους νέους φοιτητές των ΑΕΙ, αλλά θα δοθεί και μια μεταβατική περίοδος σε όσους ήδη διανύουν μεγάλη περίοδο φοίτησης χωρίς να έχουν πάρει το πτυχίο τους, ώστε να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους.
Έτσι –σύμφωνα με το ΒΗΜΑ- το ανώτατο όριο σπουδών επανέρχεται στα πανεπιστήμια, το οποίο πλέον θα συνδέεται και με το νέο σύστημα βαθμολογίας για τη χρηματοδότησή τους. Τα εννέα κριτήρια για τη βαθμολόγηση των ΑΕΙ παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες ο πρόεδρος της νέας Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης Περικλής Μήτκας, με το δεύτερο εξ αυτών (εκείνο με τη μεγαλύτερη συμμετοχή στη βαθμολογία τους, δηλαδή το 25%) να αφορά τον αριθμό των ενεργών φοιτητών τους.
Έτσι, τα πανεπιστήμια θα παίρνουν χρήματα για τους ενεργούς φοιτητές τους (όσους δεν έχουν παρατείνει τις σπουδές τους πέραν του ν+2, όπου «ν» είναι ο ελάχιστος χρόνος σπουδών, π.χ. 4, 5 ή 6 χρόνια) ανά πρόγραμμα σπουδών. Όσα από αυτά έχουν τους λιγότερους «αιώνιους» φοιτητές θα επωφελούνται περισσότερο, καθώς σε άλλα ο αριθμός φοιτητών που παραμένουν εγγεγραμμένοι για καιρό χωρίς να ολοκληρώνουν τις σπουδές τους θα αποτελεί μια πρόσθετη επιβάρυνση.
Το σύστημα αυτό θα ισχύσει για το 2021 στο 100% της χρηματοδότησης των ΑΕΙ. Ωστόσο, από το 2022 θα εφαρμοστεί ο νέος νόμος που ορίζει ότι το 80% της χρηματοδότησης των ΑΕΙ θα δίνεται με τα παραπάνω κριτήρια και το 20% θα δίνεται βάσει της αξιολόγησής τους.