Η εξ αποστάσεως εκπαίδευση χρήσιμο εργαλείο για το μέλλον!

on .

PAIDIA YPOLOGISTHS

• Ως ένα χρήσιμο εργαλείο για το μέλλον αναδείχθηκε η εξ αποστάσεως εκπαίδευση στην πρωτοφανή περίοδο της υγειονομικής κρίσης.
Παρά τις προκλήσεις και τις δυσκολίες που είχε στην εφαρμογή της η νέα αυτή πρωτόγνωρη διαδικασία για τα ελληνικά δεδομένα, έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία κατά την περίοδο του γενικού lockdown να διατηρήσουν στενή επαφή με την εκπαιδευτική διαδικασία.
Χθες η Υπουργός Παιδείας Ν. Κεραμέως πραγματοποίησε ευρεία συνάντηση με εμπλεκόμενους φορείς, στην οποία συμμετείχε και η Γενική Γραμματέας Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής Σίσσυ Γκίκα. Θέμα της η υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης η αξιοποίηση της μέχρι σήμερα σημαντικής πορείας της και οι προκλήσεις του αμέσως επόμενου διαστήματος.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση που εξέδωσε το υπουργείο, στη συζήτηση που διήρκησε πάνω από 3 ώρες συμμετείχαν εκπρόσωποι εκπαιδευτικών, γονέων και φορέων ιδιωτικής εκπαίδευσης σε έναν ανοικτό διάλογο χωρίς στεγανά. Ακούστηκαν πολλές και διαφορετικές απόψεις για τις προκλήσεις που αντιμετώπισε η εκπαιδευτική κοινότητα τον καιρό της πανδημίας και συγκεκριμένα την περίοδο αναστολής λειτουργίας των σχολικών μονάδων, αλλά και κατά την επαναλειτουργία αυτών.
Ειδική αναφορά έγινε στις ανάγκες των σχολείων ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης και στις απαιτήσεις των μικρότερων ηλικιών και δη των μαθητών νηπιαγωγείου και δημοτικού.
Η υπουργός αφού αναφέρθηκε στην γενικά επιτυχημένη υλοποίησή της, υπογράμμισε ότι η μέθοδος της σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης δεν μπορεί να υποκαταστήσει τη δια ζώσης εκπαίδευση, αλλά είναι ένα χρήσιμο εργαλείο στην πρωτοφανή αυτή περίοδο κρίσης εξαιτίας της πανδημίας.
Παράλληλα, η κρίση αυτή έδωσε και το έναυσμα για να προχωρήσει πιο γρήγορα η ψηφιοποίηση διαδικασιών στην εκπαίδευση (για παράδειγμα, πραγματοποιήθηκαν για πρώτη φορά ηλεκτρονικές εγγραφές στα νηπιαγωγεία της χώρας), ενώ αναδείχθηκαν ψηφιακά εργαλεία που μπορούν να είναι εξαιρετικά χρήσιμα και να βελτιώσουν και την ουσία του εκπαιδευτικού έργου (για παράδειγμα η πιο εκτεταμένη χρήση εργαλείων ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης).