Την Παρασκευή αναμένονται τα αποτελέσματα των Πανελλαδικών

on .

PANELLADIKES APOTELESMATA

• Κι ενώ μετρά αντίστροφα ο χρόνος για την ανακοίνωση των αποτελεσμάτων των πανελλαδικών εξετάσεων (την Παρασκευή, 10 Ιουλίου αναμένεται να αναρτηθούν οι βαθμολογίες των υποψηφίων), η απόφαση αντιστοίχισης των πανεπιστημιακών τμημάτων που δημοσιεύθηκε στις 25 Ιουνίου, προκαλεί την έντονη αντίδραση του Πρυτανικού Συμβουλίου του Πανεπ. Ιωαννίνων το οποίο καλεί το Υπουργείο Παιδείας να την ανακαλέσει άμεσα, δεδομένου ότι αρχίζει η συμπλήρωση των μηχανογραφικών δελτίων για εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση.
Στο μεταξύ, σε εξέλιξη βρίσκεται η διαδικασία για την υποβολή των Μηχανογραφικών Δελτίων. Μετά την ανακοίνωση των βαθμών των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ, όλοι οι υποψήφιοι στην ίδια ηλεκτρονική διεύθυνση θα πρέπει να κλειδώσουν το τελικό τους μηχανογραφικό (επιλέγοντας ΟΡΙΣΤΙΚΟΠΟΙΗΣΗ) έως και την Παρασκευή 17 Ιουλίου. Μετά την οριστικοποίηση, το μηχανογραφικό καταχωρίζεται στη βάση του Υπουργείου Παιδείας και καμία τροποποίηση από τους υποψηφίους δεν είναι πλέον δυνατή, χωρίς τη μεσολάβηση της σχολικής μονάδας.
Το Πρυτανικό Συμβούλιο…
Την ίδια ώρα, όπως μεταξύ άλλων, αναφέρει στην απόφασή του το Πρυτανικό Συμβούλιο του Πανεπ. Ιωαννίνων «με έκπληξη διαπιστώσαμε ότι γίνεται διαχωρισμός σε «παλαιά» και «νέα» Τμήματα ελληνικών ΑΕΙ, που θεραπεύουν το ίδιο επιστημονικό πεδίο, εφαρμόζοντας ομοειδή προγράμματα προπτυχιακών σπουδών. Ανάλογες αποφάσεις εκδίδει το ΥΠΑΙΘ κάθε χρόνο, πριν από την περίοδο συμπλήρωσης των μηχανογραφικών δελτίων, για να αποτελέσουν τη βάση των μετεγγραφών της επόμενης ακαδημαϊκής περιόδου. Είναι, όμως, η πρώτη φορά που το Υπουργείο προχωρεί σε έναν τέτοιο διαχωρισμό, χωρίς να γίνεται εύκολα αντιληπτή η τεκμηρίωση σε ό,τι αφορά την επιλογή των κριτηρίων που υιοθετήθηκαν και ελήφθησαν υπ’ όψιν…».
Και προσθέτει ότι «ίσως δεν έγινε αντιληπτό ότι η συγκεκριμένη κατηγοριοποίηση οδηγεί πρακτικά στη διάκριση ομοειδών Τμημάτων σε Α’ και Β’ κατηγορίας».
Σύνθετο πρόβλημα…
Σύμφωνα με το Πρυτανικό Συμβούλιο του Πανεπ. Ιωαννίνων «η αντιστοίχιση Τμημάτων είναι πιο σύνθετο πρόβλημα απ’ ό,τι φαίνεται εκ πρώτης όψεως. Η πείρα από ελληνικά και ξένα Πανεπιστήμια μας έχει διδάξει ότι σε αυτή τη διαδικασία δεν επαρκεί η απλή καταγραφή ή η αδρή σύγκριση μαθημάτων που έχουν τον ίδιο τίτλο, γιατί πολλές φορές η διδακτέα ύλη και οι εργαστηριακές ασκήσεις είναι κράματα επιμέρους θεμάτων στα οποία δίνεται διαφορετική έμφαση από Ίδρυμα σε Ίδρυμα. Ακόμα και το όνομα ενός Τμήματος είναι πολλές φορές συνάρτηση του χρόνου στον οποίο δημιουργήθηκε και είτε εξυπηρετεί την ανάγκη ανάδειξης μιας πιο «αυτόνομης» ταυτότητας σε σχέση με παλαιότερα Τμήματα, είτε το ακριβώς αντίστροφο, δηλαδή τη στρατηγική ενσωμάτωσης σε μια ομάδα καθιερωμένων Τμημάτων. Ως εκ τούτου, είναι ακαδημαϊκά ασφαλέστερο και δεοντολογικά πρέπον τον πρώτο και κύριο λόγο για την αντιστοίχιση να έχουν τα ίδια τα νέα Τμήματα, φυσικά σε συνεννόηση με την ΕΘΑΑΕ και το Υπουργείο Παιδείας».