Να βρεθεί τώρα «εργαλείο» χρηματοδότησης για το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσπρωτίας

on .

 

LIMANI HGOYMENITSAS PLOIA

• Όνειρο απραγματοποίητο φαίνεται πως θα μείνει το Εμπορευματικό Κέντρο Θεσπρωτίας, καθώς πριν λίγες μέρες το έργο «AdriUp», μέσω του οποίου θα υλοποιούνταν, απεντάχθηκε λόγω καθυστερήσεων, όπως ανέφερε το επίσημο αιτιολογικό.
Σ' αυτή τη φάση δεν έχει καμία σημασία να επιχειρήσει κάποιος να καταλογίσει ευθύνες, αλλά αυτό, που μετράει είναι το αποτέλεσμα. Και το αποτέλεσμα είναι αρνητικό.
Γι' αυτό είναι σωστή η πρόταση του Επιμελητηρίου Θεσπρωτίας, σύμφωνα με την οποία «κάθε εμπλεκόμενος φορέας και φορέας άσκησης δημόσιας εξουσίας, να θέσει ως άμεσο και αδιαπραγμάτευτο στόχο του την επανένταξη του έργου σε τροχιά υλοποίησης, μέσω οποιουδήποτε χρηματοδοτικού εργαλείου που θα διασφαλίσει την ομαλή υλοποίησή του και ταυτόχρονα τα συμφέροντα του Θεσπρωτικού αλλά και ευρύτερα Ηπειρωτικού λαού».
Με λίγα λόγια το εμπορευματικό κέντρο Θεσπρωτίας πρέπει να λειτουργήσει οπωσδήποτε. Το έχει ανάγκη ο τόπος, για να διασφαλίσει την ανάπτυξή του στο μέλλον. Όπως χαρακτηριστικά σημειώνει το Επιμελητήριο «είναι το αναγκαίο έργο υποδομής, που σε συνδυασμό και συμπληρωματικά με την Εγνατία Οδό και το νέο Λιμάνι Ηγουμενίτσας θα μεταφέρει την Θεσπρωτία στην νέα εποχή και θα προσφέρει στην περιοχή ένα ακόμη δυναμικό πυλώνα ανάπτυξης, των Μεταφορών».

Πολλά τα οφέλη…
Η δημιουργία του εμπορευματικού κέντρου Θεσπρωτίας, είναι ένα θέμα, που πονάει...
Όταν πρωτοανακοινώθηκε το 1998, πριν 22 ολόκληρα χρόνια, η κατασκευή του, με την προοπτική διασύνδεσής του με το λιμάνι Ηγουμενίτσας και την Εγνατία Οδό, το γεγονός πανηγυρίστηκε στο Νομό, αλλά και στην υπόλοιπη Ήπειρο.
Τα οφέλη πολλά από τη δημιουργία εμπορευματικού κέντρου στη Θεσπρωτία: Απασχόληση ανέργων με τη δημιουργία πολλών νέων θέσεων εργασίας, λειτουργία πληθώρας επιχειρήσεων, ανάδειξη της περιοχής σε διεθνή διαμετακομιστικό κέντρο.
Δυστυχώς, όμως, η αρχική αισιοδοξία δεν επιβεβαιώθηκε και πρέπει πάλι να ξαναγίνουν προσπάθειες.
Μετά τις διαφωνίες για το που θα στεγαστεί, οι οποίες ξεπεράστηκαν (τελικά προκρίθηκε η ανάπτυξη ενός διπολικού εμπορευματικού κέντρου, ένα τμήμα του εντός της ζώνης του λιμένα της Ηγουμενίτσας και το άλλο στην περιοχή, που καταλαμβάνεται σήμερα από το Βιομηχανικό Πάρκο Θεσπρωτίας (Γκρίκα Παραμυθιάς), ήρθε πριν τέσσερα περίπου χρόνια η ένταξη της χρηματοδότησης και αδειοδότησης του έργου «AdriUp» με ευρωπαϊκά κονδύλια.
Στα πλαίσια του «AdriUp», προβλεπόταν η κατασκευή επιχειρηματικού πάρκου / εμπορευματικού κέντρου Ηγουμενίτσας και η κατασκευή της οδικής σύνδεσης του κέντρου με την Εγνατία Οδό και κατ’ επέκταση με το λιμάνι της Ηγουμενίτσας.
Επίσης προβλεπόταν μελέτες για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου και την ανάπτυξη νέου τερματικού σταθμού για πλοία Ro-Ro / Ro-Pax στο λιμάνι της Ανκόνα, αναδιάρθρωση της αποβάθρας VI στο λιμάνι της Τεργέστης και βελτίωση της σιδηροδρομικής υποδομής στο εμπορευματικό κέντρο «InterportodiTrieste».
Η.Μ.