Αυθεντικό «success story» το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων!

on .

AERODROMIO IOANNINON NEO

• Παράδειγμα αυθεντικού «success story» στον τομέα των μεταφορικών υποδομών αποτελεί το Αεροδρόμιο Ιωαννίνων, το οποίο από τα… αζήτητα στα οποία βρισκόταν πριν λίγα χρόνια, κατάφερε σήμερα να φιλοξενεί πτήσεις από εταιρίες – «γίγαντες» της Ευρώπης, συνδέοντας την πόλη με τη Σκανδιναβική χερσόνησο κι όχι μόνο.
Αυτό επισημαίνεται σε ρεπορτάζ της έγκυρης ιστοσελίδας «ypodomes.com», η οποία κάνει αναφορά στη συμβολή φορέων όπως η Περιφέρεια Ηπείρου, ο Δήμος Ιωαννιτών και η Ένωση Ξενοδόχων του Νομού για την εντυπωσιακή αυτή αλλαγή στην προοπτική του κρατικού μας αερολιμένα.
Πολλά τα εμπόδια…
Ήταν πολλά τα εμπόδια για την ανάπτυξη του Αεροδρομίου Ιωαννίνων, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Ν. Καραγιάννη στο «ypodomes. com». Αυτό είχε αποκλειστεί από τη διαδικασία παραχώρησης κρατικών αεροδρομίων λόγω έλλειψης ενδιαφέροντος. Εξάλλου, σε μικρή σχετικά ακτίνα, υπήρχαν δύο άλλα Αεροδρόμια, της Κέρκυρας και του Ακτίου και τα δύο με μεγαλύτερες προοπτικές, καθώς εξυπηρετούν νησιά με μεγάλη επισκεψιμότητα το καλοκαίρι και είναι περισσότερο συνδεδεμένα με γνωστά τουριστικά γραφεία και με πτήσεις τσάρτερ.
Εκτός από τον αποκλεισμό του, είχε να αντιμετωπίσει και ένα έργο αναβάθμισης το οποίο είχε ξεκινήσει από το 2008 αλλά σερνόταν και το οποίο έχοντας χρηματοδότηση, εντός κρίσης, μόνο από το ΠΔΕ, έδειχνε φανερή αδυναμία να ολοκληρωθεί. Το μείγμα λοιπόν που είχε κάποιος να αντιμετωπίσει, ήταν ένα κατά κάποιο τρόπο αποκλεισμένο αεροδρόμιο, σε μία γωνιά της χώρας, χωρίς ουσιαστική κίνηση και με έργα που δεν τέλειωναν.
Παράλληλα, είχε να αντιμετωπίσει και το φόβητρο της Ιόνιας Οδού που θα έκοβε ακόμα περισσότερο την εσωτερική του έστω κίνηση.
Η αλλαγή «τύχης»
Η «τύχη» του Αεροδρομίου Ιωαννίνων άλλαξε χάρις στις προσπάθειες της Περιφέρειας, των φορέων και της διοίκησής του, οι οποίοι σχεδόν με μηδενική κίνηση, κατάφεραν να προσελκύσουν έναν από τους μεγαλύτερους τουριστικούς ομίλους της Ευρώπης, την «Apollo», που έψαχνε νέους προορισμούς και πείστηκε να ξεκινήσει, δοκιμαστικά αρχικά, δρομολόγια από περιοχές της Σκανδιναβίας όπως η Στοκχόλμη και η Κοπεγχάγη.
Σημαντικός παράγοντας στην προσέλκυση της «Apollo» ήταν, σύμφωνα με το «ypodomes.com» και η Ένωση Ξενοδόχων Ηπείρου που δημιούργησε ειδικά πακέτα όχι μόνο για τα Γιάννενα, αλλά και για τις γύρω περιοχές, δηλαδή το Μέτσοβο, τα Ζαγοροχώρια κ.α. To σημείο - κλειδί όπως επισημαίνει ο αερολιμενάρχης Βασίλης Μητσιμάρης, ήταν το φθηνό ελκυστικό τιμολόγιο και οι αρετές της περιοχής, που παρέμενε μέχρι τότε ένας παρθένος τουριστικά προορισμός. Ταυτόχρονα παρέμεινε σταθερό το εσωτερικό δρομολόγιο Αθήνα - Ιωάννινα από την Aegean.
«Το πείραμα πέτυχε», επισημαίνει ο αερολιμενάρχης και συνεχίζει: «Η Aegean μας κράτησε ζωντανούς και η Apollo μας απογείωσε, βοήθησε στο να ανοίξει ο προορισμός λόγω και των προσπαθειών που έγιναν από τους τοπικούς παράγοντες και τώρα οι προοπτικές του Αεροδρομίου θεωρώ πως είναι θετικές».
Και άλλες πτήσεις!
Στη συνέχεια προστέθηκαν και άλλες πτήσεις και μέχρι τον Μάρτιο που η πανδημία πάγωσε όλα τα αεροδρόμια παγκοσμίως, η επιβατική άνοδος του Αεροδρομίου ήταν σημαντική, δημιουργώντας τις συνθήκες για ένα προορισμό που έχει τη δυνατότητα να παρέχει τουριστικές υπηρεσίες όλο το χρόνο.
Εξάλλου, η αναβάθμιση του Αεροδρομίου, αν και «κουτσουρεμένη» σε σχέση με το αρχικό πλάνο, οδήγησε σε έναν νέο τερματικό σταθμό που καλύπτει κατά βάση τις ανάγκες της επιβατικής κίνησης. Ένα πρόβλημα, πάντως, που δημιουργείται κατά τους θερινούς μήνες όπου αυξάνεται γεωμετρικά η κίνηση, είναι η έλλειψη ικανού χώρου στις αφίξεις.
Όσο για τους νέους στόχους, ένα από τα στοιχήματα είναι η σύνδεση με τη Γερμανία, καθώς όπως λέει ο κ. Μητσιμάρης, τα Γιάννενα δεν είναι μόνο ένας τουριστικός προορισμός αλλά και μία πόλη με πανεπιστήμιο και δύο Νοσοκομεία, πράγμα που μπορεί να προσελκύσει και κόσμο που θα δει την περιοχή ως τόπο διαμονής.