«Γόρδιος δεσμός» η εύρεση λύσης για την επέκταση της Ιόνιας Οδού

on .

SYSKEPSH YPOYRGEIO YPODOMON KAXRIMANHS

Σε «Γόρδιο Δεσμό» τείνει να καταλήξει η επέκταση της Ιόνιας Οδού μέχρι την Κακαβιά. 
Τα δεδομένα που έχουν δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια έχουν δυσκολέψει την κατασκευή οδικών αξόνων τετράιχνης διατομής με κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς έχουν τεθεί πολύ υψηλά κριτήρια κυκλοφοριακού φορτίου.  Η  «στροφή» της Ε.Ε. έγινε το 2015, αλλά «κρατήθηκε» κρυφή από την προηγούμενη Κυβέρνηση, η οποία στα τέσσερα και πλέον χρόνια που κυβέρνησε την Ελλάδα απέφευγε να πει την αλήθεια. Αυτός  ίσως ήταν και  ο λόγος, για τον οποίο οι τότε κυβερνητικοί βουλευτές,  σε αντίθεση με άλλα τοπικά θέματα,  για το συγκεκριμένο έργο …κρατούσαν αποστάσεις. 
Για τη  σημερινή πραγματικότητα είχε τη δυνατότητα να ενημερωθεί ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλεξ. Καχριμάνης σε σύσκεψη που έγινε προχθές το απόγευμα στο Υπουργείο Υποδομών με αντικείμενο τους διευρωπαϊκούς άξονες της Ηπείρου.  Η σύσκεψη ήταν συνέχεια εκείνης που είχε γίνει προ μηνός στο Γραφείο του Προέδρου της Βουλής Κ. Τασούλα και σε αυτή παρέστησαν ο Υπουργός Κ. Καραμανλής, ο Γ.Γ. Υποδομών Γ. Καραγιάννης, ο Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Πρέβεζας Στράτος Ιωάννου και ο Τεχνικός Σύμβουλος Κ. Παπαπολύζος. Σύμφωνα με δηλώσεις του Περιφερειάρχη, ο Υπουργός ήταν κατατοπιστικός: Σήμερα υπάρχει πρόβλημα και για το τελευταίο τμήμα του Ε65 για το οποίο θα πρέπει να εκπονηθεί νέα μελέτη ως προς το κυκλοφοριακό φορτίο που θα δέχεται,  και  αν «πιάνει»  τα όρια της Ε.Ε., τότε θα δοθεί έγκριση. Διαφορετικά θα πρέπει να αναζητηθεί άλλος τρόπος χρηματοδότησης. 
Λαμβανομένου υπόψη αυτού, η μοναδική προοπτική που διαφαίνεται στον ορίζοντα για κατασκευή του οδικού άξονα Ιόνια – Κακαβιά  με τετράιχνη διατομή είναι να αναλάβει η Περιφέρεια Ηπείρου το έργο με τη μέθοδο της παραχώρησης. Ο Υπουργός, όπως ανέφερε ο Περιφερειάρχης, είναι διαθέσιμος να χρηματοδοτήσει το έργο με 100 εκατομμύρια (σε δύο χρόνια) από το ΠΔΕ και η Περιφέρεια από την πλευρά της να διαθέσει από το Επιχειρησιακό της Πρόγραμμα του ΕΣΠΑ άλλα 50 εκ. ευρώ που είναι απαραίτητα για να δοθούν οι εγκρίσεις της Ε.Ε., καθώς πρόκειται για διευρωπαϊκό άξονα. «Απαντήσαμε πως θα εξετάσουμε το θέμα με τον Τεχνικό Σύμβουλο και την παραχωρησιούχο της Ιόνιας Οδού και θα απαντήσουμε οριστικά», είπε ο κ. Καχριμάνης, προσθέτοντας πως το θέμα θα τεθεί προς συζήτηση και στο Περιφερειακό Συμβούλιο. «Από την όλη συζήτηση κατάλαβα πως αν δεν ακροβατήσουμε, δεν υπάρχει περίπτωση αυτό το τμήμα να κατασκευαστεί στην επόμενη προγραμματική περίοδο με τέσσερις (δύο συν δύο) λωρίδες». 
Οι άλλοι άξονες
Για τους δύο άλλους άξονες, Περιφερειάρχης και Αντιπεριφερειάρχης ανέπτυξαν τις προτάσεις της Περιφέρειας και συνάντησαν τη θετική κατ΄ αρχάς αποδοχή τους από τον Υπουργό. 
Συγκεκριμένα για τη σύνδεση της Ιόνιας Οδού με τη Γέφυρα Καλογήρου, για την οποία άλλα υπόσχονταν προεκλογικά ο Υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ Χρ. Σπίρτζης και άλλα προέκυψαν μετεκλογικά ως προς τη γεωτεχνική μελέτη, ο  Υπουργός ανέφερε πως είναι διατεθειμένος να την παραδώσει στην Περιφέρεια για να την ολοκληρώσει  και στη συνέχεια να τη δημοπρατήσει με την εξασφαλισμένη μέσω ΕΣΠΑ χρηματοδότηση των 35 εκ. ευρώ. 
Όσον αφορά το τμήμα Πάργα – Μεσοπόταμος (του παραλιακού άξονα) από πλευράς της Περιφέρειας ζητήθηκε να της παραδοθεί η μελέτη- που οι υπηρεσίες του Υπουργείου διατείνονταν πως είναι έτοιμη- ώστε να αναζητήσει πόρους από το ΕΣΠΑ για να δημοπρατήσει και αυτό το έργο. Και σε αυτό το αίτημα ο Υπουργός ήταν θετικός, αφού προηγουμένως εξεταστεί ο βαθμός ωριμότητας της μελέτης.  
Το συμπέρασμα που προκύπτει, είναι ότι οι «φάκελοι» των τριών αυτών έργων τώρα ανοίγουν και θα χρειαστεί αγώνας και μεγάλη προσπάθεια ώστε να υλοποιηθούν…