Μαθήματα… σύγχρονης διοίκησης από το Δ.Σ. του Συλλόγου Προσωπικού της ΔΕΥΑΙ

on .

DEYAI SHMA 13 3 2019

• Το προνόμιο χορήγησης δωροεπιταγών από τη ΔΕΥΑΙ,  υπερασπίζεται το Σωματείο Προσωπικού της Επιχείρησης,  προσπαθώντας να απαντήσει σε σχόλια τοπικών ΜΜΕ (όχι του «Π.Λ.») που είδαν το «φως» της δημοσιότητας. 
Ωστόσο τα επιχειρήματα και ουσιαστικά επαναφέρουν  στο προσκήνιο μια πολιτική διακρίσεων και πριμοδότησης ενός κλάδου εργαζομένων με τα χρήματα των πολιτών και στη συγκεκριμένη περίπτωση των δημοτών του Δήμου Ιωαννιτών.  
Το Σωματείο στην προσπάθειά του να «δικαιολογήσει» τις χορηγίες αυτές, σημειώνει πως «η δαπάνη (που) αφορά την χριστουγεννιάτικη εκδήλωση για τα παιδιά όλων των εργαζομένων που γίνεται επί σειρά ετών χωρίς να αμφισβητηθεί από κανένα και δεν έχει καμία περίπτωση σχέση με χρηματική παροχή προς τους εργαζόμενους. Αφορά δωροεπιταγές που εξαργυρώνονται σε καταστήματα της πόλης μας. Η απονομή χρηματικών βραβείων αφορά αποκλειστικά τους αριστεύσαντες μαθητές της προηγούμενης χρονιάς, πράγμα σύνηθες σε πολλές υπηρεσίες και επιχειρήσεις που  επιβάλλεται από τους κανόνες της σύγχρονης διοίκησης»!  Προσθέτει μάλιστα πώς η εκδήλωση προβλέπεται από τον εγκεκριμένο Οργανισμό Εσωτερικής Υπηρεσίας κλπ. 
Βεβαίως και έχουν χρηματική αξία οι δωροεπιταγές  και το πρόβλημα δεν είναι στη νομιμότητα της πράξης, που προφανώς θα έχει εξασφαλιστεί.
Το ζήτημα έχει να κάνει με τις άλλες παραμέτρους, που προκύπτουν από την ανακοίνωση και συγκεκριμένα:  Το Δ.Σ. του Προσωπικού  -για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις- περιγράφει το έργο των εργαζομένων στη ΔΕΥΑΙ, τα ωράρια και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν. Καμία αμφισβήτηση για αυτά, πλην όμως γνώριζαν σε ποια υπηρεσία προσήλθαν να εργαστούν και το τι πρόκειται να αντιμετωπίσουν. Για αυτό αμείβονται  και μάλιστα με πολύ καλύτερους μισθούς από ότι άλλοι εργαζόμενοι. Διαφορετικά θα ήταν και αυτοί σήμερα στις λίστες των ανέργων. 
Από την ανακοίνωση του Σωματείου προκύπτει πάντως και μια γενικότερη φιλοσοφία που επικρατεί στη Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης Ιωαννίνων, καθώς αυτό εμφανίζεται και σε ρόλο… Διοίκησης! 
Συγκεκριμένα για την κοστολόγηση του νερού, συστήνει την εκπόνηση «μιας πλήρους μελέτης» από την οποία θα προκύψουν τα στοιχεία που διαμόρφωσαν τα συγκεκριμένα τιμολόγια.
Καταλήγοντας δηλώνει το Δ.Σ. ότι οι εργαζομένοι είναι ανοιχτοί στην κριτική, προσθέτοντας ότι «δημότες, διοίκηση και εργαζόμενοι έχουν δικαιώματα, αλλά και υποχρεώσεις», με τη διαφορά -όπως αποδεικνύεται-  ότι οι δημότες έχουν μόνο υποχρεώσεις -με έναν σεβαστό αριθμό να μη μπορεί μάλιστα να ανταποκριθεί σε αυτές- και οι εργαζόμενοι έχουν συν τοις άλλοις και προνόμια, τα οποία υπερασπίζονται με πάθος και με αστήρικτα επιχειρήματα.
Και εδώ γεννάται ένα ζήτημα στο κατά πόσο η νέα Διοίκηση είναι αποφασισμένη να εξορθολογίσει τη λειτουργία της Επιχείρησης και κυρίως να καταστήσει διακριτούς τους ρόλους Διοίκησης, Εργαζομένων και Συνδικαλιστών.