ΔΡΟΜΟΣ ΚΑΚΑΒΙΑΣ: Θα ακούσει τελικά, το Υπουργείο Υποδομών τη φωνή των Ηπειρωτών;

on .

IONIA EPISKOPIKO ABGO

Χρειάστηκαν να προκληθούν έντονες αντιδράσεις και διαμαρτυρίες  για την πρόταση «υποβιβασμού» του οδικού άξονα Γιάννενα – Κακαβιά σε εθνική οδό, ώστε χθες αργά το απόγευμα  να υπάρξει επικοινωνία του Διευθυντή του Γραφείου του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών με τον Περιφερειάρχη κ. Αλέξανδρο Καχριμάνη, τον οποίο ενημέρωσε εκ μέρους του Υπουργού για τον προγραμματισμό συνάντησης την ερχόμενη εβδομάδα προκειμένου να συζητηθεί το θέμα που ανέκυψε. 
Εξέλιξη θετική -κατ΄αρχάς μπορεί να πει κανείς- έστω και αν   θυμίζει τη λαϊκή παροιμία «αν δεν κλάψει το  μωρό, δεν το ταϊζει η μάνα».
Το ζήτημα βέβαια δεν είναι αν θα γίνει η συνάντηση ή σύσκεψη. Αλλά στο κατά πόσο το Υπουργείο, ο Υπουργός, τα επιτελικά στελέχη του Υπουργείου αντιληφθούν την ουσία του ζητήματος και αν τελικά ακούσουν τη φωνή των Ηπειρωτών που ζητούν την κατασκευή ενός οδικού άξονα, όπως αυτός είχε μελετηθεί ώστε να εξυπηρετεί εθνικούς σκοπούς, αναπτυξιακούς στόχους και να παρέχει τη μέγιστη δυνατή οδική ασφάλεια. Αυτά περιμένουν να ακούσουν οι Ηπειρώτες, για αυτά περιμένουν συγκεκριμένες δεσμεύσεις από τον Υπουργό. 
Η συνάντηση
Η ακριβής ημερομηνία της συνάντησης, θα καθοριστεί μετά την επιστροφή του Υπουργού από το Εξωτερικό, αλλά εκείνο που έγινε σαφές είναι ότι σε αυτή θα παραστούν εκτός του Περιφερειάρχη και Δήμαρχοι της Π.Ε. Ιωαννίνων. Η εξέλιξη αυτή είναι απόρροια τόσο των δημόσιων τοποθετήσεων Περιφερειάρχη και Δημάρχων, όσο κυρίως από δύο έγγραφες «παραστάσεις» που έγιναν το τελευταίο διήμερο.
Η πρώτη είχε αποδέκτη τον Υπουργό Υποδομών, από τον οποίο ο κ. Καχριμάνης ζητούσε επείγουσα συνάντηση για να εξεταστεί το σύνολο των ζητημάτων που εκκρεμούν για τους διευρωπαϊκούς άξονες, που περιλαμβάνει τόσο το δρόμο Γιάννενα – Κακαβιά, όσο και το τμήμα Ιόνια οδός- Γέφυρα Καλογήρου, που είχαν «κολλήσει» επί της προηγούμενης Κυβέρνησης και παρά το γεγονός πως η Περιφέρεια είχε «δεσμευμένους» πόρους στο ΕΣΠΑ. 
Η δεύτερη έγινε χθες το μεσημέρι και ήταν κοινή επιστολή του Περιφερειάρχη και των Δημάρχων Ζίτσας, Ζαγορίου, Πωγωνίου και Κόνιτσας, η οποία στάλθηκε προς τον Πρωθυπουργό και τους Υπουργούς Υποδομών και Ανάπτυξης. Σε αυτή Περιφερειάρχης και Δήμαρχοι εξέφραζαν τη διαμαρτυρία τους για τις κυοφορούμενες αλλαγές με τις οποίες υποβαθμίζεται ο οδικός άξονας και ζητούσαν συνάντηση προκειμένου να εκθέσουν από κοντά τους λόγους για τους οποίους θα πρέπει να υλοποιηθεί το έργο σύμφωνα με τις μελέτες που έχουν ολοκληρωθεί από το 2015. 
Κοινή στάση
Η αποστολή κοινής επιστολής – υπομνήματος αποφασίστηκε μετά από επίσκεψη που έκαναν οι δήμαρχοι προχθές στο Γραφείο του Περιφερειάρχη. Στη συνάντηση κατά πάσα πιθανότητα αναμένεται να παραστεί και ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Μωϋσής Ελισάφ, ο οποίος την Τετάρτη στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου είχε δηλώσει ότι θα συμμετάσχει σε οποιαδήποτε πρωτοβουλία αναληφθεί για την υλοποίηση του έργου σύμφωνα με τις αρχικές μελέτες. 
Ποιος ο «εμπνευστής»;
Στη συνάντηση της επόμενης εβδομάδας αναμένεται να λυθεί και μια απορία για τους «εμπνευστές» της πρότασης να μετατραπεί από τετράιχνος σε δίιχνος ο οδικός άξονας ώστε να μπορέσει να κατασκευαστεί, καθώς σύμφωνα με πληροφορίες η ιδέα έχει πέσει επί της προηγούμενης πολιτικής ηγεσίας στα Υπουργεία Ανάπτυξης και Υποδομών.
Οι εκπρόσωποι της τοπικής αυτοδιοίκησης, οι επαγγελματίες, αλλά και οι εκπρόσωποι φορέων που έχουν επιδείξει ενδιαφέρον για την προώθηση του οδικού άξονα, βρίσκονται σε επιφυλακή μέχρι να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις του το Υπουργείο Υποδομών. Εννοείται ότι τυχόν εμμονή στην κατασκευή δίιχνης οδού θα συναντήσει ακόμη μεγαλύτερες αντιδράσεις, καθώς κατά γενική εκτίμηση μια τέτοια μορφής δρόμου δεν εξασφαλίζει καμία οδική ασφάλεια, ενώ ταυτόχρονα καταδικάζει τη Βορειοδυτική Ήπειρο για πολλές δεκαετίες σε ένα προβληματικό δίκτυο συγκοινωνιών. 
 Ο Πρόεδρος των Επιχειρήσεων ΒΙΠΕ
Χθες υπήρξε τοποθέτηση και από τον Πρόεδρο του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Βιομηχανικής Περιοχής Ιωαννίνων κ. Λευτέρη Αραμπατζή, ο οποίος χαρακτηρίζει «κακόγουστο αστείο» τις σκέψεις για νέες μελέτες για τη συνέχιση της Ιόνιας οδού που προβλέπουν μάλιστα δίιχνο δρόμο. «Δε χωρούν εκπτώσεις σε έργα που θα οδηγήσουν στην ανάπτυξη, δεν επιτρέπονται άλλες καθυστερήσεις και παλινωδίες», πρόσθεσε.