Σφοδρές αντιδράσεις για το νέο σχεδιασμό του οδικού άξονα μέχρι την Κακαβιά

on .

IONIA ODOS2

• Στα… κάγκελα βρίσκονται τοπικές αρχές και φορείς, αφ’ ότου έγινε γνωστός ο νέος σχεδιασμός του Υπουργείου Υποδομών για μετατροπή του οδικού άξονα «Ιωάννινα - Κακαβιά» από τετράιχνο σε δίιχνο.
Την κάθετη αντίθεσή της σε κάθε ενδεχόμενη αλλαγή εξέφρασε και ο Δήμαρχος Ιωαννίνων Μ. Ελισάφ, κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Ο Δήμος Ιωαννιτών, όπως τονίστηκε στο σώμα, θα συμμετέχει μαζί με την Περιφέρεια και άλλους Δήμους της περιοχής σε όποιες πρωτοβουλίες αναληφθούν το αμέσως επόμενο διάστημα, προκειμένου να δημιουργηθεί ένα ευρύ μέτωπο διεκδίκησης του έργου σύμφωνα με τον αρχικό του σχεδιασμό.

Η δήλωση Στ. Καλογιάννη 
Στην προηγούμενη Κυβέρνηση επιρρίπτει ευθύνες ο βουλευτής Ιωαννίνων της Ν.Δ. Στ. Καλογιάννης, τονίζοντας ωστόσο ότι θα «πρέπει συνεπώς να περιμένουμε τις οριστικές αποφάσεις του Υπουργείου Υποδομών επί του θέματος, το οποίο μόνον εκκρεμότητες και προβλήματα παρέλαβε, ανά την Ελλάδα, και επιχειρεί να τα αντιμετωπίσει με ορθολογικό τρόπο»!
Παράλληλα σημείωσε ότι για τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά που ανήκει στο Κεντρικό Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών, υπάρχει πλήρης ωριμότητα από το 2013, προσθέτοντας, μεταξύ άλλων, ότι ζήτησε από τον Υπουργό Κ. Καραμανλή «να επιμείνει στην εξεύρεση χρηματοδότησης για την κατασκευή του άξονα, σύμφωνα με τις εγκεκριμένες μελέτες και αδειοδοτήσεις, παρά το γεγονός ότι έχει παρέλθει άπρακτο μεγάλο χρονικό διάστημα…».

Η Ένωση Ξενοδόχων…
Στην σπουδαιότητα κατασκευής του συγκεκριμένου έργου αναφέρεται σε ανακοίνωσή της και η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων, ζητώντας από τους βουλευτές του νομού να σταθούν στο ύψος των περιστάσεων, και να επιμείνουν στην αναγκαιότητα της σύνδεσης του συγκεκριμένου οδικού άξονα με την Ιόνια Οδό, ο οποίος όταν ολοκληρωθεί, θα επιφέρει σε σύντομο χρονικό διάστημα, μεγάλη τουριστική και εμπορική αξία στην περιοχή μας.
«Κουραστήκαμε να είμαστε οι φτωχοί συγγενείς της Ευρωπαϊκής Ένωσης», τονίζεται, μεταξύ άλλων, στην ανακοίνωση.  

Η παράταξη Ζάψα
«Αρνούμαστε να δεχθούμε τον υποβιβασμό ενός τέτοιας σημασίας και αξίας οδικού άξονα, όπως η σύνδεση της Ελλάδας με την γείτονα Αλβανία! Δεν πρόκειται για ενδοπεριφερειακό έργο αλλά για έργο εθνικής σημασίας, το οποίο έπρεπε από καιρού οι κυβερνήσεις να είχαν χρηματοδοτήσει». Αυτό τονίζει μεταξύ άλλων σε ανακοίνωσή της η περιφερειακή παράταξη «Κοινό των Ηπειρωτών», με επικεφαλής τον Γ. Ζάψα, καλώντας Δημάρχους, Περιφέρεια, Επιμελητήρια και Φορείς να αντιδράσουν, γιατί διαφορετικά θα ακολουθήσουν, όπως αναφέρει, και άλλες ήττες!

Η παράταξη Δημητρίου
Ανακοίνωση εξέδωσε και η παράταξη «Ήπειρος Όλον» του Δημ. Δημητρίου, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, ότι «κάποιοι μάλλον έχουν επιλέξει να οδηγήσουν την Ήπειρο εκ νέου σε απομόνωση αλλά όλοι εμείς θα πρέπει να αντιληφθούμε ότι δεν είναι ένας απλός δρόμος αλλά είναι μια σύγχρονη πύλη ένωσης με τα  Βαλκάνια αλλά και την Κεντρική Ευρώπη μέσω Αλβανίας και προφανώς τα οφέλη θα είναι πολλά και σε πολλά επίπεδα όπως ο τουρισμός ,το εμπόριο και η ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας.
Κάποιοι μάλλον δεν αντιλαμβάνονται την σημαντικότητα του έργου και το μόνο όραμα που έχουν για τους νέους άξονες της Ηπείρου είναι μια νέα Βλαχόστρατα…».

Ο ΣΥΡΙΖΑ
Για υποβιβασμό της επέκτασης της Ιόνιας Οδού κάνει λόγο σε ανακοίνωσή του ο ΣΥΡΙΖΑ και αναρωτιέται: «Άραγε η ηγεσία και ο Υπουργός κ. Καραμανλής εξάντλησαν όλες τις δυνατότητες που τους δίνει η εθνική και ευρωπαϊκή νομοθεσία για να βρεθεί λύση έτσι ώστε να έχουμε έναν σύγχρονο κλειστό αυτοκινητόδρομο;», καταλογίζοντας ακέραια την ευθύνη στους Υπουργούς Υποδομών και Ανάπτυξης. 
Ως  ΣΥΡΙΖΑ - ΠΡΟΟΔΕΥΤΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ τονίζουν, μεταξύ άλλων, ότι θα πάρουν τις πρωτοβουλίες εκείνες για την ματαίωση αυτών των σχεδιασμών.