«Πρεμιέρα» σήμερα για τις χειμερινές εκπτώσεις

on .

AGORA EKPTOSEIS XEIMONAS

• Ξεκινούν σήμερα Δευτέρα οι χειμερινές εκπτώσεις, οι οποίες θα διαρκέσουν μέχρι τέλος Φεβρουαρίου, με τους καταστηματάρχες να ελπίζουν σε αύξηση του τζίρου τους, αν και οι περισσότεροι εμφανίζονται συγκρατημένοι, καθώς ακόμη δεν έχει επέλθει ομαλότητα στην αγορά.

Από την μία η εκπτωτική περίοδος ξεκινά λίγες μόλις ημέρες μετά τις χριστουγεννιάτικες αγορές και από την άλλη το πορτοφόλι των καταναλωτών δεν αφήνει και πολλά περιθώρια για νέα ψώνια, όταν μάλιστα μέσα στο χρόνο συχνά τα καταστήματα προχωρούν σε εκπτώσεις και προσφορές. Το τελευταίο μάλιστα προβληματίζει έντονα και τον εμπορικό κόσμο, με τον Πρόεδρο της Ελληνικής Συνομοσπονδίας Εμπορίου και Επιχειρηματικότητας (ΕΣΕΕ) Γ. Καρανίκα να κάνει λόγο για πρόβλημα αξιοπιστίας στον θεσμό. Γι’ αυτό και η ΕΣΕΕ προτείνει:
- Κατάργηση των ενδιάμεσων χειμερινών και θερινών εκπτώσεων. Αυτές σήμερα πραγματοποιούνται το πρώτο δεκαπενθήμερο του Μαΐου και το πρώτο δεκαπενθήμερο του Νοεμβρίου.
- Διατήρηση των τακτικών χειμερινών και θερινών εκπτώσεων, αλλά με δραστική μείωση της χρονικής τους διάρκειας. Συγκεκριμένα, προτείνεται οι χειμερινές εκπτώσεις να πραγματοποιούνται μόνο τις τέσσερις εβδομάδες του Φεβρουαρίου και οι θερινές τις τέσσερις εβδομάδες του Αυγούστου. Σήμερα οι χειμερινές εκπτώσεις ξεκινούν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιανουαρίου (φέτος στις 13 Ιανουαρίου) και διαρκούν έως το τέλος Φεβρουαρίου και οι θερινές ξεκινούν τη δεύτερη Δευτέρα του Ιουλίου και διαρκούν έως τις 31 Αυγούστου. 
4 Απελευθέρωση των προσφορών σε ό,τι αφορά τη χρονική τους διάρκεια, καθώς και στο ποσοστό των κωδικών που διατίθενται από ένα κατάστημα σε μειωμένη τιμή. 
Ανοιχτά την ερχόμενη Κυριακή
Σημειώνεται πως την πρώτη Κυριακή των εκπτώσεων, δηλαδή στις 19 Ιανουαρίου, τα εμπορικά καταστήματα θα είναι ανοιχτά.
Κατά τη διενέργεια των εκπτώσεων, εκτός από την αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση, επιτρέπεται και η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης.
Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία, το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης, ενώ στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από …. % έως …. %»).
Σε κάθε άλλη περίπτωση θα αναγράφεται ότι οι εκπτώσεις αφορούν επιλεγμένα είδη με αναφορά στο αντίστοιχο ποσοστό.