Με τα παραδοσιακά μονοπάτια η Ήπειρος στην «Philoxenia»

on .

EKTHESH FILOXENIA 14 11 19

• Με στόχο την περαιτέρω ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού καθώς η περιοχή μας αποτελεί ιδανικό προορισμό γι’ αυτές κι έχοντας στις «αποσκευές» της το πρόγραμμα ανάδειξης παραδοσιακών ορεινών μονοπατιών, βρέθηκε η Περιφέρεια Ηπείρου στη φετινή διεθνή έκθεση τουρισμού «Philoxenia» της Θεσσαλονίκης.
Η ανταπόκριση τουριστικών πρακτόρων από την Ελλάδα και το εξωτερικό, υπήρξε ιδιαίτερα ενθαρρυντική με τον Περιφερειάρχη Αλέκο Καχριμάνη να εκφράζει την ικανοποίησή του. Δυναμική παρουσία στην έκθεση είχε και η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων.

Μεγάλο το ενδιαφέρον
Η εδραίωση της Ηπείρου ως ιδανικός προορισμός τεσσάρων εποχών αποτελεί κεντρικό στόχο στον αναπτυξιακό σχεδιασμό της Περιφέρειας, η οποία έδωσε «παρών» και στη φετινή έκθεση «Philoxenia». Η πρόταση της Περιφέρειας εστιάστηκε στα πεζοπορικά μονοπάτια, ως δρόμους πολιτισμού για την τουριστική ανάπτυξη, που παρουσιάστηκε σε στοχευμένο κοινό, από τον επικεφαλής της αποστολής περιφερειακό σύμβουλο και στέλεχος του Τμήματος Τουρισμού Ηλία Γκαρτζονίκα.
Το ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε τόσο από Ελληνικά τουριστικά γραφεία, όσο και από τουριστικούς πράκτορες πολλών χωρών της Ευρώπης στις B2B συναντήσεις που έγιναν με επιχειρηματίες τουρισμού της Ηπείρου, αποτελεί ενθαρρυντικό στοιχείο για συνάψεις συμφωνιών συνεργασίας, όπως αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση.

Οι δηλώσεις
8Ο Περιφερειάρχης Ηπείρου Αλέκος Καχριμάνης ο οποίος επισκέφθηκε το περίπτερο της Περιφέρειας, με συνεντεύξεις του σε Μ.Μ.Ε. εστίασε στο γεγονός πως η Ήπειρος αποτελεί πλέον έναν ιδανικό τουριστικό προορισμό για Έλληνες και ξένους επισκέπτες, καλύπτοντας ευρύ φάσμα ενδιαφερόντων. Σε δήλωσή του δε, τόνισε: «Το μυστικό της επιτυχίας είναι η συλλογική προσπάθεια. Όταν επιχειρούμε όλοι μαζί, ορεινές, πεδινές και παραθαλάσσιες περιοχές, μπορούμε να πετύχουμε καλύτερα αποτελέσματα στην προώθηση του τουρισμού κι αυτό το εισπράττουμε τα τελευταία χρόνια».
8Το σχεδιασμό και τους στόχους της Περιφέρειας για την ανάδειξη του εναλλακτικού τουρισμού, ανέπτυξε ο Ηλίας Γκαρτζονίκας, τονίζοντας πως η συνεχώς αυξανόμενη τουριστική κίνηση που παρατηρείται τα τελευταία χρόνια στην Ήπειρο οφείλεται στη βελτίωση των υποδομών και στη στοχευμένη τουριστική προβολή της Περιφέρειας με τη συνεργασία και άλλων φορέων.
Όπως είπε, μεταξύ άλλων, «η Ήπειρος είναι ένας τόπος όπου ο Εναλλακτικός Τουρισμός βρίσκει, ίσως, τις περισσότερες εφαρμογές του στη χώρα μας, αφού αναπτύσσεται σε ένα πανέμορφο πεδίο από τη θάλασσα ως τα ψηλά βουνά. Σε αυτόν, ξεχωριστή θέση κατέχει ο πεζοπορικός τουρισμός και η υλοποίηση του οράματος ανάδειξης - αξιοποίησης του δικτύου των παραδοσιακών μονοπατιών που, ως δρόμοι της παλιάς εποχής, αποτελούν σήμερα μια πρώτης τάξεως «οδό» για την γνωριμία του παγκόσμιου επισκέπτη με τον πολιτισμό, το θρύλο και την ιστορία της Ηπείρου».

Το περίπτερο
Στο περίπτερο της Περιφέρειας φιλοξενήθηκαν οι Δήμοι Αρταίων, Πρέβεζας, Ηγουμενίτσας, Πάργας, Ζαγορίου, Κόνιτσας, Βορείων Τζουμέρκων, Σουλίου, επιχειρηματίες και σύλλογοι του τουριστικού κλάδου από όλες τις Περιφερειακές Ενότητες, Επιμελητήρια και τοπικοί φορείς.
Στη δε εκδήλωση για τα μονοπάτια παραβρέθηκαν ταξιδιωτικοί πράκτορες, διαπιστευμένοι δημοσιογράφοι για τουριστικά θέματα, ο πρώην Δήμαρχος Θεσσαλονίκης Γιάννης Μπουτάρης κ.α. Από το περίπτερο της Περιφέρειας στο τριήμερο της Έκθεσης (8-10 Νοεμβρίου) πέρασε και ενημερώθηκε πλήθος επισκεπτών, ο Υπουργός Τουρισμού Χάρης Θεοχάρης, Περιφερειάρχες, Δήμαρχοι, βουλευτές κ.α..

Η Ένωση Ξενοδόχων
Το δικό της δυναμικό «παρών» έδωσε η Ένωση Ξενοδόχων Ν. Ιωαννίνων στην έκθεση Philoxenia της Θεσσαλονίκης.
Στο πλαίσιο του έργου THEMA η Ένωση οργάνωσε εκδήλωση με τίτλο «Lunch Networking» που ήταν μία δράση δικτύωσης κατά τη διάρκεια του Lunch Break του συνεδρίου το οποίο έλαβε χώρα κατά τη διάρκεια της έκθεσης. Στο event συμμετείχαν περίπου 250 άτομα και το κοινό του αποτελούταν από επαγγελματίες των ταξιδιών και του τουρισμού από τις διεθνείς αγορές είχε την ευκαιρία να δικτυωθεί σε ένα casual περιβάλλον, ενώ η ΕΞΝΙ παρουσίασε τις δραστηριότητες του THEMA μέσω banners που υπήρχαν σε όλο το χώρο, διανομής έντυπου υλικού και συζητήσεων με τους συμμετέχοντες.
Κατά την διάρκεια του event υπήρξαν συναντήσεις του Προέδρου της Ένωσης κ. Σουρέλη και του συμβούλου του έργου κ. Αλεξίου με εκπροσώπους ελληνικών και ξένων τουριστικών γραφείων.
ΚΩΣΤΑΣ ΑΓΟΡΗΣ